Gönderen Konu: [Çözüldü] grub ekranından windowsa girme sorunu  (Okunma sayısı 2943 defa)

Çevrimdışı egecem

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 Sylvia
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 64 Bit
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce 940mx
  • İşlemci: İntel Core i5 7200u
windows 8.1 in yanına linux mint 7.2 kurdum.  bilgisayarı açtığımda grub ekranından  windowsu seçince siyah ekran içinde "BootSector Write!!   VIRUS : Continue (Y/N)?" yazısı çıkıyor. Y harfine basarsam giriyor ama bazen yazı çıkmıyor sadece siyah ekranda kalıyor, yine y harfine basarsam giriyor. Sorum şu; Y harfine basmadan direk windowsa girmesi için ne yapmalıyım?
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2015, 01:00:57 Gönderen: egecem »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: grub ekranından windowsa girme sorunu
« Yanıtla #1 : 29 Ekim 2015, 21:53:09 »
BIOS'da böyle bir seçeneğin sorulması ile ilgili bir ayar olabilir. Bunu kapatmayı deneyebilirsiniz.

Ya da burada önerildiği biçimde Grub önyükleyicisini yeniden kurmayı deneyebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı egecem

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 Sylvia
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 64 Bit
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce 940mx
  • İşlemci: İntel Core i5 7200u
Ynt: grub ekranından windowsa girme sorunu
« Yanıtla #2 : 29 Ekim 2015, 23:04:29 »
grubu tekrar kurdum yine aynı. BIOS kısmında kapatacak herhangi bir ayar bulamadım

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: grub ekranından windowsa girme sorunu
« Yanıtla #3 : 30 Ekim 2015, 00:07:35 »
BIOS'da "boot sector write protection" benzeri bir seçenek arayarak pasifleştirmeyi deneyebilirsiniz. Seçenek sisteminize özel olarak farklı bir şekilde isimlendirilmiş olabilir, arama motorlarında ürünün marka ve modeline ya da BIOS sürümüne göre arama yapabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2015, 00:08:42 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı egecem

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 Sylvia
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 64 Bit
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce 940mx
  • İşlemci: İntel Core i5 7200u
Ynt: grub ekranından windowsa girme sorunu
« Yanıtla #4 : 30 Ekim 2015, 00:59:41 »
dediğinizi yaptım oldu. teşekkür ederim ilgilendiğiniz için