Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: mhtkurt - 27 Nisan 2014, 14:00:47

Başlık: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: mhtkurt - 27 Nisan 2014, 14:00:47
Yeni başlık açmak istemedim burdan sorayım, cinnaon petra 16 yüklediğim bilgisayarlarda açılışta cinnamon çöktü yeniden kurmak istermisiniz uyarısı alıyorum ve masaüstü resmen gitmiş, uyarıya evet dediğim zaman yine aynı hatayı alıyorum. bu durum birkaç bilgisayarda daha ortaya çıkınca cinnamon kalıbı indirmekten vazgeçtim. artık mate kalıbı indirip kuruyorum. bu sorun sadece bende mi var? bilgi veren olursa sevinirim.
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: Butterfly - 27 Nisan 2014, 14:12:27
Sisteminizdeki 3D desteği ile ilgili bir sorun nedeniyle olabilir. Bir diğer sebepde uyumsuz eklenti veya uygulamacıklar olabiliyor.

Sorun eklenti veya uygulamacık kaynaklı ise aşağıdaki komut ile Cinnamon ayarları sıfırlanarak sorun çözülebilir.

Kod: [Seç]
gsettings reset-recursively org.cinnamon
Sorun ekran kartının 3D desteği ile ilgili ise aşağıdaki komutların çıktısına ihtiyacımız olacaktır.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
glxinfo | grep render
sudo lshw -C display

Konu bölünmüştür.

Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: mhtkurt - 27 Nisan 2014, 14:26:32
Mate masaüstü ile mint kurduğumda bu problemler yok. Aynı sorunu yaşayan var mı acaba ? Cinnamon benim bilgisayarlara uymuyor galiba, verdiğiniz kodlarla en kısa sürede deneyeceğim. İlginiz için teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: Butterfly - 27 Nisan 2014, 17:01:08
Mate 2D masaüstü ortamı sunuyor, Cinnamon ise 3D ortam özellikleri için grafik işlemcinin özelliklerinden faydalanıyor. Yukarıdaki ekran kartı ile ilgili çıktıları verirseniz size sorun olup olmadığı konusunda bilgi verebiliriz.
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: mhtkurt - 27 Nisan 2014, 19:49:53
Kod çıktısı ekran görüntüsü ekte. Şuan Mate yüklü.
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: Butterfly - 28 Nisan 2014, 23:28:28
Çıktıları resim yerine metin olarak kod etiketi içinde paylaşmaya özen gösterelim. Örneğin aşağıdaki gibi.

Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce 9500 GT/PCIe/SSE2

Resimlerin okunması hem zor oluyor hem de arama motorlarına veri teşkil edebilecek olan kayıtlara geçmiyorlar.
Empati olması açısından söylüyorum; sorunların çözümü amacıyla istenen çıktılar için gereken komutların resim olarak paylaşıldığını düşünün.

Sizin sorununuz için buradaki  (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=321.msg2656#msg2656)düzenleme çözüm olabilir.
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: aspiranko - 19 Mayıs 2014, 03:13:29
Sisteminizdeki 3D desteği ile ilgili bir sorun nedeniyle olabilir. Bir diğer sebepde uyumsuz eklenti veya uygulamacıklar olabiliyor.

Sorun eklenti veya uygulamacık kaynaklı ise aşağıdaki komut ile Cinnamon ayarları sıfırlanarak sorun çözülebilir.

Kod: [Seç]
gsettings reset-recursively org.cinnamon
Sorun ekran kartının 3D desteği ile ilgili ise aşağıdaki komutların çıktısına ihtiyacımız olacaktır.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
glxinfo | grep render
sudo lshw -C display

Konu bölünmüştür.

Evet aynı sorunu bende yaşıyorum mate sorun yok burada var sanırım asıl problem şu benim ekran kartı ati hd 5470 ve bunun driver problemi ubuntu forumlarında da var. Herkesi uğraştırıyor anladığım kadarı ile.  Ben çıktıları vereyim...

Kod: [Seç]
selim-akay selim # lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller (rev 12)
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Park [Mobility Radeon HD 5430/5450/5470]

Kod: [Seç]
selim-akay selim # glxinfo | grep render
X Error of failed request:  BadRequest (invalid request code or no such operation)
  Major opcode of failed request:  153 (GLX)
  Minor opcode of failed request:  19 (X_GLXQueryServerString)
  Serial number of failed request:  12
  Current serial number in output stream:  12

Kod: [Seç]
selim-akay selim # sudo lshw -C display
  *-display               
       açıklama: VGA compatible controller
       ürün: Park [Mobility Radeon HD 5430/5450/5470]
       üretici: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI]
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:01:00.0
       sürüm: 00
       genişlik: 64 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: pm pciexpress msi vga_controller bus_master cap_list rom
       yapılandırma: driver=fglrx_pci latency=0
       kaynaklar: irq:16 bellek:d0000000-d7ffffff bellek:dc400000-dc41ffff ioport:3000(boyut=256) bellek:dc440000-dc45ffff
  *-display UNCLAIMED
       açıklama: VGA compatible controller
       ürün: Core Processor Integrated Graphics Controller
       üretici: Intel Corporation
       physical id: 2
       bus info: pci@0000:00:02.0
       sürüm: 12
       genişlik: 64 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: msi pm vga_controller bus_master cap_list
       yapılandırma: latency=0
       kaynaklar: bellek:d8000000-d83fffff bellek:c0000000-cfffffff ioport:4050(boyut=8)
selim-akay selim #


Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: aspiranko - 19 Mayıs 2014, 04:06:11
Evet sorunu sürücü yöneticisinde üstteki seçeneği seçerek halletim. Mate masaüstü kullanırken panel gelmiyordu. O zaman ortadakini seçmiştim sorun hallolmuştu. Cinnamona geçince şimdi cinnamon çöktü diyordu bundan da üstteki seçeneği seçerek kurtuldum.

Fakat şimdiki sorun şu ekran resmini çektiğim gibi yayınlıyorum. İki ekran yan yana görüldüğü üzere ben 1. ekranı tam ekran olarak görüyorum fakat bir program falan kurduğumda kurulum direk ikinci tarafa kayıyor ben orayı göremiyorum. Nasıl olur da iki ekran yan yana olur? Mouse ekranın sağına dayanmıyor gidiyor da gidiyor çekiyorum çekiyorum sonra geliyor. Anlamadım yardım lütfen.

(http://i.hizliresim.com/ZN3mDa.png) (http://hizliresim.com/ZN3mDa)
Başlık: Ynt: Cinnamon Çöktü Yeniden Başlatmak İstermisiniz Uyarısı
Gönderen: aspiranko - 19 Mayıs 2014, 04:10:55
Onu da çözdüm :) kendim sordum kendim çözdüm sanırım. Ekranlardan iki ekran seçili idi nasılsa artık. Şuradan hallettim. Sadece birini seçtim diğerini kapadım sorun da halloldu.

(http://i.hizliresim.com/38zQPM.png) (http://hizliresim.com/38zQPM)