Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: efendi - 29 Kasım 2018, 14:05:51
-
Merhabalar, bu konuda SteamPlay'in ne olduğundan kısaca bahsedilip , nasılı kullanılacağı anlatılacaktır.
SteamPlay ile ile ilgili Valve'ın 22 Ağustos'ta yaptığı duyuru aşağıdaki linkte tamamen Türkçe olarak yer almaktadır.
AMD:
https://launchpad.net/~paulo-miguel-dias/+archive/ubuntu/pkppa (https://launchpad.net/~paulo-miguel-dias/+archive/ubuntu/pkppa)
Daha fazla bilgi ve zamanla güncellenecek gereksinimler için:
https://githu (https://github.com/ValveSoftware/Proton/wiki/Requirements)
şunu ekleyip günceledim ama hata mı ettim emin olamadım
durum şu an bu
met-pisi:~$ inxi -SMGxx
System: Host: mehmet-pisi Kernel: 4.15.0-39-generic x86_64
bits: 64 gcc: 7.3.0
Desktop: MATE 1.20.1 (Gtk 3.22.30-1ubuntu1) dm: lightdm
Distro: Linux Mint 19 Tara
Machine: Device: laptop System: Sony product: SVE1513Y1ESI v: C10GHUCQ serial: N/A
Mobo: Sony model: VAIO serial: N/A
UEFI [Legacy]: Insyde v: R0170D5 date: 11/14/2012
Chassis: type: 10 serial: N/A
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Thames [Radeon HD 7550M/7570M/7650M]
bus-ID: 01:00.0 chip-ID: 1002:6841
Display Server: x11 (X.Org 1.19.6 )
drivers: ati,radeon (unloaded: modesetting,fbdev,vesa)
Resolution: 1366x768@59.96hz
OpenGL: renderer: AMD TURKS (DRM 2.50.0 / 4.15.0-39-generic, LLVM 7.0.0)
version: 3.3 Mesa 18.2.4 - padoka PPA (compat-v: 3.1) Direct Render: Yes
-
[member=664]efendi[/member]
Şu satırdan görüldüğü üzere hatalı bir durum yok.
version: 3.3 Mesa 18.2.4 - padoka PPA (compat-v: 3.1) Direct Render: Yes
Yalnız kartınızın Vulkan desteği olmadığını belirteyim. Bu sebepten DX11 destekli oyunlar daha düşük performans ve görece daha az doğruluğa sahip olan WineD3D üzerinde çalışacaktır , DXVK yerine.
Kendiliğinden OpenGL desteği olan Wolfenstein Old Blood , New Order gibi oyunları ise oynayabilirsiniz. Hatta Doom 2016'da da OpenGL rendererı mevcut tabi sistem gereksinimleri biraz fazla gelebilir.
-
çok teşekkür ederim. az önce cs-go denedim yani normal, protonla değil fps seri bir şekilde yükselip iniyor oyundda da takılmalar var ping 100 civarı, sanırım ekran kartı ile ilgili şu an yapabileceğim başka bir şey yok oyun için farklı dağıtımlar denemem gerekecek.
-
Dağıtımla alakası olacağını sanmıyorum.
Bende Linux Mint kullanıyorum ve CS GO'da ortalama 150 fps alıyorum. Pingimde 62-75 arası genelde. Shader cache'ın dolması için her haritada en az 2 maç oynamak lazım.
CS GO tek çekirdeğe çok yüklenen bir oyun , işlemci belli bir hızda limitlenmiş veya fazla ısınmadan thermal throttlinge girmiş olabilir.
