Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: CemalCTN - 16 Ağustos 2016, 12:29:20
-
Merhaba arkadaşlar. Bugün linux mint kurdum bilgisayarıma. Kurduğumda bi sıkıntı yoktu. Kapatıp yeniden girdiğim zaman masaüstü ikonları gitmişti, sağ tık yapılmıyor. Terminal falan açılıyor ama içi boş hani. Sanırsam ekran kartı driverı kurmam gerekiyor. Çünkü şey başlat menüsümü deniliyor durum çubuğumu işte appletların bulunduğu barda en sağdaki ikonlar böyle mavi falan glitchli ikonlar.
Ekran kartlarım :
Nvidia geforce930m,
intel hd graphics
(Çözüldü : Katoolin, kurulmasını engelliyormuş. Format atmak çözdü)
-
Sistem ayarları > Masaüstü adımlarını izleyip masaüstünde simgelerin etkin olup olmadığına bakabilir misiniz?
-
Yalnız sorun sadece masaüstü değil. Sağ tuşta çalışmıyor
-
Lütfen açılan konularda bağlantıdaki hususlara özen gösterelim.
[warning]Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.0)[/warning]
Bu durumdan önce ne yaptınız, ekran kartı sürücüsü kurmayı denediniz mi?
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp, ardından otorumu kapatıp açmayı deneyiniz.
mv ~/.config/dconf/user ~/.config/dconf/user.YEDEK
-
Hayır. Dün öyle bir aptallık yapıp ayarlar driverlar bölümünden nvidia kurmuştum. Sonra açılmadı, düzelttim falan fakat yine bu hale gelmişti. Format attım. Bu sefer drivre falan kurmadım fakat dünküyle aynı halde. Deniyorum hemen. Terminal çalışmadığı için tty den yapcam
Mesajlar Birleştirildi.
~
Yalnız çok ufak bir sorum olucak. Bu işaret nasıl yapılıyor ? :D
Mesajlar Birleştirildi.
Sağ tuş çalışmıyor ama shift + insertle yapıştır yapabiliyorum (X terminal kullanıyorum)
Bu arada sanırsam desktop x screen ile çalışıyor. Terminalde x terminal çalışıyor bitek
Mesajlar Birleştirildi.
Çalışmadı dediğiniz şey. Çift ekran kartım var, bubmlebe kurayımmı ?
Nvidia - Intel
Kursam ne farketcek kuruyorum.
-
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
yazdığımda
* 0 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 otomatik kip
1 /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500 elle ayarlanmış kip
2 /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf 8603 elle ayarlanmış kip
3 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 elle ayarlanmış kip
1.seçenek (2) çıkmıyor. NEden ?
-
Aşağıdaki komutların komutların çıktısını ve Bumblebee kurulumu öncesinde neler yaptığınızı paylaşınız.
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
-
~
Yalnız çok ufak bir sorum olucak. Bu işaret nasıl yapılıyor ?
~ işareti ALT+Ü ile yapılabilir, bunun yerine aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz (kullanıcı_adı yerine kendi kullanıcı adınızı yazacaksınız).
rm /home/kullanıcı_adı/.config/dconf/user
Geri dönüşlerinizdeki ifadeler çok karışık oluyor, ne demek istediğinizi anlamadığım ifadeler olabiliyor.
-
İlk kurduğum zaman hiçbir sorun yoktu bilgisayarda. Hiçbir driver kurmamıştım. Kapatıp yeniden açtım, masaüstünde simgeler yoktu. Sağ tuş çalışmıyordu. Terminal çalışmıyordu. Sadece xterminal ve chrome çalışıyordu. Birde ayarlar. Sonra bumblebee kurmaya çalıştım.
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
yazdığım zaman
Seçim Yol Öncelik Durum
------------------------------------------------------------
* 0 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 otomatik kip
1 /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf 8603 elle ayarlanmış kip
2 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 elle ayarlanmış kipgibi çıktı aldım. Neyse varsayılanla devam ettim işleme, sonra fallback modu diye hata verdi. Bu sefer masaüstüm falan geldi fakat hani cinnamon değildi. Driver bölümüne girdim intel ekran kartım yüklü değildi. Onu open source seçtim, nvidia 364 seçiliydi onuda open source seçtim. Ardından bumblebee'i sistemden tamamen kaldırdım. Bu sefer en baştaki hatama döndüm yine. Yada yok, şuanda ne yaptığımı hatırlamıyorum. Masaüstüm var fakat durum çubuğu falan yok.Sağ tuş yapılıyor, terminale giriliyor.Tamam hatırladım. Sanırsam prime kurdum. Bu sefer işte durum çubuğu falan yok. Ne yapmam gerekiyor ?
