Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: kamosonic - 21 Ekim 2017, 01:52:02
-
Öncelikle herkese merhaba. Windows denilen gereksiz işletim sisteminden kurtulup Linux'e geçtim, lakin gördüğüm kadarıyla (Tarayıcı-Media Player) gibi ortamlarda video yırtılmasına kesin çözüm bulunamamış. Konulara baktım bütün işlemleri yaptım sadece Firefox tarayıcısında yırtılma olmuyor, ama VLC gibi medya oynatıcılar Chrome,Vivaldi gibi tarayıcılarda yırtılma sorunu halen var. Sistemim Linüx Mint 18 Sarah.
Düzenleme : İmla
Bakınız => İmla ve Yazım Kuralları (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=140.0#post_imla)
-
Öncelikle aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşınız.
[warning]Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2738.0)[/warning]
-
Teşekkür ederim çıktılar bu şekilde.
inxi -SMGxx
ernel: 4.4.0-21-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.3.1)
Desktop: MATE 1.14.1 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3.3) dm: mdm
Distro: Linux Mint 18 Sarah
Machine: Mobo: Gigabyte model: GA-78LMT-S2 v: x.x
Bios: Award v: F6 date: 01/09/2014
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Cedar [Radeon HD 5000/6000/7350/8350 Series]
bus-ID: 01:00.0 chip-ID: 1002:68f9
Display Server: X.Org 1.18.4 drivers: ati,radeon (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1440x900@59.90hz
GLX Renderer: Gallium 0.4 on AMD CEDAR (DRM 2.43.0 / 4.4.0-21-generic, LLVM 4.0.0)
GLX Version: 3.0 Mesa 17.0.7 Direct Rendering: Yes
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on AMD CEDAR (DRM 2.43.0 / 4.4.0-21-generic, LLVM 4.0.0)
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fog_distance,
GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,
$ lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Cedar [Radeon HD 5000/6000/7350/8350 Series]
xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1440 x 900, maximum 8192 x 8192
HDMI-0 connected primary 1440x900+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 479mm x 420mm
1920x1080 60.00 + 50.00 59.94
1920x1080i 60.00 50.00 59.94
1280x1024 60.02
1440x900 59.90*
1280x960 60.00
1280x720 60.00 50.00 59.94
1024x768 75.08 70.07 60.00
800x600 72.19 75.00 60.32 56.25
720x576 50.00
720x576i 50.00
720x480 60.00 59.94
720x480i 60.00 59.94
640x480 75.00 72.81 60.00 59.94
720x400 70.08
DVI-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
$ cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx'
ii nvidia-prime-applet 1.0.5 all An applet for NVIDIA Prime
$ cat /etc/X11/xorg.conf
Öyle bir dizin yok hatası verdi.
Düzenleme : Kod etiketi
-
Ekran kartı ile ilgili bir konu açmadan önce lütfen aşağıdaki çıktıları ilk iletinize kod etiketi (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2629.0) ile ekleyin.
Lütfen çıktıları kod etiketi içinde paylaşınız.
Sisin sisteminizdeki GPU radeon srücüsünü kullanıyor, bu sürücü için aşağıdaki şekilde bir yapılandırma dosyası oluşturup, dikey senkronizasyonu (Vsync) etkinleştirerek yırtılma sorunlarını çözmeyi deneyebilirsiniz.
Aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırınız.
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/sudo xed /etc/X11/xorg.conf.d/20-radeon.conf
Açılan metin düzenleyiciye aşağıdaki satırları kopyalayıp yapıştırınız ve dosyayı kaydediniz.
Section "Device"
Identifier "Radeon"
Driver "radeon"
Option "AccelMethod" "glamor"
Option "DRI" "3"
Option "TearFree" "on"
Option "ColorTiling" "on"
Option "ColorTiling2D" "on"
EndSection
Ayrıca aşağıdaki şekilde sisteminizi güncelleyerek, Mesa sürücülerini 17.x sürüme yükseltmeniz uygun olacaktır.
Güncelleme Yöneticisi => Düzenle menüsü => Tercihler => Seviyeler kısmından 4. seviyeye kadar güncellemeleri işaretleyiniz. Ardından "Yenile" düğmesine tıklayıp paket bilgisi önbelleğini güncelledikten sonra, görünen tüm güncellemeleri seçiniz ve "Güncellemeleri Kur" düğmesine tıklayarak sisteminizi güncelleyiniz. Sonrasında isterseniz 4. seviye güncellemeleri pasifleştirebilirsiniz.
İsterseniz şağıdaki şekilde çekirdek sürümünü de yükseltebilirsiniz.
Güncelleme Yöneticisi => Görünüm menüsü => "Linux çekirdekleri" aracı yardımıyla 4.10.x serisi çekirdeğin son sürümünü kurunuz.
Tüm bu düzenlemelerden sonra sisteminizi yeniden başlatınız.
-
Özür dilerim, kod olayını bilmiyordum. Hemen deniyorum, dedikleriniz olmazsa 18.2 sonya sürümünü indirip kuracağım. İlginiz alakanız için teşekkür ederim.
Düzenleme : Yazım kuralları
Mesajlar Birleştirildi.
Tekrar 18.2 sonya sürümünü yükledim Firefox'da sorun yok ama Chrome-Vivaldi-Opera tarayıcılarında aynı sorun devam etmekte
-
Yukarıdaki önerileri Linux Mint 18.2 için de uyguladınız mı?
Chrome tarayıcıyı kapatıp aşağıdaki komutla çalıştırınca durum ne oluyor?
google-chrome-stable --disable-gpu-driver-bug-workarounds --enable-native-gpu-memory-buffers
-
Evet birebir uyguladım. çıktı bu şekilde
[code] GA-78LMT-S2 ~ $ google-chrome-stable --disable-gpu-driver-bug-workarounds --enable-native-gpu-memory-buffers
[1:1:1023/212049.183134:ERROR:TextEncodingRegistry.cpp(138)] alias ISO-8859-8-I maps to ISO-8859-8-I already, but someone is trying to make it map to ISO-8859-8
[1:1:1023/212049.183151:ERROR:TextEncodingRegistry.cpp(138)] alias ISO-8859-8-I maps to ISO-8859-8-I already, but someone is trying to make it map to ISO-8859-8
[/code]
-
Çıktı istemiyorum, sadece yırtılma ne durumda bununla ilgili dönüş yapınız. Bu komut geçicidir, tarayıcıyı kapattığınızda etkisini kaybeder, işe yararsa kalıcı yapacağız.
-
en son verdiğiniz kodu girdiğimde o çıktı çıkıyor ve chrome açılıyor ve kırılma hala devam etmekte. Ben birde harici ekran kartımı çıkarıp onboard ekran kartıyla kullanmayı deneyeceğim ekran kartımla ilgili driver vs sorun olduğunu düşünüyorum