Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 12:29:20

Başlık: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 12:29:20
Merhaba arkadaşlar. Bugün linux mint kurdum bilgisayarıma. Kurduğumda bi sıkıntı yoktu. Kapatıp yeniden girdiğim zaman masaüstü ikonları gitmişti, sağ tık yapılmıyor. Terminal falan açılıyor ama içi boş hani. Sanırsam ekran kartı driverı kurmam gerekiyor. Çünkü şey başlat menüsümü deniliyor durum çubuğumu işte appletların bulunduğu barda en sağdaki ikonlar böyle mavi falan glitchli ikonlar.
Ekran kartlarım :
Nvidia geforce930m,
intel hd graphics
(Çözüldü : Katoolin, kurulmasını engelliyormuş. Format atmak çözdü)
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Liva - 16 Ağustos 2016, 13:07:28
Sistem ayarları > Masaüstü adımlarını izleyip masaüstünde simgelerin etkin olup olmadığına bakabilir misiniz?
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 13:43:56
Yalnız sorun sadece masaüstü değil. Sağ tuşta çalışmıyor
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 16 Ağustos 2016, 14:55:34
Lütfen açılan konularda bağlantıdaki hususlara özen gösterelim.

[warning]Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.0)[/warning]



Bu durumdan önce ne yaptınız, ekran kartı sürücüsü kurmayı denediniz mi?

Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp, ardından otorumu kapatıp açmayı deneyiniz.

Kod: [Seç]
mv ~/.config/dconf/user ~/.config/dconf/user.YEDEK
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 15:42:52
Hayır. Dün öyle bir aptallık yapıp ayarlar driverlar bölümünden nvidia kurmuştum. Sonra açılmadı, düzelttim falan fakat yine bu hale gelmişti. Format attım. Bu sefer drivre falan kurmadım fakat dünküyle aynı halde. Deniyorum hemen. Terminal çalışmadığı için tty den yapcam

Mesajlar Birleştirildi.
~
Yalnız çok ufak bir sorum olucak. Bu işaret nasıl yapılıyor ? :D

Mesajlar Birleştirildi.
Sağ tuş çalışmıyor ama shift + insertle yapıştır yapabiliyorum (X terminal kullanıyorum)
Bu arada sanırsam desktop x screen ile çalışıyor. Terminalde x terminal çalışıyor bitek

Mesajlar Birleştirildi.
Çalışmadı dediğiniz şey. Çift ekran kartım var, bubmlebe kurayımmı ?
Nvidia - Intel
Kursam ne farketcek kuruyorum.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 16:48:47
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
yazdığımda
* 0            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      otomatik kip
  1            /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf    500       elle ayarlanmış kip
  2            /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf   8603      elle ayarlanmış kip
  3            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      elle ayarlanmış kip
1.seçenek (2) çıkmıyor. NEden ?
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 16 Ağustos 2016, 18:04:18
Aşağıdaki komutların komutların çıktısını ve Bumblebee kurulumu öncesinde neler yaptığınızı paylaşınız.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 16 Ağustos 2016, 18:37:23
Alıntı
~
Yalnız çok ufak bir sorum olucak. Bu işaret nasıl yapılıyor ?

~  işareti ALT+Ü ile yapılabilir, bunun yerine aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz (kullanıcı_adı yerine kendi kullanıcı adınızı yazacaksınız).

Kod: [Seç]
rm /home/kullanıcı_adı/.config/dconf/user
Geri dönüşlerinizdeki ifadeler çok karışık oluyor, ne demek istediğinizi anlamadığım ifadeler olabiliyor.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 21:31:29
İlk kurduğum zaman hiçbir sorun yoktu bilgisayarda. Hiçbir driver kurmamıştım. Kapatıp yeniden açtım, masaüstünde simgeler yoktu. Sağ tuş çalışmıyordu. Terminal çalışmıyordu. Sadece xterminal ve chrome çalışıyordu. Birde ayarlar. Sonra bumblebee kurmaya çalıştım.
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
yazdığım zaman
Kod: [Seç]
Seçim       Yol                                       Öncelik   Durum
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      otomatik kip
  1            /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf   8603      elle ayarlanmış kip
  2            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      elle ayarlanmış kip
gibi çıktı aldım. Neyse varsayılanla devam ettim işleme, sonra fallback modu diye hata verdi. Bu sefer masaüstüm falan geldi fakat hani cinnamon değildi. Driver bölümüne girdim intel ekran kartım yüklü değildi. Onu open source seçtim, nvidia 364 seçiliydi onuda open source seçtim. Ardından bumblebee'i sistemden tamamen kaldırdım. Bu sefer en baştaki hatama döndüm yine. Yada yok, şuanda ne yaptığımı hatırlamıyorum. Masaüstüm var fakat durum çubuğu falan yok.Sağ tuş yapılıyor, terminale giriliyor.Tamam hatırladım. Sanırsam prime kurdum. Bu sefer işte durum çubuğu falan yok. Ne yapmam gerekiyor ?
Kod: [Seç]
inxi -SGx
System:    Host: cht Kernel: 4.4.0-21-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.3.1)
           Desktop: Cinnamon 3.0.6 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3)
           Distro: Linux Mint 18 Sarah
Graphics:  Card-1: Intel Sky Lake Integrated Graphics bus-ID: 00:02.0
           Card-2: NVIDIA GM108M [GeForce 930M] bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.18.3 drivers: nvidia,nouveau,intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1366x768@60.00hz
           GLX Renderer: N/A GLX Version: N/A Direct Rendering: N/A

Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Sky Lake Integrated Graphics (rev 07)
01:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GM108M [GeForce 930M] (rev a2)

Kod: [Seç]
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
eDP1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1366x768      60.00*+
   1360x768      59.80    59.96 
   1280x720      60.00 
   1024x768      60.00 
   1024x576      60.00 
   960x540       60.00 
   800x600       60.32    56.25 
   864x486       60.00 
   640x480       59.94 
   720x405       60.00 
   680x384       60.00 
   640x360       60.00 
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

Kod: [Seç]
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 16 Ağustos 2016, 22:26:11
Aynı sorunla ilgili bir konu açtınız, başka bir konuya mesaj gönderdiniz, şimdi başka bir konu daha açıyorsunuz. Bu şekilde yaparsanız forum düzeni için uygun olmaz, hem de bizler konuları takip edemeyiz. Lütfen bu hususa özen göstererek aynı sorunla (aynı sebepten kaynaklanan) ilgili birden fazla konu açmayınız. Bu sebeple mesajlar ve konular birleştirilmiştir.



Önce Aşağıdaki komutlarla Bumblebee ve Nvidia ile ilgili paketleri kaldırıp sistemi yeniden başlatınız, ardından Bumblebee kurulumunu yeniden deneyebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge bumblebee* nvidia* bbswitch* primus* virtualgl*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 11:52:24
Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
There are 2 choices for the alternative i386-linux-gnu_gl_conf (providing /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf).

  Selection    Path                                      Priority   Status
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      auto mode
  1            /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf   8603      manual mode
  2            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      manual mode

Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number:
aynı sorun devam ediyor.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 12:28:14
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp,

Kod: [Seç]
sudo ldconfig
ardından aşağıdaki komutun çıktısını paylaşınız.

Kod: [Seç]
locate  libGL.so
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 13:11:43
Kod: [Seç]
locate  libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/i386-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1.2.0

Mesajlar Birleştirildi.
Yalnız sanırsam ben bumblebee'i silmişim sıkıntı yaratmasın diye. Şimdi birdaha kurup yeniden çıktısını atıcam. Şuanda cinnamon sorunsuz bir şekilde çalışıyor fakat software rendwering modundayım videolar falan kasıyor.
Kod: [Seç]
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/i386-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so.1
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so.1.0.0
/usr/lib/virtualgl/fakelib/64/libGL.so
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so.1
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so.1.0.0
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 14:09:01
Farklı ortamlardaki önerileri denediniz mi?



Aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırdıktan sonra kuruluma kaldığınız yerden devam etmeyi deneyiniz.

Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500
Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/x86_64-linux-gnu_GL.conf x86_64-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500
Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/x86_64-linux-gnu_EGL.conf x86_64-linux-gnu_egl_conf /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa-egl/ld.so.conf 500


İlgili kurulum adımını sadeleştirdim. https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=6258.0#post_gl
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 14:16:04
İlk 2 sine şöyle hata verdi
Kod: [Seç]
update-alternatives: error: alternative path /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa/ld.so.conf doesn't exist
3.sündede yazdığımı tekrar etti.
çıktı :
Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
There are 2 choices for the alternative i386-linux-gnu_gl_conf (providing /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf).

  Selection    Path                                      Priority   Status
------------------------------------------------------------
* 0            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      auto mode
  1            /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf   8603      manual mode
  2            /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf         8604      manual mode

Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number: ^C
farklı alternatifler derken ? prime kurmayı düşünmüştüm fakat linux mint 18'de yırtırmalar var demişsiniz.
ayrıca önerilen bir nvidia driverda yok şunlar driver :
nvidia-358-361-364-367-370 nouveo bide intel micro code seçili.

