Gönderen Konu: [Çözüldü] Yeni Mint Kurulumu  (Okunma sayısı 5890 defa)

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
[Çözüldü] Yeni Mint Kurulumu
« : 20 Kasım 2015, 14:07:11 »
Linux Mint iso dosyasını indirdim bilgisayarıma kurmak istiyorum fakat şuan elimde dvd yada usb bellek yok.  Bilgisayarıma mint için 25 Gb disk alanı ayırdım usb bellek ve dvd kullanmadan bu alana windows üzerinden mint kuramazmıyım ?
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2015, 23:24:44 Gönderen: JoyMii »
//imza

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #1 : 20 Kasım 2015, 14:13:21 »
ISO dosyasını başlangıç seçeneklerine eklemek için EasyBCD isimli uygulamayı deneyebilirsiniz.

https://neosmart.net/wiki/easybcd/portable-entries/iso-images

Uygulamanın ayrıntıları hakkında bilgim yok.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #2 : 20 Kasım 2015, 16:09:50 »
ISO dosyasını başlangıç seçeneklerine eklemek için EasyBCD isimli uygulamayı deneyebilirsiniz.

https://neosmart.net/wiki/easybcd/portable-entries/iso-images

Uygulamanın ayrıntıları hakkında bilgim yok.


Öncelikle teşekür ederim bu kadar çabuk cevap beklemiyordum. Ben en iyisi işimi sağlama alıp bir dvd alayım. Birde bir şey daha sormak istiyorum. Ben windows 7 kullanıcısıyım, cok uzun bir süredir bilgisayara format atılmadığından inanılmaz derecede bilgisayar donmaya başladı + aşırı derecede gereksiz ram kullanıyor buda bilgisayarı yavaslatıyor. Benim mint e geçme sebeplerim bunlar mint fazla ram tüketmez windows kadar donmaz diye düşünüyorum siz mint kullanıcı olarak ne diyorsunuz ?
//imza

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #3 : 20 Kasım 2015, 16:18:29 »
Linux Mint 17.2 Mate sürümü denemenizi öneririm. Sistem kaynaklarını görece olarak oldukça az tüketir ve buna rağmen oldukça fazla özelleştirme seçeneği sunar. Kullanımı da çok zor değildir. Yakın zaman sonra Linux Mint 17.3 çıkacak ve Güncelleme Yöneticisi ile kolayca geçiş yapabileceksiniz.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=192

Kurulum öncesinde, forumdaki kurulum rehberini okuyunuz ve kafanıza takılan hususlar olursa bu konudan devam edebilirsiniz.

Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #4 : 20 Kasım 2015, 16:37:50 »
linuxmint-17.2-cinnamon-32bit.iso indirmişim masaüstümde duruyor. Tamam tekrardan teşekkür ederim bir dvd alıp geleyim takıldığım bir nokta olursa yazarım
//imza

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #5 : 20 Kasım 2015, 16:57:54 »
Bu arada Linux Mint 13'ün Windows altından Mint4win aracı ile kurulabildiğini unutmuşum. Linux Mint 13, 2017 yılına kadar güncelleme alabileceğiniz uzun destekli sürümdür. Mint4win, UEFI sistemleri desteklemediği ve büyük boyutlu ISO dosyalarında parçalanma sorunları (segfault) çıkardığı için artık güncel kalıplar ile gelmiyor.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=103
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #6 : 20 Kasım 2015, 21:07:33 »
Bu arada Linux Mint 13'ün Windows altından Mint4win aracı ile kurulabildiğini unutmuşum. Linux Mint 13, 2017 yılına kadar güncelleme alabileceğiniz uzun destekli sürümdür. Mint4win, UEFI sistemleri desteklemediği ve büyük boyutlu ISO dosyalarında parçalanma sorunları (segfault) çıkardığı için artık güncel kalıplar ile gelmiyor.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=103

