Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: Hamikisi - 25 Temmuz 2016, 09:39:48

Başlık: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Hamikisi - 25 Temmuz 2016, 09:39:48
oyunlarda vs en iyi bu sürücü çalişiyor.Ancak oyunlarda hep 60 fps aliyorum yani sinirlama var.Ben vblank i yani vsync i nasil kapatabilirim ? Teşekkürler :) [member=8]Butterfly[/member]  Hocam siz bu işten iyi anliyorsunuz   ::)
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Butterfly - 25 Temmuz 2016, 22:56:24
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırınca durum ne oluyor?

Kod: [Seç]
export vblank_mode=0
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Hamikisi - 26 Temmuz 2016, 00:09:22
Bilgisayara gecince deniyecegim hemen hocam tesekkur ederim

Mesajlar Birleştirildi.
[member=8]Butterfly[/member]  Hocam yaptim ve glxgears da denedim 1000 li fps e ulaşti sanirim çözüldü teşekkür ederim :) Birde oyunda deneyeyim isterseniz ?
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Butterfly - 26 Temmuz 2016, 17:55:08
Bu komutu çalıştırdığınızda etkisi geçicidir, sistemi yeniden başlattığınızda yeniden çalıştırmanız gerekir. Kalıcı olmasını isterseniz, aşağıdaki komutla kullanıcı ev dizinindeki gizli .profile dosyasını açınız.

Kod: [Seç]
xed ~/.profile
Açılan dosyanın en altında aşağıdaki satırı ekleyip dosyayı kaydediniz.

Kod: [Seç]
export vblank_mode=0
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Hamikisi - 02 Ağustos 2016, 18:25:14
[member=8]Butterfly[/member] bocam yazdim ama sorun okustu.Simdi sizin su ~ isareti yapmam gerek nasil yaparim ? [member=9]Genizcil_N[/member]  Su anda ana ekran terminaldeyim

Mesajlar Birleştirildi.
hocam fomat attim yeniden linuxa.Ancak o sizin verdiğiniz kodu profile yapiştirinca bilgisayar başlarken hata veriyordu.Galiba o kodu doğru yazamadim :/

Mesajlar Birleştirildi.
[member=8]Butterfly[/member]
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: Butterfly - 03 Ağustos 2016, 14:58:58
[member=3471]Hamikisi[/member], dip not olrak ekleyim; konuda bir üyeyi etiketlediğinizde forum içinde herhangi bir uyarı verilmiyor.



Alıntı
Simdi sizin su ~ isareti yapmam gerek nasil yaparim ?

~ işareti için ALT+Ü tuş kombinasyonunu deneyebilirsiniz. Bunun yerine komutu aşağıdaki şekilde düzenlemek mümkün, aynı kapıya çıkar (kullanıcı_adı yerine kendi kullanıcı adınızı yazacksınız).

Kod: [Seç]
xed /home/kullanıcı_adı/.profile


Alıntı
Ancak o sizin verdiğiniz kodu profile yapiştirinca bilgisayar başlarken hata veriyordu.Galiba o kodu doğru yazamadim :/

Aşağıdaki komutun çıktısına bakalım.

Kod: [Seç]
cat ~/.profile
ya da

Kod: [Seç]
cat /home/kullanıcı_adı/.profile
Başlık: Ynt: Açik kaynak kodlu grafik sürücüsü hakkinda
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 17:04:37
ALT + Ü çalışmıyor.
ALT GR + Ü çalışıyor(sağ taraftaki alt tuşu)