Mesajlar Birleştirildi.
Ubuntu kursam, cinnamon desktop kursam, kali linux toollarını (katoolin) yüklesem, linux mintten farkı ne olur bilgisayarın ? Orda driver sıkıntısı çekermiyim ?
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 14:37:08
Öncesinde farklı işlemler yapmış olma olasılığınız yüksek, normalde bu hataları almamanız gerekir. Linux Mint 18'i yeniden kurup Bumblebee'yi yeniden kurmayı deneyebilirsiniz. Linux Mint veya Ubuntu kurmanız farketmez, adımlar zaten aynı.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 14:41:40
Yalnız o dediğiniz imkansız. Çünkü şey, ben 3 gün önce kurmuştum mint'i sonra bişeyler kurdum. Ardından ekran kartını kurmak istedim, sonra x server hata verdi. Ardından uğraşmamak için temiz format attım. Sonra katoolin kurdum(Kali linux toolları) Ardından yeniden başlattım masasüstü falan görünmedi, ardından ekran kartını kurmaya çalıştığım zaman böyle bişey oldu. Format atmak sorun değil fakat katoolin 5 gb ve 3 günde 2 kere indirdim. Format atmanın sorunu çözeceğine inanıyorsanız atarım,Bu arada ubuntu da da böyle bir sorun oluştuğunu hatırlamıyorum. Yani ekran kartı kurmamıştım ama normal çalışıyordu. Ubuntu kullanmamaın sebebi katoolin kurduktan sonra klasörleme yapmamasıydı, ayrıca cinnamon daha çok hoşuma gidiyor.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 15:05:14
i386-linux-gnu_gl_conf alternatifinden /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf girdisinin silinmesi için ya farklı bir depodan yüklenmiş paketlerin yapılandırmayı değiştirmesi ya da aşağıdaki komuta benzer bir komutla silinemsi gerekir. Bu durumda ya farkında olmadan aşağıdakine benzer farklı bir kaynaktaki öneri çözüm amaçlı uyguladınız ya da bahsettiğiniz araç paketinin bulunduğu depodan sistemi güncellediniz.

Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --remove i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf
Katoolin Kali yuvarlanan sürüm deposunu ekliyor, bu depoda Debian kararsız deposunu taban alır. Bu depodan yapacağınız güncellemeler ile mevcut sistemiz çakışıp sisteminizi kararsız hale getirir. Forumda pentest dağıtım ve uygulamalarına destek vermediğimiz alternatifleri için yönlendirme yapamam.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 17:02:13
Kardeşim benim şimdi format attım ve yanlışlıkla attığın kodu yazdım. Yazdığımı tekrar etti inşallah yine silmemiştir.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 17:06:23
Aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 17:17:46
Eline sağlık aga oldu xD
optirunla açılan glxgears şeysini kapatınca
[VGL] ERROR: in readback--
[VGL]    256: Window has been deleted by window manager
diyor. sorun yok dime kapattığım için öyle diyo
yalnız bişey sorucam bu andan itibaren katoolin kurarsam bozulurmu driver ? en başında katoolin kurduğum için bozulmuştu zaten açık kaynak kodlu driver(sanırsam..)
elle teker tekermi kurmak daha mantıklı olur yoksa ?

Mesajlar Birleştirildi.
Firefoxta aşağı yukarı çıkıp inerken ekran köşeden ortadan ikiye ayrılıyor 1-2 saniyeliğine
sebebi nedir ?
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 17:34:46
Alıntı
[VGL] ERROR: in readback--
[VGL]    256: Window has been deleted by window manager

Önemli bir şey değil, optirun ile çalıştırılan bir uygulamanın penceresi kapatılınca çıkan bir bildirim.



Firefox yırtılma sorunu ile ilgili Web Tarayıcıları bölümünü inceleyiniz, çözülmüş bir konu mevcut.



Katolin ile Linux Mint'e kurulum yapmayınız, bu betiğin eklediği depodaki paketler Debian'ın kararsız sürüm deposundan geliyor.
Başlık: [ÇÖZCinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: CemalCTN - 17 Ağustos 2016, 17:46:34
Tamam çok teşekkürler şimdi intel de kurdum yırtılma yok, ayrıca firefox değil chrome kullanıcısıyım..
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Simgeleri Yok Oldu & Intel + Nvidia Hibrit Sürücü Kurulumu
Gönderen: Butterfly - 17 Ağustos 2016, 19:59:41
Rica ederiz.

Konu başlığını etiketlerseniz, konuyu kilitleyebiliriz.

[warning]Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)[/warning]