Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: msf - 16 Aralık 2018, 18:47:29
-
Merhabalar 2 ay önce Linux Mint işletim sistemine geçiş yaptım ancak beraberinde bir sorun ile karşılaştım. Bu sorunum şu şekilde:
Bilgisayarımın kapağını kapatıyorum ve normal bir şekilde askıya alıyor kendini, fanlar duruyor gayet normal tekrardan kapağı açıyorum, kilit ekranı geliyor ve 7-8 saniye sonra bilgisayar kendini otomatik bir şekilde kapatıyor.
(Not: Windows da böyle bir sorunum yoktu. Linux Mint'i yükledikten sonra tekrardan format attım ve Kali Linux'u kurdum orada da aynı sorun vardı. Ubuntu kurdum orada da aynı sorun oluştu.)
Sistem Özelliklerim:
https://i.hizliresim.com/pbo83n.png
inxi -FxxzSystem: Host: amorf Kernel: 4.15.0-42-generic x86_64 bits: 64 gcc: 7.3.0
Desktop: Cinnamon 3.8.9 (Gtk 3.22.30-1ubuntu1) dm: lightdm
Distro: Linux Mint 19 Tara
Machine: Device: laptop System: CASPER BILGISAYAR SISTEMLERI A.S product: CASPER NIRVANA NOTEBOOK v: 0.1 serial: N/A
Mobo: CASPER BILGISAYAR SISTEMLERI A.S model: CASPER NIRVANA NOTEBOOK v: FAB1 serial: <filter>
UEFI [Legacy]: Phoenix v: 69A date: 12/26/2013
Chassis: Intel type: 9 v: 0.1 serial: <filter>
Battery BAT0: charge: 43.6 Wh 92.2% condition: 47.3/50.3 Wh (94%)
volts: 8.3/7.4
model: Render serial: N/A status: Charging
CPU: Dual core Intel Celeron 847 (-MCP-)
arch: Sandy Bridge rev.7 cache: 2048 KB
flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx) bmips: 4389
clock speeds: min/max: 800/1100 MHz 1: 815 MHz 2: 845 MHz
Graphics: Card: Intel 2nd Generation Core Integrated Graphics Controller
bus-ID: 00:02.0 chip-ID: 8086:0106
Display Server: X.Org 1.19.6
drivers: modesetting (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1366x768@60.02hz
OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel Sandybridge Mobile
version: 3.3 Mesa 18.0.5 (compat-v: 3.0) Direct Render: Yes
Audio: Card Intel 7 Series/C216 Family High Def. Audio Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0 chip-ID: 8086:1e20
Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k4.15.0-42-generic
Network: Card-1: Realtek RTL8111/8168/8411 PCIE Gigabit Ethernet Controller
driver: r8169 v: 2.3LK-NAPI port: 2000
bus-ID: 01:00.0 chip-ID: 10ec:8168
IF: enp1s0 state: down mac: <filter>
Card-2: Intel Centrino Wireless-N 105
driver: iwlwifi bus-ID: 06:00.0 chip-ID: 8086:0894
IF: wlp6s0 state: up mac: <filter>
Drives: HDD Total Size: 320.1GB (11.6% used)
ID-1: /dev/sda model: TOSHIBA_MQ01ABF0 size: 320.1GB
serial: <filter> temp: 33C
Partition: ID-1: / size: 87G used: 35G (43%) fs: ext4 dev: /dev/sda3
RAID: System: supported: N/A
No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Unused Devices: none
Sensors: System Temperatures: cpu: 53.0C mobo: 27.8C
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 196 Uptime: 13 min Memory: 885.6/3800.9MB
Init: systemd v: 237 runlevel: 5 Gcc sys: 7.3.0
Client: Shell (sudo running in bash) inxi: 2.3.56
-
Sistem Ayarları => Ekran Koruyucu => Uykuya alındığında bilgisayarı kilitle seçeneğini pasifleştirmeyi dener misiniz? Böylece sorunun ekran kilitinden olup olmadığını anlamaya çalışalım.