Mint yüklemeden önce yerel disk D den 25 Gb alan ayırmıstım az önce usb bellekten mint yükledim tekrar windows 7 ye geçiş yaptığımda bilgisayarımda yalnızca yerel disk c ve yerel disk d nin olduğunu gördüm. Ayırdığım 25gb lik bölüm nereye gitti? Ve bir sorum daha olacak şuan mint masaüstünde win7 nin olduğu diskler görünüyor. İçlerinde program files vb var. Bunları mintte gizleyebilirmiyim? Yalnızca mint için ayırdığım 25gb lik alanda işlem yapmak istiyorum yanlıslıkla windows dosyalarının oldugu disklerde işlem yapmak istemiyorum olası bir hata çıkmaması için. Ben mint i öğrenmek için indirip kurdum her yerini karıştırmak istiyorum fakat yanlış bir şey yapıpta windowsu bozmak istemiyorum güvenle dolaşabilmem gerekiyor. Biraz garip sorular oldu ama kusuruma bakmayın öğrenmeye açım şuanda:)
//imza

Çevrimdışı aeo

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Ati radeon hd5650
  • İşlemci: i3 370m
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #7 : 20 Kasım 2015, 22:36:27 »
Merhaba;

/D'den ayırdıgınız 25gb boyutundaki yeni bölümün dosya sistemi windows explorer'ın görüntülemediği bir türse(örneğin windows exp. ext4 görmez) göremiyor olabilirsiniz. Bununla ilgili emin olmak için windows masaüstünde; bilgisayarım'a sağ tıklayıp "yönet"e tıklayın. acılan pencerede sol alttaki listeden "disk yönetimi" sekmesini tıklayın. eğer yeni 25gb'lık partition görünüyorsa yukarıda belirttiğim durum söz konusu olabilir.

ikinci sorunuz; linux kullanırken dosya görüntülemek kolaydır, birçok dosya tipine rahatlıkla erişebilirsiniz. ntfs&fat32 vs. sadece birkaçıdır. windows os'unuzun içinde bulundugu /C'ye de bu sayede erişebilmektesiniz. Aynı durumu linux'da da deneyimleyebilirsiniz.

örneğin linux kurmak için hazırladıgınız usb belleği takıp makinenizi calıstırırsanız harddiskiniz üzerindeki linux dosyalarını de görüntüleyebilirsiniz.
eğer ki; linux kurulu olan drivenızdaki dosyalara erişim olmasını istemiyorsanız; linux kurarken karsınıza cıkan; kullanıcıadı/şifre sorulan pencerede, pencerenin en altındaki "ev dizinimi şifrele" seceneğini aktifleştirmeniz gerekmektedir.
eğer ev dizininiz (/dosyasistemi/home) şifrelenirse sizin kullandıgınız oturuma dair kullanıcı bilgilerine erişim mümkün olmayacaktır.

son olarak da kurcalamaktan korkmayın, linux çökerse(çökmez de yüksek ihtimal) istenmeyen durumlarla karsılasırsanız ~7-8dk'ya kurarsınız yeniden ve driver vs. de ugrasmazsınız. windows dosyalarına zarar vermekten korkarsanız; linux kullanırken başlat>donatılar>diskler uygulamanızı acın ve harddiskinizin windows kurulu olan partitionını pasifize edin.

bunların haricinde sorun yasarsanız da bizlerle paylaşırsınız, elbet bir çözüme ulaşılır.

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #8 : 21 Kasım 2015, 00:59:34 »
Merhaba;

/D'den ayırdıgınız 25gb boyutundaki yeni bölümün dosya sistemi windows explorer'ın görüntülemediği bir türse(örneğin windows exp. ext4 görmez) göremiyor olabilirsiniz. Bununla ilgili emin olmak için windows masaüstünde; bilgisayarım'a sağ tıklayıp "yönet"e tıklayın. acılan pencerede sol alttaki listeden "disk yönetimi" sekmesini tıklayın. eğer yeni 25gb'lık partition görünüyorsa yukarıda belirttiğim durum söz konusu olabilir.

ikinci sorunuz; linux kullanırken dosya görüntülemek kolaydır, birçok dosya tipine rahatlıkla erişebilirsiniz. ntfs&fat32 vs. sadece birkaçıdır. windows os'unuzun içinde bulundugu /C'ye de bu sayede erişebilmektesiniz. Aynı durumu linux'da da deneyimleyebilirsiniz.

