Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: kental - 28 Mayıs 2014, 19:41:59
-
Merhabalar. Crunchbang Linux yüklediğimizde sistem otomatik olarak bir çözünürlük ayarlamaktadır. Normalde kullandığınız bir ayar değilse genelde değiştirirsiniz. Fakat bilgisayarı yeniden başlattığınızda ekran çözünürlüğü değişmiş ve ilk haline dönmüş ise o zaman aşağıdaki ayarlar işinizi görecektir.
1.) Öncelikle aşağıdaki kodu uyguluyoruz.
xrandr
(http://s22.postimg.org/mkno7892l/abc.jpg) (http://postimg.org/image/mkno7892l/)
Kırmızı içine aldığım yerdeki değer bende budur. Sizde "default" yazabilir veya başka bir değer olabilir. Burada ne yazıyorsa alttaki koda onu yazmalısınız.
Ayriyeten burada sistemde olan çözünürlükler mevcuttur. Size uygun olan çözünürlüğü belirleyin ve aşağıdaki adıma geçin.
2.) "Home" klasörünü açınız ve "Görünüm" sekmesinden "Gizli Dosyaları Göster" seçeneğini aktifleştiriniz. Hemen ardından ".config/openbox/autostart" dosyasını açınız.
3.) Sayfanın en sonuna geliniz ve buraya aşağıda yazdığım değerleri yazınız.
xrandr --output VGA-1 --mode 1152x864 &
(http://s21.postimg.org/sjmkkuklv/cebeli.jpg) (http://postimg.org/image/sjmkkuklv/)
4.) "VGA-1" değeri yerine sizdeki görüneni yazınız. Aynı şekilde "1152x864" çözünürlüğü yerine sizde tanımlı olan seçtiğiniz değer ile değiştiriniz.
5.) Dosyayı kaydedip kapatınız. Sistemi yeniden başlatınız. Artık istediğiniz şekilde açılacaktır.
-
Teşekkürler kental.