Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: eprianu - 26 Eylül 2018, 19:42:17
-
İyi akşamlar. Evde bulunan Exper marka laptopa Mint Xfce kurdum. 2 gündür sorunsuz kullanıyordum. Güncelleme yöneticisinde çok fazla güncelleme vardı. Güncelledim. Ayrıca AMD HD 5470 ekran katındaki dalgalanma nedeniyle forumdaki önerileri denedim. Yeniden başlattım ama bilgisayar siyah ekranda kalıyor. Aşağıdaki yazılar çıkıyor;
Linux Mint 19 tara kullanıcıadı tty1
Kullanıcıadı login
Kullanıcı adı ve şifre giriyorum, komut satırında kalıyor. Başlangıçta nomodeset veya achi=off gibi çözümler denedim ama olmadı. Yardımcı olur musunuz?
-
Bu konunun kurulum öncesi ve sonrası bölümüyle ilgisi yok. Lütfen konuları hem uygun bölüme açmaya özen gösteriniz ve hem de uyguladığınız düzenlemeleri hakkında ayrıntılı bilgi paylaşınız. Konuyu uygun bölüme taşıyorum, yaptığınız düzenlemeler ile ilgili bilgi paylaşınız.
-
Aşağıdaki yazılar çıkıyor;
Linux Mint 19 tara kullanıcıadı tty1
Kullanıcıadı login
Kullanıcı adı ve şifre giriyorum, komut satırında kalıyor.
Bu TTY uçbirimidir, bu ortamda aşağıdaki komutla masaüstüne ulaşabiliyor musunuz?
startx
-
Ulaşmıyordum hocam. Bir sorun olunca ben buraya direk yazmıyorum. Önce nette araştırma yapıyorum. Startx yapınca açılmadı. Terminal ekranı gibi kalıyor siyah ekranda.
Tekrar kurulum yaptım, şu anda açılıyor. İlginiz için teşekkür ederim.
AMD ATI HD5470 ekran kartı var ve ekranda dalgalanmalar mevcut. Bunun için ekran kartları kategorisinde konu açarım İnşallah.
Konuyu yanlış yere açtığım için özür dilerim.
-
Aslında hemen yeniden kurulum yerine, bu tür sorunların üstüne giderek tecrübe kazanabilirsiniz. Bu şekilde sistem hakkında bilginizde artabilir.
Yeniden kurulum yapıldığı için, başlığı etiketlemeden konuyu kilitleyelim.