-
[member=8]Butterfly[/member]
Pasifleştirdim ancak sorun devam etti hocam :/
-
UKUU (https://github.com/teejee2008/ukuu) ile çekirdeğin en güncel kararlı sürümünü yüklemeyi dener misiniz? Sorun çekirdeğin güncel sürümü ile çözülmüş olabilir.
-
[member=8]Butterfly[/member]
UKUU ile son kernel'ı yükledim ancak sorun halen devam ediyor.
Acaba driver la ilgili bir sorun olabilirmi? Linux Mint otomatik yüklüyor sanırım ama tam emin değilim.
-
Sorun büyük ihtimalle güç yönetimi ile ilgili, Casper PC'lerde bazen güç yönetimi ile ilgili sorunlara rastlanabiliyor.
Aşağıdaki komutlarla güç yönetimi ile ilgili açılış değişkeni eklemeyi deneyebilirsiniz. Sırasıyla deneyin.
1
echo 'GRUB_CMDLINE_LINUX="$GRUB_CMDLINE_LINUX acpi_osi=! acpi_osi=\"Windows 2009\""' | sudo tee /etc/default/grub.d/acpi.cfgsudo update-grub
2
echo 'GRUB_CMDLINE_LINUX="$GRUB_CMDLINE_LINUX acpi_osi=! acpi_osi=\"Windows 2009\""' | sudo tee /etc/default/grub.d/acpi.cfgsudo update-grub
3
echo 'GRUB_CMDLINE_LINUX="$GRUB_CMDLINE_LINUX acpi_osi=! acpi_osi=\"Windows 2012\""' | sudo tee /etc/default/grub.d/acpi.cfgsudo update-grub
-
Hemen deniyorum.
[member=8]Butterfly[/member]
Hmm yine işe yaramadı hocam
-
Sorun devam ediyor.
-
Bununla ilgili hata kayıtlarına bayağı bir bakındım, ama elle tutulur bir sonuca ulaşamadım.
Sorun Intel GPU için kullanılan modesettings sürücüsünden kaynaklanıyor olabilir. Aşağıdaki komutla, modesettings sürücüsü yerine klasik intel sürücüsünü etkinleştirmeyi deneyebilirsiniz.
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "uxa"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
-
Of of yine işe yaramadı parçalayacağım artık >:(
Donanımsal bir sorunumu var acaba varsa hangi parçaları olabilir fikriniz varmı hocam?
-
Linux Mint 19.1'e yükseltmeyi dener misiniz?
[info][Nasıl] Linux Mint 19.x Serisinde Sürüm Yükseltme (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=9787.0)[/info]
Farklı dağıtımlar denediniz mi? Eğer denediyseniz onlarda da bu sorunu yaşadınız mı?
-
Hocam Kali ve Ubuntu denedim aynı sorun vardı.
/Güncelledim fakat sorun devam etti :/
[member=8]Butterfly[/member]
-
Aşağıdaki komutun çıktısına bir bakalım.
cat /var/log/Xorg.0.log.old
-
cat /var/log/Xorg.0.log.old
[member=8]Butterfly[/member]
Biraaz uzun çıktı buyrun hocam.
https://paste2.org/pz60kmek
-
Aşağıdaki komutla xserver-xorg-input-synaptics paketini yükleyip sistemi yeniden başlatmayı dener misiniz?
apt install xserver-xorg-input-synaptics
-
:'( :'( :'( bu da olmadı.
-
Aşağıdaki komutlarla acpi=force değişkenini kullanmayı deneyebilirsiniz. Sorunun kaynağı çok büyük ihtimalle güç yönetimi ile ilgili.
echo 'GRUB_CMDLINE_LINUX="$GRUB_CMDLINE_LINUX acpi=force"' | sudo tee /etc/default/grub.d/acpi.cfgsudo update-grub
-
Yok hocam bu da olmadı :/ [member=8]Butterfly[/member]
-
Teknik servisinden BIOS güncellemesi olup olmadığı öğrenebilirsiniz. Eğer varsa güncelleme yardımıyla Acpi sorununu çözmek denenebilir.
-
Hmm bir deneyeyim hocam, geri dönüş yaparım.