Linux Mint Türkiye

Yazılım => Paket Yönetimi, Güncelleme ve Depo Sorunları => Konuyu başlatan: ndhoa - 15 Haziran 2016, 17:13:13

Başlık: [Çözüldü] yerel yansı sunucusu
Gönderen: ndhoa - 15 Haziran 2016, 17:13:13
arkadaşlar merhaba çok kısa süredir mint kullanıyorum. güncelleme ekranında "yerel bir yansıya geçiş yapmak istiyor musunuz" diye soruyor. açıklama olarak da "yerel yansı sunucuları ana sunucudan genellikle daha hızlıdır" diyor. bu seçeneği onaylamalı mıyım? onaylarsam ne değişir?
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: Danny - 15 Haziran 2016, 18:42:11
Herhangi bir güncelleme veya paket indirimi sırasında ana yansı sunucuları yoğun trafik yaşağından dolayı (bir çok insan tarafından kullanıldığından dolayı) yerel yansılara nazaran daha yavaş ve ağır çalışır. Yerel, alternatif sunucular ise daha hızlı ve daha az kullanıcı tarafından kullanıldığından dolayı genelde daha hızlıdır. Sadece bir öneri, onaylarsanız herhangi bir şey değişmez.

Paket indirimi veya herhangi bir güncelleme esasında aşırı yavaşlık yaşamıyorsunuz değiştirmenize gerekte yok aslında.
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: Butterfly - 15 Haziran 2016, 19:32:09
Güncelleme Yöneticisi => Düzenle menüsü => Tercihler => Yerel bir yansı sunucusuna geçiş için öneri sunulmasın seçeneğini işaretlerseniz, bir daha bu öneri sunulmaz.
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: ndhoa - 15 Haziran 2016, 19:37:31
Herhangi bir güncelleme veya paket indirimi sırasında ana yansı sunucuları yoğun trafik yaşağından dolayı (bir çok insan tarafından kullanıldığından dolayı) yerel yansılara nazaran daha yavaş ve ağır çalışır. Yerel, alternatif sunucular ise daha hızlı ve daha az kullanıcı tarafından kullanıldığından dolayı genelde daha hızlıdır. Sadece bir öneri, onaylarsanız herhangi bir şey değişmez.

Paket indirimi veya herhangi bir güncelleme esasında aşırı yavaşlık yaşamıyorsunuz değiştirmenize gerekte yok aslında.

40 megabaytlık bir firefox güncellemesini 20 dakika gibi bir sürede indirdi, internet hızım düşük değil. sizce bu normal mi? peki yerel yansıya geçince tekrar ana sunucuya alabiliyor muyuz?
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: Butterfly - 15 Haziran 2016, 19:43:16
Yazılım Kaynakları aracının "Resmi depolar" sekmesinin alt kısmındaki "Varsayılan ayarları geri yükleyin" seçeneği ile resmi depo ayarlarını sıfırlayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: ndhoa - 15 Haziran 2016, 19:44:31
Yazılım Kaynakları aracının "Resmi depolar" sekmesinin alt kısmındaki "Varsayılan ayarları geri yükleyin" seçeneği ile resmi depo ayarlarını sıfırlayabilirsiniz.

çok soru sordum kusura bakmayın da sizce geçmeli miyim indirme hızım artar mı? ve güncellemeler yine zamanında gelir dimi gecikme yaşanmaz?
Başlık: Ynt: yerel yansı sunucusu
Gönderen: Genizcil_N - 15 Haziran 2016, 22:11:13
Gecikme yaşanmaz. Hız ise değişkendir. Danny'nin açıklamasına göre durumu değerlendirebilirsiniz.