Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: Anywhen - 26 Haziran 2016, 19:57:23
-
Merhaba. Bugün Pcxs2 kurdum bilgisayarıma. Sonrasında kapatıp açtığımda x sunucusu yapılandırılmadığından çalıştırılamıyor hatası verdi. Forumlarda araştırdığım şeyleri denedim. X sunucusu hatası gitti ama şimdi açılırken siyah ekranda sol üstte bir tire imgesi var ve orada donuyor. Hiçbir şey olmuyor. Yardım ederseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
-
Sistemin donduğu yerde, CTRL+ALT+F1 tuşları ile TTY1 uçbirimine ulaşıp aşağıdaki komutlarla MDM ve masaüstü ortamını yeniden kurmayı deneyiniz. Bahsettiğiniz sorun ilgili yazılımla alakalı görünmüyor, sistemle ilgili önemli paketleri silmiş olabilirsiniz.
sudo apt-get install --reinstall mdm mint-meta-cinnamon
-
Denedim fakat aynı yerde yine dondu.
-
TTY1 uçbiriminde oturum açıp aşağıdaki komutla masaüstüne ulaşmayı dener misiniz?
startx
-
Arkadaşım testdisk kurup uyguladı ve artık iyice bozuldu. Açmaya çalıştığımda boot menu açılıyor direkt. ve hiçbir şey yapamıyorum orada da.
-
Arkadaşım testdisk kurup uyguladı ve artık iyice bozuldu. Açmaya çalıştığımda boot menu açılıyor direkt. ve hiçbir şey yapamıyorum orada da.
Öncelikle GRUB'u şurada anlatıldığı yolla onarınız: [Nasıl] Grub 2 Önyükleyisinin Onarımı / Yeniden Kurulumu (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=99.msg566#msg566)
Ardından Butterfly'ın söylediği komutla oturumu açmayı deneyiniz.
-
Terminal ekranına giremiyorum maalesef. Boot menu'de kalıyor.
-
Terminal ekranına giremiyorum maalesef. Boot menu'de kalıyor.
Boot Menü dediğiniz GRUB değil mi? İşletim sistemlerini seçtiğiniz ekran? Grub'un onarım bağlantısını yukarıda paylaştım.
-
Hayır orası değil. Bilgisayar açılırken F12'ye basıp(benim bilgisayarımda) sistemi kurduğumuz ekran. Oradan başka bir şey de yapılmıyor.
-
Hayır orası değil. Bilgisayar açılırken F12'ye basıp(benim bilgisayarımda) sistemi kurduğumuz ekran. Oradan başka bir şey de yapılmıyor.
O ekranda, önyükleme yapılacak aygıtı seçemiyorsanız klavyeyle veya BIOS'la ilgili bir sorun olabilir. BIOS'u sıfırlamayı denediniz mi?
-
Nasıl sıfırlayacağımı bilmiyorum maalesef. Nasıl yapacağım?
-
BIOS sıfırlama işlemi sistemden sisteme değişebiliyor. Öncelikle bilgisayarınızın markasına(masaüstü ise ankar markasına) göre uygun tuşla(F2,F8,F10 VS.) BIOS'a girin. -Giriş tuşuyla birlikte yüklü olan BIOS'lar da farklılık gösteriyor.- Bazı BIOS'larda altta/üstte bazılarında Exit menüsünde Default Settings F10 gibi bir ibare bulunur. Bu ibarede görülen tuşa basıp gelen uyarıyı onaylayın. Bu işlemden sonra BIOS ayarlarınız varsayılan ayarlara geri dönecektir.
İnternette BIOS'u varsayılan ayarlara döndürme anlatımlar var, bu anlatımlardan faydalanılabilir.
-
Bilgisayarım BIOS'a da girmiyor. :/
-
Bilgisayarım BIOS'a da girmiyor. :/
Önyüklenecek aygıtın seçim ekranındaki sorun tam olarak nedir? Aygıtı seçtikten sonra giriş(enter) tuşuna bastığınızda herhangi bir değişiklik olmuyor mu? Yoksa aygıt hiç mi seçilemiyor, klavye çalışmıyor mu?
Bilgisayarınızın markası nedir? BIOS tuşuna bilgisayar açılırken basılı tuttuğunuzda bir değişiklik olmuyor mu?
-
Bilgisayarım Fujitsu Lifebook AH532. Aygıt görünmüyor maalesef. Bios tuşuna bastığımda siyah ekran geliyor ve ardından yine boot menu'ye dönüyor. Ben bu sorunu daha önce bir forumda belirtmiştim. İsterseniz o linki koyayım buraya eğer yasak değilse.
-
BIOS'a ulaşamamkla ilgili sorun burayı biraz aşıyor. İşletim sisteminden bağımsız bir sorun gibi görünüyor. Diğer bağlantıyı paylaşmanızda sakınca yok.
Şurada (https://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewtopic.php?t=47636)açma tuşuna bastıktan sonra giriş(enter) tuşuna basılı tutun demişler. Bu öneriyle BIOS'a girebiliyor musunuz?