inxi -SGx
System: Host: cht Kernel: 4.4.0-21-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.3.1)
Desktop: Cinnamon 3.0.6 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3)
Distro: Linux Mint 18 Sarah
Graphics: Card-1: Intel Sky Lake Integrated Graphics bus-ID: 00:02.0
Card-2: NVIDIA GM108M [GeForce 930M] bus-ID: 01:00.0
Display Server: X.Org 1.18.3 drivers: nvidia,nouveau,intel (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1366x768@60.00hz
GLX Renderer: N/A GLX Version: N/A Direct Rendering: N/A
glxinfo | grep render
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Sky Lake Integrated Graphics (rev 07)
01:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GM108M [GeForce 930M] (rev a2)
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
eDP1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
1366x768 60.00*+
1360x768 59.80 59.96
1280x720 60.00
1024x768 60.00
1024x576 60.00
960x540 60.00
800x600 60.32 56.25
864x486 60.00
640x480 59.94
720x405 60.00
680x384 60.00
640x360 60.00
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory
-
Aynı sorunla ilgili bir konu açtınız, başka bir konuya mesaj gönderdiniz, şimdi başka bir konu daha açıyorsunuz. Bu şekilde yaparsanız forum düzeni için uygun olmaz, hem de bizler konuları takip edemeyiz. Lütfen bu hususa özen göstererek aynı sorunla (aynı sebepten kaynaklanan) ilgili birden fazla konu açmayınız. Bu sebeple mesajlar ve konular birleştirilmiştir.
Önce Aşağıdaki komutlarla Bumblebee ve Nvidia ile ilgili paketleri kaldırıp sistemi yeniden başlatınız, ardından Bumblebee kurulumunu yeniden deneyebilirsiniz.
sudo apt-get purge bumblebee* nvidia* bbswitch* primus* virtualgl*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf
-
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
There are 2 choices for the alternative i386-linux-gnu_gl_conf (providing /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf).
Selection Path Priority Status
------------------------------------------------------------
* 0 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 auto mode
1 /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf 8603 manual mode
2 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 manual mode
Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number:
aynı sorun devam ediyor.
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp,
sudo ldconfig
ardından aşağıdaki komutun çıktısını paylaşınız.
locate libGL.so
-
locate libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/i386-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
Mesajlar Birleştirildi.
Yalnız sanırsam ben bumblebee'i silmişim sıkıntı yaratmasın diye. Şimdi birdaha kurup yeniden çıktısını atıcam. Şuanda cinnamon sorunsuz bir şekilde çalışıyor fakat software rendwering modundayım videolar falan kasıyor.
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so
/usr/lib/android-sdk/tools/lib/gles_mesa/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/i386-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/i386-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so.1
/usr/lib/nvidia-364/libGL.so.1.0.0
/usr/lib/virtualgl/fakelib/64/libGL.so
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libGL.so.1.2.0
/usr/lib/x86_64-linux-gnu/primus/libGL.so.1
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so.1
/usr/lib32/nvidia-364/libGL.so.1.0.0
-
Farklı ortamlardaki önerileri denediniz mi?
Aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırdıktan sonra kuruluma kaldığınız yerden devam etmeyi deneyiniz.
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/x86_64-linux-gnu_GL.conf x86_64-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/x86_64-linux-gnu_EGL.conf x86_64-linux-gnu_egl_conf /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa-egl/ld.so.conf 500
İlgili kurulum adımını sadeleştirdim. https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=6258.0#post_gl
-
İlk 2 sine şöyle hata verdi
update-alternatives: error: alternative path /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa/ld.so.conf doesn't exist
3.sündede yazdığımı tekrar etti.
çıktı :
sudo update-alternatives --config i386-linux-gnu_gl_conf
There are 2 choices for the alternative i386-linux-gnu_gl_conf (providing /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf).
Selection Path Priority Status
------------------------------------------------------------
* 0 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 auto mode
1 /usr/lib/nvidia-364-prime/alt_ld.so.conf 8603 manual mode
2 /usr/lib/nvidia-364/alt_ld.so.conf 8604 manual mode
Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number: ^C
farklı alternatifler derken ? prime kurmayı düşünmüştüm fakat linux mint 18'de yırtırmalar var demişsiniz.
ayrıca önerilen bir nvidia driverda yok şunlar driver :
nvidia-358-361-364-367-370 nouveo bide intel micro code seçili.
