Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: kerimcn - 07 Temmuz 2016, 22:45:23
-
Merhabalar, özellikle ani geçişlerde veya browser scroll'unda çok bariz bir dalgalanma oluyor..
https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=250.0 bu konuyu uyguladım fakat sorun devam ediyor...
Şimdiden ilginize ve bilginize teşekkür ederim...
inxi -SGx
System: Host: kerim-SATELLITE-C660 Kernel: 4.4.0-21-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.3.1)
Desktop: MATE 1.14.1 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3)
Distro: Linux Mint 18 Sarah
Graphics: Card: NVIDIA GT218M [GeForce 315M] bus-ID: 01:00.0
Display Server: X.Org 1.18.3 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau)
Resolution: 1366x768@60.00hz
GLX Renderer: GeForce 315M/PCIe/SSE2
GLX Version: 3.3.0 NVIDIA 340.96 Direct Rendering: Yes
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce 315M/PCIe/SSE2
GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
GL_NV_ES1_1_compatibility, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
GL_NV_parameter_buffer_object2, GL_NV_path_rendering,
GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
GL_NV_ES1_1_compatibility, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
GL_NV_parameter_buffer_object2, GL_NV_path_rendering,
GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap, lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GT218M [GeForce 315M] (rev a2)
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 8192 x 8192
VGA-0 disconnected primary (normal left inverted right x axis y axis)
LVDS-0 connected 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
1366x768 60.00*+
HDMI-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory
-
Sadece Nvidia GPU olan sistemlerde aşağıdaki komutla xorg.conf dosyasını oluşturunuz.
sudo nvidia-xconfig
Ardından sistemi yeniden başlatıp Nvidia Ayar Yöneticisini (Nvidia Settings) açınız. OpenGL Settings bölümü altından dikey sennronizasyon ayarını (Sync to Vblank) petkinleştirmeyi deneyiniz.
-
İlginize teşşekkür ediyorum :) ... Sync to Vblank işaretliymiş sadece dosyayı oluşturup yeniden başlatmam yetti teşekkür ederim .
-
Rcia ederiz.
Forumda çözülen konuların etiketlenmesi uygulamamız mevcut, konuyu etiketlerseniz akabinde kilitleyebiliriz.
[okay]Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)[/okay]