Merhaba, tar.gz, zip v.b sıkıştırmalardan klasörü çıkartamıyorum herhangi bir yere. Hata veriyor. Ne yapmam gerek?
dosyayı açabiliyorum, klasörü masa üstüne yada herhangi bir yere çıkaramıyorum
ve verdiğiniz bağlantıdaki kodlar da bir işe yaramadı. Ben arşivdeki dosyayı dışarı çıkarmaktan bahsediyorum.
KUTLUTÜRK, sorduğunuz sorudan ve aldığınız cevaptan emin misiniz acaba? Sözgelimi xxx.tar.gz adlı bir dosyanız varsa, öncelikle
cd komutu ile bu dosyanın olduğu dizine gitmeniz gerekiyor. Diyelim dosya "Masaüstü"ndeyse;
cd /home/kullanıcı-adı/Masaüstü Sonra dosya mesela xxx.tar.gz adlı bir dosya ise, şu kodu vermeniz gerekiyor:
tar xvzf xxx.tar.gzDosya aynı dizine açılacaktır. Yani dışarı çıkarılmış olacaktır. Sorun nedir?