Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: Greydeath - 04 Aralık 2018, 19:40:27
-
Merhaba, bu pek sık olmasa da arada bir açılışta mavi ekran gibi x server sunucu çöktü diye bir hata ile karşılaşıyorum. sonra hata çıktısı göster şeklinde evet ve hayır seçenekli bir ileti ile sonlanıyor. Daha sonra masaüstü açılıyor. Bu hatayı almam beni şüpheye düşürüyor. Acaba ekran sürücülerinde bir problem mi var ?
inxi -SMGxx
System: Host: MuratLmint Kernel: 4.15.0-24-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.4.0)
Desktop: MATE 1.18.0 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3.3) dm: lightdm,mdm
Distro: Linux Mint 18.3 Sylvia
Machine: Mobo: ASUSTeK model: P8H67-V v: Rev X.0x
Bios: American Megatrends v: 0806 date: 10/26/2011
Graphics: Card: Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller
bus-ID: 00:02.0 chip-ID: 8086:0102
Display Server: X.Org 1.18.4 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1024x768@60.00hz
GLX Renderer: Mesa DRI Intel Sandybridge Desktop
GLX Version: 3.0 Mesa 17.3.6 - padoka PPA Direct Rendering: Yesglxinfo | grep render
direct rendering: Yes
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Desktop
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,
GL_OES_fbo_render_mipmap, GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer,lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller (rev 09)xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1024 x 768, maximum 32767 x 32767
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
DP2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA1 connected primary 1024x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 510mm x 290mm
1920x1080 60.00 +
1680x1050 59.95
1400x1050 59.98
1600x900 60.00
1280x1024 75.02 60.02
1440x900 59.89
1280x960 60.00
1360x768 59.95
1280x800 74.93 59.81
1152x864 75.00 59.97
1280x720 60.00
1024x768 75.03 60.00*
800x600 75.00 60.32
640x480 75.00 59.94
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directorydpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx'
ii nvidia-390 390.87-0ubuntu0~gpu16.04.1 amd64 NVIDIA binary driver - version 390.87
ii nvidia-prime 0.8.2linuxmint1 amd64 Tools to enable NVIDIA's Prime
ii nvidia-prime-applet 1.0.6 all An applet for NVIDIA Prime
hi nvidia-settings 390.25-0ubuntu0~gpu16.04.1 amd64 Tool for configuring the NVIDIA graphics driver
-
Aynı anda hem MDM hem de LightDM etkin olması için ne yaptınız, bu çakışan uygulamalardır. Bunlardan hangisini kullanacaksanız sadece o kalsın, diğerini silelim.
Bir de sizin sisteminizde sadece Intel GPU mevcut. Buna rağmen Nvidia ile ilgili sürücü paketleri kurulu görünüyor.
Ayrıca, artık Linux Mint 18.x serisine destek vermeyen bir PPA deposundan Mesa sürüm güncellemesi yapmışsınız.
Geri dönüşe göre bunları düzeltmek için yönlendirme yapalım.
-
masaüstü yüklemeleri ile çok uğraştım. mate, cinnamon ve xfce masaüstleri mevcut en son phanteon masaüstü ile uğraşıyordum. Galiba bunlar sonuçları...
1-MDM ile Light DM arası hangisi performans açısından iyi ise ve mate masaüstüne (en çok MATE kullanıyorum) uyumlu ise onu bırakmak istiyorum.
2- Nvidia eski ekran kartından ve eski win alışkanlığından kaynaklanan bir sürücüydü eğer sadece intel gpu var ise nvidia yı da kaldırmak istiyorum ki arada güncelleme yöneticisi 4. seviye güncelleme gösteriyordu bende zararı yok diye kuruyordum.
3-18.x desteklemeyen MESA sürücüsü elementary os tabanından ppa olarak gelmiş şimdi güncelleme yöneticisinin yazılım kaynaklarını kontrol ederken farkettim virtualboxda çeşitli linux derlemelerini inceliyordum anbox/morphis teejee 2008 ne varsa ppa olarak eklenmiş :) onu da sorun olmazsa kaldırabilir miyiz?
-
[member=5400]Greydeath[/member] , forumda konu odaklı konuşuyoruz, eklediğiniz diğer PPA'lardan kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorsanız yeni bir konu açmanızı rica edelim.
