Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: Leopard - 21 Eylül 2017, 11:21:12

Başlık: [Çözüldü] LightDM'den kurtulmak ve yerine başka bir greeter kurmak
Gönderen: Leopard - 21 Eylül 2017, 11:21:12
Merhabalar.

Yeni bir laptop aldım ve Mint kurdum ancak sistem GPU değişikliği sonrası donuyor.

Sorunum tam olarak bu.

https://bugs.launchpad.net/lightdm/+bug/1637733

TTY"ye dahi giremiyorum. İster Bumblebee isterse Nvidia Prime kurulu olsun. Gerçi Bumblebee aynı bug yüzünden kurulamıyor bile. Aylardır açık olan bu durumu geliştirici pek önemsememiş.

Kısacası , sistem sadece ilk kurulumun ardından düzgün çalışıyor.
LightDM' yi kaldırma işlemini tam olarak nasıl yaparım ve yerine başka bir greeter kurarsam Nvidia Prime'da oturumdan çıkarak gpu değiştirme yine mümkün olur mu?

Donanım çıktısı vermeye gerek görmedim , zira driverlar düzgün şekilde kurulu. Sistemi tekrar sıfırlayacağım için bunu başka bir cihazdan yazıyorum.



Başlık: Ynt: LightDM'den kurtulmak ve yerine başka bir greeter kurmak
Gönderen: Butterfly - 21 Eylül 2017, 11:26:35
Forumda Linux Mint 18.2'den önceki sürümlerin yükseltme sonrası LightDM'ye geçebilmesi için hazırlanmış bir konumuz var. Bu konudaki MDM'ye geri dönüş kısımlarını uygulayabilirsiniz.

[info][Nasıl] Linux Mint 18.2'ye Yükseltme Sonrası LightDM Görüntü Yöneticisi Kurulumu (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=8236.msg50759#msg50759)[/info]
Başlık: Ynt: LightDM'den kurtulmak ve yerine başka bir greeter kurmak
Gönderen: Leopard - 21 Eylül 2017, 12:18:03
[member=8]Butterfly[/member]

Hocam yönergelere göre MDM'yi kurdum ve LightDM'yi pasifleştirdim. Ancak şu an sürekli Cinnamon çöküyor.

EDIT: Hocam sorunu hallettim. Şöyle ki ; LightDM'yi pasifleştirip MDM'yi kurduğum anda daha prime'dan gpu seçimi yapmamıştım.

Bu yüzden bir loopa giriyordu Cinnamon. Terminalden

Kod: [Seç]
sudo prime-select intel
komutunu verdikten sonra

Kod: [Seç]
sudo reboot
ile yeniden başlattım.

Artık Nvidia Prime aracılığı ile rahatça Intel ve Nvidia arasında geçiş yapabiliyorum.

Çok teşekkürler.  :)