Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: xtream - 23 Mayıs 2014, 17:28:06

Başlık: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 23 Mayıs 2014, 17:28:06
Arkadaşlar merhaba, 3 ay önce laptopuma linux mint 16 cinnamon yükleyerek linux kullanıcısı oldum ve gayet memnunum. Bu nedenle masaüstü pc'me de yüklemek istedim fakat bırakın linux mint'i Pardus, Ubuntu, linux minttin tüm versiyonlarını denedim ve sürekli aynı hatayı alıyorum. Usbden kurulum yapıyorum fakat compability mode olmadan birazdan göstereceğim hatayı veriyor. Compability mode u kullandıktan sonra herhangi bir hata olmadan rahat rahat kuruyorum fakat yeniden başlatınca aynı hata. Ben hatanın grafikle alakalı olduğunu düşünüyorum. Yardımlarınızı bekliyorum windows kullanmak istemiyorum.

Yükledikten sonra pcyi yeniden başlatınca karşılaştığım problem şu (Boot sırasında compability mode'u seçmeden başlattığımdada aynı hata):
(http://i58.tinypic.com/2vv100y.jpg)

Yükledikten sonra yeniden başlatı seçince kapanırkende şu uyarıyı veriyor:
(http://i61.tinypic.com/27zd7ys.jpg)



Pc özellikleri:
Pentium 4 2.6 ghz işlemci(çift çekirdek)
Nvidia Geforce FX5500 ekran kartı
1.5 gb ram
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 23 Mayıs 2014, 18:04:48
Cinnamon Masaüstünün Nvidia FX 5500 ile anlaşacağını sanmam, Mate sürümü yüklemeyi deneyiniz. Kurulum sonrasında açılış seçeneklerine nomodeset (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=728.msg4456#msg4456) değişkeni eklemek denenebilir. Masaüstüne ulaştıktan sonra Sürücü Yöneticisini açıp Nvidia-173 sürücüsünü kurmalısınız.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 23 Mayıs 2014, 18:14:12
Mate, LMDE,xcfe hepsini denedim sonuç aynı.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 23 Mayıs 2014, 18:18:58
Nomodeset değişkeni eklemek ile ilgili bağlantı vermiştim, değişken eklemeyi denediniz mi?
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 23 Mayıs 2014, 19:43:14
O ekrana tab tuşuyla ulaştım nomodeset şeklinde girdim ve compability mode gibi kurulum penceresi masaüstüne geldi
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 23 Mayıs 2014, 20:55:13
Sisteminizi kurup daha sisteminizi nomodeset değişkeni ile açtınız mı? Eğer öyleyse Sürücü Yöneticisini açıp Nvidia-173 sürücüsünü kurmayı deneyiniz.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 23 Mayıs 2014, 21:42:16
Sistemi kurduktan sonra yeniden başlattığımda nomodeset i uygulayabileceğim bir durum olmuyor. herhangi bir ekran gelmiyor bir süre sonra resimdeki gibi oluyor. Şuan kurulum masaüstünde usb den nomodeset veya compability mode ile çalıştırabiliyorum ama yükledikten sonra olmuyor
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 23 Mayıs 2014, 21:48:18
Sistem açılırken üst karakter (shift) tuşunu basılı tutmayı deneyiniz.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 23 Mayıs 2014, 23:15:15
Dediğinizi uygulamayı başardım kapatıp açtığımda siyah bir ekran üst ve alt tarafta beyaz panel göründü ne imleç nede başka herhangi bir hareket yok. Şimdi aynı yöntemle bide mate'i deniycem 15 i mi deniyim yoksa 16 yı mı bir fark olur mu sizce?
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: kental - 24 Mayıs 2014, 00:43:24
Merhabalar. Konuyu biraz geç gördüm.
Ofis bilgisayarımın ekran kartı Nvidia fx5500. Mint 16 xfce sistemi sıkıntı çıkarmadan kullanabiliyorum. Herhangi bir sürücü yüklemedim. Kurulum sonrası haliyle çalışıyor.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 24 Mayıs 2014, 06:53:08
Dediğinizi uygulamayı başardım kapatıp açtığımda siyah bir ekran üst ve alt tarafta beyaz panel göründü ne imleç nede başka herhangi bir hareket yok. Şimdi aynı yöntemle bide mate'i deniycem 15 i mi deniyim yoksa 16 yı mı bir fark olur mu sizce?

