Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: motorhead - 22 Eylül 2018, 15:50:25
-
Acer Aspire One D255 dizüstünde Windows 7 Starter kullanıyordum. Daha hızlı olacağını düşünerek düşük gereksinim isteyen bir dağıtım kurmak istedim, Linux Mint 19 Xfce'nin (64-bit) uygun olduğunu düşünerek Windows'un yanına kurulumu yaptım. Ancak Windows'dan çok daha yavaş çalışıyor. İlk başta güncelleme bile yapmıyordu, apt-get update komutundan sonra güncelleme yaptı ancak değişen bir şey olmadı. Acaba 64-bit sürümünü indirerek hata mı yaptım? Kendi sitesinde çok vurgulandığı için 64-bit sürümünü indirmiştim. Yoksa seçtiğim dağıtım mı yanlış?
System: Host: epc-AOD255 Kernel: 4.15.0-34-generic x86_64
bits: 64 gcc: 7.3.0
Desktop: Xfce 4.12.3 (Gtk 2.24.31) dm: lightdm
Distro: Linux Mint 19 Tara
Machine: Device: laptop System: Acer product: AOD255 v: V1.00 serial: N/A
Mobo: Acer model: AOD255 v: V1.00 serial: N/A
BIOS: Acer v: V1.00 date: 07/08/2010
Battery BAT0: charge: 0.0 Wh 0.0% condition: 44.1/48.8 Wh (90%)
volts: 0.1/11.1
model: SANYO AL10B31 serial: N/A status: N/A
CPU: Single core Intel Atom N450 (-MT-)
arch: Bonnell rev.10 cache: 512 KB
flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3) bmips: 3325
clock speeds: min/max: 1000/1666 MHz 1: 1199 MHz 2: 1298 MHz
Graphics: Card: Intel Atom Processor D4xx/D5xx/N4xx/N5xx Integrated Graphics Controller
bus-ID: 00:02.0 chip-ID: 8086:a011
Display Server: x11 (X.Org 1.19.6 )
drivers: intel (unloaded: modesetting,fbdev,vesa)
Resolution: 1024x600@60.03hz
OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel Pineview M
version: 1.4 Mesa 18.0.5 Direct Render: Yes
Audio: Card Intel NM10/ICH7 Family High Def. Audio Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0 chip-ID: 8086:27d8
Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k4.15.0-34-generic
Network: Card-1: Qualcomm Atheros AR8152 v1.1 Fast Ethernet
driver: atl1c v: 1.0.1.1-NAPI port: 5000
bus-ID: 01:00.0 chip-ID: 1969:2060
IF: enp1s0 state: down mac: <filter>
Card-2: Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express)
driver: ath9k bus-ID: 02:00.0 chip-ID: 168c:002b
IF: wlp2s0 state: up mac: <filter>
Drives: HDD Total Size: 160.0GB (6.4% used)
ID-1: /dev/sda model: Hitachi_HTS54501 size: 160.0GB
serial: <filter>
Partition: ID-1: / size: 53G used: 9.5G (19%) fs: ext4 dev: /dev/sda6
RAID: System: supported: N/A
No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Unused Devices: none
Sensors: System Temperatures: cpu: 53.0C mobo: N/A
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 166 Uptime: 13 min Memory: 633.2/975.0MB
Init: systemd v: 237 runlevel: 5 Gcc sys: 7.3.0
Client: Shell (bash 4.4.191 running in xfce4-terminal) inxi: 2.3.56
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırarak, Intel GPU için SNA hızlandırma yerine UXA hızlandırmayı etkinleştirecek yapılandırma dosyası oluşturmayı deneyiniz. SNA hızlandırma bazı donanımlarda donma ve performans sorunlarına neden olabiliyor.
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "uxa"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
Yukarıdaki komutu uyguladıktan sistemi yeniden başlatmalısınız.
Ayrıca burada (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4352.0) anlatıldığı gibi Xfce ile Openbox pencere yöneticisini (hafif bir pencere yöneticisidir) kullanamayı deneyebilrisniz.
Not: Sistemdeki RAM 1 Gb. civarı, eğer sorun özellikle tarayıcı gibi yüksek RAM kullanan uygulamalarda ortaya çıkıyorsa, bununla ilgili gözlem yaparak dönüş yapınız.
-
...
Teşekkürler, dediklerinizin ikisini de yaptım daha iyi oldu sanki. Evet RAM miktarı az ancak tarayıcı dışı kullanımda bile kasma oluyordu. Menü tuşuna basıyordum 5 saniye sonra geliyordu. Açılış-kapanış çok yavaştı, şuan biraz iyileşti ancak yine Windows daha hızlı gibi. Acaba 32-bit sürümünü mü kurmalıyım? Ya da Lubuntu gibi bir dağıtım mı denemeliyim?
Düzenleme : Başlangıçta hafif kasmalar da olsa bilgisayarı kullanabilyorum, ancak daha sonra kullanılamaz hale geliyor. Sürekli sabit disk ışığı yanıyor.
-
34 bit şu an için doğru seçenek, 32 bit desteği hemen hemen bitmiş durumda.
Aşağıdaki düzenlemeleri yapmayı deneyiniz.
Aşağıdaki komutla Zram (https://tr.wikipedia.org/wiki/ZRAM) kurulumunu yapınız.
sudo apt-get install zram-config
Ayrıca aşağıdaki şekilde sistemin takas alanına daha geç başvurması için swappiness ayarlaması yapınız. Bunun için aşağıdaki komutla /etc/sysctl.conf dosyasını açınız.
sudo xed /etc/sysctl.conf
Açılan dosyanın en altına aşağıdaki satırı ekleyip dosyayı kaydediniz.
vm.swappiness=10
Bu düzenlemelerden sonra sisteminizi yeniden başlatınız.
-
Tekrar teşekkür ederim. Ancak yine olmadı. Sanırım başka bir dağıtım denemeliyim.
-
Rica ederiz. Bu durumda konuyu kilitleyelim.
Dağıtım önerisi için "Diğer Linux Dağıtımları" bölümünde konu açabilirsiniz.