Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: mesut24 - 08 Ocak 2019, 15:29:30
-
Merhaba. Sistem açılırken tty1 login ekranı geliyor ve 4-5 sn sonra kendiliğinden geçiyor. Bu ekranın gelmemesi için ne yapmalıyım. Teşekkürler...
-
Size de merhaba.
Buradaki (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=7047.msg44031#msg44031) öneriyi uygulamayı deneyiniz.
-
Aynısını yaptım sorun devam ediyor.
-
Komutun çıktısına bakalım.
cat /proc/cmdline
-
erden@erdenler:~$ cat /proc/cmdline
BOOT_IMAGE=/boot/vmlinuz-4.15.0-43-generic root=UUID=c8014e40-b525-4399-8444-d982a26ea629 ro vt.handoff=7 quiet splash vt.handoff=1
-
BOOT_IMAGE=/boot/vmlinuz-4.15.0-43-generic root=UUID=c8014e40-b525-4399-8444-d982a26ea629 ro vt.handoff=7 quiet splash vt.handoff=1
Aşağıdaki komutla 10_linux dosyasını açınız.
sudo xed /etc/grub.d/10_linux
Açılan dosyada aşağıdaki satırı bulup,
vt_handoff="1"
aşağıdaki şekilde değiştirip kaydediniz.
vt_handoff="0"
Bu satırın değeri 1 olduğunda, 10_linux dosyası açılışa $vt_handoff değişkenini ekliyor, bu da otomatik olarak vt.handoff=1 değişkeni ile başlatılmasını sağlıyor. Bu düzenleme sonrasında, açılışta sadece grub varsayılan dosyasına eklediğimiz vt.handoff=7 değişkeni kalacak. Düzenlemeden sonra aşağıdaki komutu da çalıştırınız.
sudo update-grub
-
Çok teşekkür edrim sorun çözüldü.
-
Rica ederiz.
[okay]Sorun çözüldüğü için konu kilitlenmiştir.[/okay]
Bir öneri daha ekleyelim. Tüm bu işlemlere rağmen giriş ekranından önce hâlâ TTY1 ekranı görünüyorsa, aşağıdaki komutla getty@tty1 servisini pasifleştirmek denenebilir.
sudo systemctl disable getty@tty1.service
Bu işlem sonrasında CTRL+ALT+F1 kısayolu ile TTY1'e ulaşamayabilirsiniz, bunun yerine ihtiyaç olduğunda CTRL+ALT+F2 kısayolu ile TTY2'yi kullanabilirsiniz. Aşağıdaki komutla getty@tty1 servisi yeniden etkinleştirilebilir.
sudo systemctl enable getty@tty1.service