Şu çıktıyı atar mısınız?
inxi -Fxz
-
mehmet[member=1581]Mehmet[/member]-pisi:~$ inxi -Fxz
System: Host: mehmet-pisi Kernel: 4.15.0-39-generic x86_64
bits: 64 gcc: 7.3.0
Desktop: MATE 1.20.1 (Gtk 3.22.30-1ubuntu1)
Distro: Linux Mint 19 Tara
Machine: Device: laptop System: Sony product: SVE1513Y1ESI v: C10GHUCQ serial: N/A
Mobo: Sony model: VAIO serial: N/A
UEFI [Legacy]: Insyde v: R0170D5 date: 11/14/2012
Battery BAT1: charge: 7.2 Wh 100.7% condition: 7.2/45.0 Wh (16%)
model: SONY VGP-BPS26 status: Full
CPU: Quad core Intel Core i7-3632QM (-MT-MCP-)
arch: Ivy Bridge rev.9 cache: 6144 KB
flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx) bmips: 17559
clock speeds: max: 3200 MHz 1: 1197 MHz 2: 1210 MHz 3: 1227 MHz
4: 1222 MHz 5: 1198 MHz 6: 1197 MHz 7: 1219 MHz 8: 1209 MHz
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Thames [Radeon HD 7550M/7570M/7650M]
bus-ID: 01:00.0
Display Server: x11 (X.Org 1.19.6 )
drivers: ati,radeon (unloaded: modesetting,fbdev,vesa)
Resolution: 1366x768@59.96hz
OpenGL: renderer: AMD TURKS (DRM 2.50.0 / 4.15.0-39-generic, LLVM 7.0.0)
version: 3.3 Mesa 18.2.4 - padoka PPA Direct Render: Yes
Audio: Card-1 Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Turks HDMI Audio [Radeon HD 6500/6600 / 6700M Series]
driver: snd_hda_intel bus-ID: 01:00.1
Card-2 Intel 7 Series/C216 Family High Def. Audio Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k4.15.0-39-generic
Network: Card-1: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter
driver: ath9k bus-ID: 07:00.0
IF: wlp7s0 state: up mac: <filter>
Card-2: Realtek RTL8111/8168/8411 PCIE Gigabit Ethernet Controller
driver: r8169 v: 2.3LK-NAPI port: 2000 bus-ID: 09:00.0
IF: enp9s0 state: down mac: <filter>
Drives: HDD Total Size: 1000.2GB (3.3% used)
ID-1: /dev/sda model: ST1000LM048 size: 1000.2GB
Partition: ID-1: / size: 302G used: 31G (11%) fs: ext4 dev: /dev/sda1
RAID: No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Sensors: System Temperatures: cpu: 62.0C mobo: N/A gpu: 57.5
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 215 Uptime: 6 min Memory: 1554.7/7927.1MB
Init: systemd runlevel: 5 Gcc sys: 7.3.0
Client: Shell (bash 4.4.191) inxi: 2.3.56
mehmet[member=1581]Mehmet[/member]-pisi:~$
-
CPU üçünçü nesil , biraz zorlanacaktır.
Altta bir terminal penceresi açın , ardından CS GO'ya girin.
Herhangi bir maç açın ve terminale şunu yazın:
lscpu | grep MHz
En azından CPU maksimum saat hızına erişebiliyor mu onu görelim.
[member=664]efendi[/member]
-
mehmet[member=1581]Mehmet[/member]-pisi:~$ lscpu | grep MHz
CPU MHz: 1780.925
CPU max MHz: 3200,0000
CPU min MHz: 1200,0000
mehmet[member=1581]Mehmet[/member]-pisi:~$
-
Attığınız çıktıya göre 3200 Mhz'e çıkmıyor ,1.7 Ghz'de kalmış.
Bunu maç esnasında aldınız değil mi , ana menüde değil?
-
Maç esnasında konsola geçip aldım. yani cs-go i aşağı çekip.
Düzeltme: Forum yazıtipi => İmla ve Yazım Kuralları (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=140.0#post_imla)
Mesajlar Birleştirildi.
Sistem izleyicisinden de bakıyorum işlemci kapasitesi %50 civarında oyun esnasında. Bu arada senctum2de de aynı takılma var fakat euro truck 2 de stabil görünüyor . [member=3240]Leopard[/member]
-
Ekran Kartı Sürücü ayarlarını kontrol edin. Özelliklede "Sync" Dikey Senkronizasyon ayarına. Bu ayar yüzünden ben kafayı yiyordum :D