Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: YusufASLAN - 25 Nisan 2016, 19:23:31

Başlık: Masaüstü görünümü yok şuan consol üzerinde PC aciliyor
Gönderen: YusufASLAN - 25 Nisan 2016, 19:23:31
Ekran karti sürücüsünü kurduktan sonra bilgisayarı kapattim sabah açtığında masaüstü yüklenmeden direk consol arayüzünde çalışıyordu ctrl+alt+f7 yapsamda nafile masaüstü yüklenemiyor bende sildim sürücüleri simdi yardim lazim içinde ki verileri kurtarsam kafi şuan
Çıktılar: (http://i.hizliresim.com/nM4WAN.jpg)
Başlık: Ynt: Masaüstü görünümü yok şuan consol üzerinde PC aciliyor
Gönderen: Butterfly - 25 Nisan 2016, 20:05:41
Sistemi nomodeset değişkeni ile açmayı deneyiniz. Bu şekilde masaüstüne ulaşmanız büyük olasılık, masaüstüne ulaşınca sürücüyü yeniden kurmayı deneyebilirsiniz.

https://linuxmint.com/pictures/screenshots/rosa/nomodeset_grub.webm (https://linuxmint.com/pictures/screenshots/rosa/nomodeset_grub.webm)

Başlık: Ynt: Masaüstü görünümü yok şuan consol üzerinde PC aciliyor
Gönderen: YusufASLAN - 25 Nisan 2016, 22:58:02
Şöyle bir görüntü ile karşılaştım

(http://i.hizliresim.com/OAjaRQ.jpg)

Mesajlar Birleştirildi.
Şuan onuda hallettim ama tek sorun kullanıcı İD ve şifre giriyorum kaçıyormuş gibi yapıyor yeniden kullanıcı oturum ekranı geliyor

Sistemi nomodeset değişkeni ile açmayı deneyiniz. Bu şekilde masaüstüne ulaşmanız büyük olasılık, masaüstüne ulaşınca sürücüyü yeniden kurmayı deneyebilirsiniz.

https://linuxmint.com/pictures/screenshots/rosa/nomodeset_grub.webm (https://linuxmint.com/pictures/screenshots/rosa/nomodeset_grub.webm)
Başlık: Ynt: Masaüstü görünümü yok şuan consol üzerinde PC aciliyor
Gönderen: Butterfly - 26 Nisan 2016, 11:42:35
CTRL+ALT+F1 tuşlarına birliktebasarak TTY uçbirimine ulaşmayı deneyiniz. TTY uçbiriminde kullanıcı adı ve şifrenizi girip oturum açınız ve aşağıdaki komutla masaüstüne ulaşmayı deneyiniz.

Kod: [Seç]
startx
Eğer masaüstüne ulaşamazsanız, TTY uçbirimde aşağıdaki komutu çalıştırıp çıktısını aktarınız. Bu çıktı GPU için hangi Nvidia sürücüsünün kurulabileceğini gösterecek. Buna göre uçbirimden Nvidia sürücüsünü kurmayı deneyebilirsiniz.

Kod: [Seç]
ubuntu-drivers list
İsterseniz aşağıdaki komut uygun olan sürücüyü otomatik yükler, bu durumda internet bağlantınzın olması gerekecek.

Kod: [Seç]
ubuntu-drivers autoinstall
Başlık: Ynt: Masaüstü görünümü yok şuan consol üzerinde PC aciliyor
Gönderen: mustafacandan211 - 23 Haziran 2016, 20:21:32
aynı sorunu bende yaşamıştım sanırım eski olan grafik kartıma fazla yeni bir sürücü kurdum ve desteklemediğinden siyah ekran geldi. ctrl alt f1 ile tyy1 arayüzüne geçtim. ctrl alt f7 ise tekrar grafik arayüze döner. Tyy1 arayüzüne girince sizden kullanıcı adı ve şifre isteyecek. Benim kullanıcı adım mustafa. Önce mustafa yazdım ve enterladım. Sonra Password istedi yazdım ama ekranda yazmıyordu. Numlock açtım kapadım. Olmadı. Meğersem ŞİFREYİ YAZARKEN ŞİFRE EKRANDA GÖZÜKMEZMİŞ. BİZ ŞİFREYİ YAZMALI VE ENTERA BASMALIYMIŞIZ. İnternette gezerken denk geldi bu bilgi karşıma (şans tam o sırada bu sorun vardı). Şifreyi yazıp entera basınca giriş yapıldı gibi yazılar geldi.

belki ileride birinin işine yarar diye yazmak istedim :)