Mesajlar Birleştirildi.
Ubuntu kursam, cinnamon desktop kursam, kali linux toollarını (katoolin) yüklesem, linux mintten farkı ne olur bilgisayarın ? Orda driver sıkıntısı çekermiyim ?
-
Öncesinde farklı işlemler yapmış olma olasılığınız yüksek, normalde bu hataları almamanız gerekir. Linux Mint 18'i yeniden kurup Bumblebee'yi yeniden kurmayı deneyebilirsiniz. Linux Mint veya Ubuntu kurmanız farketmez, adımlar zaten aynı.
-
Yalnız o dediğiniz imkansız. Çünkü şey, ben 3 gün önce kurmuştum mint'i sonra bişeyler kurdum. Ardından ekran kartını kurmak istedim, sonra x server hata verdi. Ardından uğraşmamak için temiz format attım. Sonra katoolin kurdum(Kali linux toolları) Ardından yeniden başlattım masasüstü falan görünmedi, ardından ekran kartını kurmaya çalıştığım zaman böyle bişey oldu. Format atmak sorun değil fakat katoolin 5 gb ve 3 günde 2 kere indirdim. Format atmanın sorunu çözeceğine inanıyorsanız atarım,Bu arada ubuntu da da böyle bir sorun oluştuğunu hatırlamıyorum. Yani ekran kartı kurmamıştım ama normal çalışıyordu. Ubuntu kullanmamaın sebebi katoolin kurduktan sonra klasörleme yapmamasıydı, ayrıca cinnamon daha çok hoşuma gidiyor.
-
i386-linux-gnu_gl_conf alternatifinden /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf girdisinin silinmesi için ya farklı bir depodan yüklenmiş paketlerin yapılandırmayı değiştirmesi ya da aşağıdaki komuta benzer bir komutla silinemsi gerekir. Bu durumda ya farkında olmadan aşağıdakine benzer farklı bir kaynaktaki öneri çözüm amaçlı uyguladınız ya da bahsettiğiniz araç paketinin bulunduğu depodan sistemi güncellediniz.
sudo update-alternatives --remove i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf
Katoolin Kali yuvarlanan sürüm deposunu ekliyor, bu depoda Debian kararsız deposunu taban alır. Bu depodan yapacağınız güncellemeler ile mevcut sistemiz çakışıp sisteminizi kararsız hale getirir. Forumda pentest dağıtım ve uygulamalarına destek vermediğimiz alternatifleri için yönlendirme yapamam.
-
Kardeşim benim şimdi format attım ve yanlışlıkla attığın kodu yazdım. Yazdığımı tekrar etti inşallah yine silmemiştir.
-
Aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.
sudo update-alternatives --install /etc/ld.so.conf.d/i386-linux-gnu_GL.conf i386-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/ld.so.conf 500
-
Eline sağlık aga oldu xD
optirunla açılan glxgears şeysini kapatınca
[VGL] ERROR: in readback--
[VGL] 256: Window has been deleted by window manager
diyor. sorun yok dime kapattığım için öyle diyo
yalnız bişey sorucam bu andan itibaren katoolin kurarsam bozulurmu driver ? en başında katoolin kurduğum için bozulmuştu zaten açık kaynak kodlu driver(sanırsam..)
elle teker tekermi kurmak daha mantıklı olur yoksa ?
Mesajlar Birleştirildi.
Firefoxta aşağı yukarı çıkıp inerken ekran köşeden ortadan ikiye ayrılıyor 1-2 saniyeliğine
sebebi nedir ?
-
[VGL] ERROR: in readback--
[VGL] 256: Window has been deleted by window manager
Önemli bir şey değil, optirun ile çalıştırılan bir uygulamanın penceresi kapatılınca çıkan bir bildirim.
Firefox yırtılma sorunu ile ilgili Web Tarayıcıları bölümünü inceleyiniz, çözülmüş bir konu mevcut.
Katolin ile Linux Mint'e kurulum yapmayınız, bu betiğin eklediği depodaki paketler Debian'ın kararsız sürüm deposundan geliyor.
-
Tamam çok teşekkürler şimdi intel de kurdum yırtılma yok, ayrıca firefox değil chrome kullanıcısıyım..
-
Rica ederiz.
Konu başlığını etiketlerseniz, konuyu kilitleyebiliriz.
[warning]Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)[/warning]