Linux Mint Türkiye

Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: Leopard - 15 Eylül 2018, 23:29:21

Başlık: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: Leopard - 15 Eylül 2018, 23:29:21
Merhaba arkadaşlar.

Bildiğiniz gibi Linux dağıtımlarını sistem dili Türkçe halde kullanırken , Steam login ekranının boş gözükmesi ( sadece Steam logosu ile ) , Steam'in ayarlar kısmında arayüz sekmesinin boş gözükmesi gibi sorunlar mevcuttu.
LC_ALL=C komutu ile etrafından dolanıyorduk.
Bunun için bir hata raporu oluşturulmuştu , şu an için sorun benim tarafımda çözülmüş görünüyor ama sizlerden de bir doğrulama beklemekteyim.

LC_ALL=C değişkeni olmadan ve sistem dili Türkçe iken denemenizi rica ediyorum.

Kontrol edilmesini arzu ettiğim şeyler:

-Steam login ekranı
-Steam-Ayarlar - Arayüz sekmesi kontrolü
-Chat kısmında Türkçe karakterlerin (ş ,ü ,o ,i gibi ) sorunsuz şekilde çalışıp çalışmadığı

Şimdiden teşekkürler.

Hata raporu:

https://github.com/ValveSoftware/steam-for-linux/issues/4792
Başlık: Ynt: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: Butterfly - 16 Eylül 2018, 00:48:30
Benim sistemimde uzun süredir kurulu değil, test için sitesindeki paketi (https://steamcdn-a.akamaihd.net/client/installer/steam.deb) indirip kurdum. Herhangi bir ek değişken gerektirmeden Steam açıldı. Ayarlardan Türkçe yaptım bir sorun çıkmadı. Masaüstünde otomatik olarak Steam kısayolu da oluştu.

Bununla birlikte, masaüstünde oyun kısayolu oluşturamama sorunu devam ediyor.
Başlık: Ynt: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: Leopard - 16 Eylül 2018, 00:56:24
Teşekkürler.

Kısayol sorunu dediğiniz gibi halen mevcut , yüzde 90 oranında oluşuyor ama bazı oyunlarda nedense olmuyor.
Başlık: Ynt: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: beatnbeer - 16 Eylül 2018, 03:47:51
Bir hafta önce bir nedenden ötürü steami kaldırıp tekrar kurdum ve önceden yaptığımız değişiklikleri yapmama gerek kalmadığını fark ettim :

-Steam login ekranı : Sorun çıkmadı ve login oldum
-Steam - Ayarlar - Arayüz sekmesi kontrolü : Sekme çalıştı ve dili İngilizce'den Türkçe'ye çevirdim
-Chat kısmında Türkçe karakterlerin (ş ,ü ,o ,i gibi ) sorunsuz şekilde çalışıp çalışmadığı : Her şey sorunsuz çalışıyor

Sadece dediğiniz gibi bazı oyunların simgeleri menüde ve masaüstünde halen oluşmuyor, ayrıca çok nadir de olsa steam benden tekrar hesaba login olmamı istiyor daha önce olmamışım gibi.
Başlık: Ynt: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: Leopard - 16 Eylül 2018, 09:13:37
Teşekkürler.
Başlık: Ynt: [Test isteği] Steam login ekranı görünmeme sorunu sizde de çözüldü mü?
Gönderen: Salvoton - 15 Kasım 2018, 02:12:10
Ben sistemi başka sorunlardan ötürü İngilizce kullanmama rağmen kısayol sorunu bendede mevcut. Kısayolları manuel olarak "Cinnamon Menu Editor" den ekleye bilirsiniz. Bunun için tarayıcınızdan oyunun Steam sayfasına gidin ve sayfanın linkinde bulunan sayıyı kopyalayın.
Örneğin Dota 2 için link şöyle "https://store.steampowered.com/app/570/Dota_2/" ve 570 sayısını aldık.
 Daha sonra Menu Editore nesne eklerken komut kısmına şunu yazın: "steam steam://rungameid/570" Ancak sondaki 570 sayısı yerine hangi oyunu istiyorsanız onun için az önce kopyaladığınız sayıyı yazmak durumundasınız. Simgeyide internetten indirip kullanabilirsiniz.
Bu yöntem haricinde Lutris adlı programı kullanıyorsanız ordan doğrudan bunu yapmanın yolu varmış. Fakat tam bir bilgim yok.