Şu an için LightDM pencere yöneticisini seçmek daha uygun olabilir. Öncelikle aşağıdaki komutla LightDM pencere yöneticisinin seçili olduğundan emin olunuz ve tekrar seçiniz.
sudo dpkg-reconfigure lightdm
Ardından aşağıdaki komutlarla MDM görüntü yöneticisini kaldırınız.
sudo apt-get purge mdm mint-mdm-themes*
sudo systemctl disable mdm.service
Aşağıdaki komutla kruduğunuz Nvidia ile ilgili sürücü paketlerini kaldırınız.
sudo apt purge nvidia*
Yazılım Kaynakları aracını açıp, PPA bölümünden Padoka PPA deposunu kaldırınız.
Padoka PPA deposundaki sürüm, şu an ki resmi depodaki sürümden düşük, bu sebeple 4. ve 5. seviye güncellemeleri etkinleştirip, MEsa ile ilgili paketleri güncelleyiniz.
Padoka ve diğer PPA depoları EOS PPA deposu ile bağlantılı değildir, bir şekilde bunları elle etkinleştirmişsinizdir, ya da bir rehberi uygulamışsınız ve hatırlamıyor olabilirsiniz.
-
sudo dpkg-reconfigure lightdmkodu ile lightdm seçtim.
sudo apt-get purge mdm mint-mdm-themes* komurtuile mdm yi kaldırdım.
sudo systemctl disable mdm.service
Failed to execute operation: No such file or directory
bu komut da galiba kontrol amaçlı ikinci satırla karşılaştım.
nvidia yı da
sudo apt purge nvidia*komutu ile kaldırdım. Bu aşamada kolayca halloldu.
PPA için detaylar arasında o bilgiyi de belirtmiştim. İlerde sorun olursa başka bir konu ile yardımınızı isterim.
Teşekkür ederim.
-
Rica ederiz.
Bu konu bir süre açık kalsın, eğer sonraki günlerde X sunucusu ile ilgili sorun yaşarsanız bu konudan devam ederiz. Eğer sorun yaşamazsanız, dönüşünüze istinaden konuyu kilitleriz.
-
Merhaba buradan devam edebilir miyim bilemedim. Dünkü işlemlerden sonra bir problem olmadan oturuma devam ettim. Bilgisayarı bu sabah açınca grub ekranından sonra logo çıktı ama devamında yanıp sönen imleç olan bir siyah ekranla karşılaştım. Recovery modunda da aynı işlem tekrarladı şu an dual boot üzerinden internete bağlandım. Nvidia mı yoksa mdm yüzünden mi oldu? Şu an linuxa ulaşamıyorum usb bootla ulaşıp düzeltebilir miyiz.
-
Bu konu altından devam edelim, gerek olursa konuyu böleriz.
Burada (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=9684.msg59433#msg59433) anlatıldığı biçimde chroot ile sisteminize ulaşıp, öncelikle aşağıdaki komutlarla sistemi güncellemeyi deneyiniz.
sudo apt update
sudo apt upgrade
sudo apt dist-upgrade
Sonuca göre farklı öneri sunabiliriz.
-
Dediğiniz linkteki gibi uğraştım
(https://i.postimg.cc/30Xh6LWh/1544008802199-322661001.jpg) (https://postimg.cc/30Xh6LWh)
Ama /dev sda1 /mnt /dev sda2 /mnt komutları permission denied diye hata verdi. Sudo –i komutundan sonra devam edemiyorum.
-
Komutu yanlış yazmışsınız, komut aşağıdaki gibi olacak. sda1 fat dosya sistemi olarak görünüyor, sistemin kurulu olduğu bölümün sda2 olduğunu varsayıyorum.
mount /dev/sda2 /mnt
-
Denilen şekilde komutları girerek işlemleri yaptım internet bağlantısı açık şekilde update ve upgrade etti hatta dist-upgrade de yaptı. Ama hala açılışta aynı hatayı almaktayım. grub menüsü-> seçim-> logo->siyah ekran
-
Chroot ile sistemin kurulu olduğu bölüme erişip, aşağıdaki komutla MATE ile ilgili paketleri yeniden kurmayı deneyiniz.
sudo apt install --reinstall mint-meta-mate
Sorun bu şekilde çözülmezse yine chroot ile aşağıdaki komutu çalıştırınız.
sudo dpkg-reconfigure lightdm
-
$ sudo -i
mint ~ # mount /dev/sda2 /mnt
mint ~ # mount --bind /dev /mnt/dev
mint ~ # mount --bind /sys /mnt/sys
mint ~ # mount --bind /proc /mnt/proc
mint ~ # cp /etc/resolv.conf /mnt/etc/resolv.conf
mint ~ # chroot /mnt
mint / # sudo apt install --reinstall mint-meta-mate
sudo: unable to resolve host mint
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 1 reinstalled, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0 B/4,432 B of archives.
