Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: Çağrı07 - 19 Mayıs 2018, 15:02:41

Başlık: Cinnamon Masaüstü Paketlerini silip XFCE Masaüstü Paketlerini kurmak
Gönderen: Çağrı07 - 19 Mayıs 2018, 15:02:41
Merhabalar, herkese iyi forumlar (:
Bir süredir Cinnamon kullanıyorum ama sevemedim. Tekrar XFCE'ye geçmeyi düşünüyorum ama oynadığım oyunu yedekleme işlemi olmayabilir, (6 GB tekrar indirmem gerekebilir) sistemle alakalı bazı metin dosyalarının düzenlenmesi ve tekrar uygulamaların kurulması gibi işlemler olacak. Bunun yerine Cinnamon Masaüstü ortamının paketlerini silerek XFCE paketlerini yüklemeyi düşünüyorum. Böyle bir imkan var mıdır?
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Paketlerini silip XFCE Masaüstü Paketlerini kurmak
Gönderen: Butterfly - 20 Mayıs 2018, 03:04:39
Bir masaüstünü kurduktan sonra tüm bağımlıklar ile tamamen kaldırmak uğraş ister. Bunun için sıfır bir sistemde deneme yapıp hangi paketlerin kurulduğunu tespit etmek gerekir. Bunun yerine Cinnamon yanına Xfce kurup, Cinnamon'u olduğu gibi bırakmak daha uygun olacaktır. Xfce kurulumunu mint-meta-xfce paketi ile yapabilirsiniz, sonrasında buradaki (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=8901.msg54388#msg54388) konudaki önerileri uygulayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Paketlerini silip XFCE Masaüstü Paketlerini kurmak
Gönderen: Çağrı07 - 20 Mayıs 2018, 12:59:44
Hocam dediğiniz gibi yaptım çok teşekkür ederim. Yalnız bi sorum olacak;

Sistemdeki oyunları-uygulamaları yedeklemek istersem (örneğin bir USB kalem bellek veya diskteki başka bir bölüme) nasıl yapabilirim? (Bu soru için ayrı bir konu açmam gerekirse açabilirim)
Başlık: Ynt: Cinnamon Masaüstü Paketlerini silip XFCE Masaüstü Paketlerini kurmak
Gönderen: Butterfly - 20 Mayıs 2018, 13:27:32
Evet bununla ilgili yeni bir konu açmanız daha uygun olabilir.

Steam oyunlarını yedeklemek için ayrı bir konu, eğer varsa paket yönetimi ile kurulmuş oyunları yedeklemek için ayrı bir konu açılmalı.