Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: Kibritt - 31 Ağustos 2016, 23:03:42
-
Hocam Linux'da bu hibrit 2 kart arasındaki geçişleri otomatik sağlıyor mu sürücüler?
Düzenleme : İmla ve Türkçe karşılıklar
driver => sürücü
-
Otomatik geçiş sağlamıyor, Bumblebee-ui kurarak Nvidia GPU ile açılmasını istediğiniz uygulamaları tanımlayıp, yine bu araç yardımıyla tanımlı uygulamaları Nvidia GPU ile açabilirsiniz.
-
Her Linux dağıtımında öyle mi oluyor? Birde uygulamaları biriyle açmasak çalışmıcak mı? :D
Düzenleme : İmla
-
her Linux dağıtımında öyle mi oluyor bide uygulamaları biriyle açmasak çalışmıcak mı :D
Tahminimce her linux dağıtımında böyle oluyor.
2. sorunuzu anlamadım. Ya intel ekran kartıyla, ya da Nvidia ile açacaksınız, ama illa bunları kullanmayacağım diyorsanız,uygulamayı (uygulamaya bakar tabi) Xorg'u yüklemeden de çalıştırabilirsiniz.
Umarım doğru cevap vermişimdir.
-
Aynen, 2. sorum saçma oldu sonradan farkettim. :D Sürekli biri çalışacak zaten, sıkıntı çıkarır mı bir tanesi çalışsa?
Düzenleme : İmla
-
aynn 2.sorum saçma oldu sonradan farkettim :D sürekli biri çalışacak zaten sıkıntı çıkarır mı bi tanesi çalışsa
Yanlış bilmiyorsam windowsta da böyle, istediklerinizi bumblebee ile nvidia ile çalıştırabilirsiniz.
Veya bütün sistemi ve haliyle applikasyonları/programları nvidia ile açabilirsiniz, onun da yolu nvidia-prime kurmak. Tahminimce başka bir başlıkta o anlatılıyordur. Onu kurmak daha sorunsuz zaten.
-
[member=2879]Kibritt[/member] , konuyu böldüm. Kurulum ile ilgili anlatımlar altında muhabbetvari iletiler uygun olmuyor. Ayrıca yazım kurallarına özen gösterelim lütfen.
Bumblebee kurunca sistem şu şekilde işliyor. Yapılandırma dosyaları ile Nvidia ile ilgili sürücüler karalisteye alınıp çalıştırılması nelgelleniyor. Böylece sistem varsayılan olarak Intel GPU ile ilgili sürücü etkin olarak açılıyor. Nvidia GPU tarafından işlenmesi istenen uygulama optirun komutu ile çalıştırılıyor ve ilgili uygulama Nvidia GPU tarafından işleniyor. Modern sistemlerde Nvidia GPU sadece işleme görevi görüyor, görüntü her halükarda Intel GPU üstünden çıkış veriyor, Windows'da da durum aynı. Bumblebee-ui uygulaması optirun komutu ile yapılan işlevi grafiksel olarak yapıyor. Bir uygulama Nvidia GPU tarafından işlenirken Intel GPU kapanmıyor, masaüstü ortamı ve diğer uygulamaların işlenmesinden Bumblebee sisteminde Intel sorumlu. Nvidia GPU'nun işleyeceği uygulama kapanınca Nvidia GPU'da pasifleşiyor.
-
Googlede araştırıyordum tamda Windows da hiç bir oyunu veya uygulamayı Nvidia sürücüsü ile açmadım otomatik sanıyordum sıkıntıda çıkmadı gerek yok ozaman :D çalışsın biri
-
Windows'da bu işi anladığım kadarıyla uygulamalar ile ilgili önyüklü profil varsa otomatik yapıyor, eğer yoksa GPU'yu seçmeniz gerekiyor, bu husus bu forumun kapsamı dışında kalıyor.
-
Windows ve Linux'ta da aynıysa ok niye Linux'ta otomatik deil diye sorguluyordum sabahtan beri ben yanlış biliyormuşum :D adamsın