Sanırım Cinnamon sürüm ile kurulum yapmışsınız ve sistem otomatik olarak 2D kipinde açılmış. @kental'in dediği gibi XFCE sürümü ya da Mate sürümü denemenizi öneririm. Şu an için en güncel sürüm Linux Mint 16, bu sürümü kurmanız daha uygun olur. Ama Linux Mint 17 (RC) sürüm adayını da denemenizde bir sakınca olmadığını düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: fortran - 24 Mayıs 2014, 15:44:05
Dediğinizi uygulamayı başardım kapatıp açtığımda siyah bir ekran üst ve alt tarafta beyaz panel göründü ne imleç nede başka herhangi bir hareket yok. Şimdi aynı yöntemle bide mate'i deniycem 15 i mi deniyim yoksa 16 yı mı bir fark olur mu sizce?


Elbette 16'yı hatta 17 RC’yi kurun. Bir de şurada (http:// /gnulinux/gnulinux-ipuclari/dizustu-bilgisayarima-gnulinux-kuramiyorum.html) anlatıldığı gibi kurmayı deneyin.
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 24 Mayıs 2014, 16:09:33
Arkadaşlar gösterdiğiniz yöntemle mate 15, mate,xfce,lmde,cinnamon 16 'yı , cinnamon 17'yi denedim sonuç aynı. Herseferinde nomodeset yapmadan işletim sistemi açılmıyor. Başka yapabileceğim birşey varmı arkadaşlar? Windows kullanmak istemiyorum
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 24 Mayıs 2014, 16:42:18
Kurulum sonrası Nvidia ekran kartı sürücüsünü kurdunuz mu? Eğer kurmadıysanız aşağıdaki komut ile kurabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-173
sudo nvidia-xconfig
sudo nvidia-xconfig --composite --allow-glx-with-composite --add-argb-glx-visuals
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 25 Mayıs 2014, 00:59:46
Yöntemi tamamen uyguladım ekran kartı sürücüsünü de yükledim. Fakat kapatıp açtığımda yine aynı sorun var . Fakat bu sefer siyah ekran. Kullanmak için her seferinde nomodeset ayarını yapmam gerekiyor yapınca da çok yavaş çalışıyor ve her seferinde bunu yaparak ta kullanamam
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 04 Aralık 2015, 00:24:08
Kendi konumu tekrardan hortlatıyorum :) pc artık iyice yavaşladı geçen seneki denemelerde linux kuramamıştım sonuç olarak ve artık kurmak istiyorum yardımlarınızı bekliyorum :) ubuntuya da razıyım
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 06 Aralık 2015, 16:34:25
17.3'te de aynı sorun yaşanıyor mu?
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 07 Aralık 2015, 14:14:28
Az önce denedim yine aynı sorunvar maalesef  :(

Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 07 Aralık 2015, 17:18:28
Compability mode (Uyumluluk kipi) ile sistemi başlatmayı denediniz mi?
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: xtream - 07 Aralık 2015, 20:58:16
Zaten compability mod'u uygulamadan açarsam verdiğim görüntülerdeki gibi oluyor
Başlık: Ynt: Kurulum Sorunu
Gönderen: Butterfly - 07 Aralık 2015, 21:10:39
Buradaki (http://linuxmint.com/pictures/screenshots/rosa/nomodeset_bios.webm) videoda gösterildiği biçimde, sistemi nomodeset değişkeni ile açmayı deneyebilirsiniz.