Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: dlyalcin - 02 Mayıs 2014, 21:11:07

Başlık: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: dlyalcin - 02 Mayıs 2014, 21:11:07
PDF gibi GUI gerektiren belgeleri konsoldan okuyabilir miyiz, bunun bir yöntemi var mı
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: HllBdr - 02 Mayıs 2014, 23:14:09
evet bunu bende merak ettim acaba komut nedir?
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: Danny - 03 Mayıs 2014, 01:10:55
Kod: [Seç]
cat /home/ocean/falanfilan.txt
şeklinde terminal üzerinden okutabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: dlyalcin - 03 Mayıs 2014, 03:52:00
Sadece .txt uzantılı olanları mı okuyabiliyoruz
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: alorak - 03 Mayıs 2014, 10:18:27
Sadece .txt uzantılı olanları mı okuyabiliyoruz

Malesef ki gui gerektiren uygulamaları bir gui paketiyle okuyabiliyorsunuz. Yani yalnızca .txt değil ama örneğin gedit veya kate ile açabildiğiniz tüm dosyaları terminalden okuyabilirsiniz ama açamadıklarınızı okumanız için masaüstü ortamı gerekmektedir.
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: Danny - 03 Mayıs 2014, 10:23:50
@alorak'ın söylediği gibi bazı uzantılar uçbirim üzerinden çalıştırılabilir ve okunabilir ancak GUI gerektiren uygulamaları GUI paketleri ile açabiliyoruz sadece.

Örneğin PDF'yi de

Kod: [Seç]
less /home/ocean/falanfilan.pdf
şeklinde okuyabiliyorduk yanılmıyorsam (şuan işteyim test edemedim.)
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: kental - 03 Mayıs 2014, 10:28:50
@alorak'ın söylediği gibi bazı uzantılar uçbirim üzerinden çalıştırılabilir ve okunabilir ancak GUI gerektiren uygulamaları GUI paketleri ile açabiliyoruz sadece.

Örneğin PDF'yi de

Kod: [Seç]
less /home/ocean/falanfilan.pdf
şeklinde okuyabiliyorduk yanılmıyorsam (şuan işteyim test edemedim.)

Malesef çalışmıyor. Test ettim. Çok uzunca bir hata çıktısı alınıyor.
Bilgilerinize..



Not: uzantısı "srt, css, html, txt" olan metin tabanlı dosyaları çalıştırmada sorun yok. Yalnız "i,ş,ğ..." gibi harflerin görünmediğini fark ettim (XFCE Petra 32bit).
Başlık: Ynt: Terminalde Belge Okuma
Gönderen: dlyalcin - 03 Mayıs 2014, 16:15:57
O zaman belgeleri dönüştürmek gerekecek. Depoda tavsiye edeceğiniz bir convert programı var mı