After this operation, 0 B of additional disk space will be used.
E: Can not write log (Is /dev/pts mounted?) - posix_openpt (19: No such device)
(Reading database ... 782002 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../mint-meta-mate_2017.09.19_all.deb ...
Unpacking mint-meta-mate (2017.09.19) over (2017.09.19) ...
Setting up mint-meta-mate (2017.09.19) …
bir düzelme olmadı.
sudo -i
mint ~ # mount /dev/sda2 /mnt
mint ~ # mount --bind /dev /mnt/dev
mint ~ # mount --bind /sys /mnt/sys
mint ~ # mount --bind /proc /mnt/proc
mint ~ # cp /etc/resolv.conf /mnt/etc/resolv.conf
mint ~ # chroot /mnt
mint / # sudo dpkg-reconfigure lightdm
sudo: unable to resolve host mintciktisini aldim.
Artık dosyalara ve eski disklere zarar vermeden yeniden linux kurmayı deneyeceğim. Zaten linux mint 19 Tara yükseltmesi yapmak istiyordum. İlginiz icin tesekkur ederim.
-
mint / # sudo dpkg-reconfigure lightdm
sudo: unable to resolve host mint
chroot ile erişim sağladığınızda, sudo komutunu kullanmanıza gerek olmaz. Komutu aşağıdaki gibi deneyebilirsiniz.
dpkg-reconfigure lightdm
-
sabah işten eve geldim ve bilgisayarı açtım. Kendiliğinden mint 18.3 xfce olarak açıldı. Eskisi gibi çalışıyor Bir şey anlamış değilim ama galiba problem çözüldü. Teşekkürler
inxi -SMGxx
System: Host: MuratLmint Kernel: 4.15.0-42-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.4.0)
Desktop: MATE 1.18.0 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3.3) dm: lightdm
Distro: Linux Mint 18.3 Sylvia
Machine: Mobo: ASUSTeK model: P8H67-V v: Rev X.0x
Bios: American Megatrends v: 0806 date: 10/26/2011
Graphics: Card: Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller
bus-ID: 00:02.0 chip-ID: 8086:0102
Display Server: X.Org 1.18.4 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1024x768@60.00hz
GLX Renderer: Mesa DRI Intel Sandybridge Desktop
GLX Version: 3.0 Mesa 17.3.6 - padoka PPA Direct Rendering: Yesglxinfo | grep render
direct rendering: Yes
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Desktop
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,
GL_OES_fbo_render_mipmap, GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer,lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller (rev 09)xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1024 x 768, maximum 32767 x 32767
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
DP2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA1 connected primary 1024x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 510mm x 290mm
1920x1080 60.00 +
1680x1050 59.95
1400x1050 59.98
1600x900 60.00
1280x1024 75.02 60.02
1440x900 59.89
1280x960 60.00
1360x768 59.95
1280x800 74.93 59.81
1152x864 75.00 59.97
1280x720 60.00
1024x768 75.03 60.00*
800x600 75.00 60.32
640x480 75.00 59.94
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directoryaşağıdaki komuttan cevap alamadım.
dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx'
-
Şu an Nvidia GPU'yu kaldırmış görünüyorsunuz. Mesa sürücüleri ise hala PPA deposundan yüklediğiniz sürümde. Daha önce bahsettiğim güncellemelri yapmamışsınz. Bu şekilde sorun olmadığını düşünüyorsanız kalsın. Ama güvenlik ile ilgili bir güncelleme varsa kontrol edip Mesa ve diğer öğelerin sürümünü yükseltin.
-
Problem x sürücüsü idi. Çakışmayı halletmişiz sadece light DM var. İkincisi açılışta Linux masaüstü gelmemesiydi. Bu durumda çözülmüş. Şu an için bilgisayarı sorunsuz kullanabiliyorum. Tavsiyeniz üzere Mesa ve diğer ögelerin sürüm yükseltmesini de yapacağım. Konuyu kilitleyebiliriz sanırım.