örneğin linux kurmak için hazırladıgınız usb belleği takıp makinenizi calıstırırsanız harddiskiniz üzerindeki linux dosyalarını de görüntüleyebilirsiniz.
eğer ki; linux kurulu olan drivenızdaki dosyalara erişim olmasını istemiyorsanız; linux kurarken karsınıza cıkan; kullanıcıadı/şifre sorulan pencerede, pencerenin en altındaki "ev dizinimi şifrele" seceneğini aktifleştirmeniz gerekmektedir.
eğer ev dizininiz (/dosyasistemi/home) şifrelenirse sizin kullandıgınız oturuma dair kullanıcı bilgilerine erişim mümkün olmayacaktır.

son olarak da kurcalamaktan korkmayın, linux çökerse(çökmez de yüksek ihtimal) istenmeyen durumlarla karsılasırsanız ~7-8dk'ya kurarsınız yeniden ve driver vs. de ugrasmazsınız. windows dosyalarına zarar vermekten korkarsanız; linux kullanırken başlat>donatılar>diskler uygulamanızı acın ve harddiskinizin windows kurulu olan partitionını pasifize edin.

bunların haricinde sorun yasarsanız da bizlerle paylaşırsınız, elbet bir çözüme ulaşılır.

Benim gibi daha yeni başlayanlar için aydınlatıcı bir yazı olmuş çok teşekkür ederim, fakat beceremedim :)



(Dosya sistemi bölüm 2) windows dosyalarının ve diğer dosyalarımın olduğu disk olmalı fakat onu gizlemek için bir seçenek bulamadım. Ve son bir sorum daha olacak, bilgisayarın açılışında ki GNU GRUB yerine windowsun önyükleyicisini seçilemez mi? İnternette baktım nasıl yapıldığından bahsetmişler fakat cesaret edip yapamadım yapan var mı bir problem olur mu?

Düzenleme: Görüntü postimage.org sitesine yüklendi
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2015, 23:27:31 Gönderen: Reddet »
//imza

Çevrimdışı aeo

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Ati radeon hd5650
  • İşlemci: i3 370m
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #9 : 21 Kasım 2015, 07:34:24 »
Merhaba;

Öncelikle bahsettiğiniz şey windows 7 os kurulu partitiona erişimi engellemekse bu mümkün olmayacaktır. ama bitlocker'a bir gözatmanızda fayda var; windows 8 os'da bitlocker engelliyordu ama win7'de aynı sekilde engeller mi bilmiyorum.

GNU grub yerine kullanabileceğin EasyBCD var; http://www.gezginler.net/indir/easybcd.html adresinden indirip boot disk seçeneklerini değiştirebilirsin. Ama benim size önerim Linux'a alıstıktan sonra tereddüt etmeden windows os'u silmeniz olacaktır. linux içine virtualbox(xp) kurarak da windows deneyimi yaşayabilirsiniz(oyun oynamıyorsanız)

Son olarak da; sanırım gizliliğe önem veriyorsunuz;
*partition ya da usb bellek şifrelemek için diskler uygulamasından biçimlendir>"şifreli,linux sistemlerle uyumlu(LUKS)"seceneğini secerek şifreleme yapabilirsiniz.
*webcam/mikrofon engellemek isterseniz  terminal>"gksu gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf">"blacklist uvcvideo" kodunu metnin en alt satırına eklemeniz gerekir.

ve de aklıma geldi; windows'da gizliliğe pek kafa yormayın çünkü windows os'da user şifresi kaldırmak çok kolay. 150mb hiren's boot cd indirerek bile kolaylıkla şifrelediğiniz windows hesabı açabilirsiniz. o yuzden windows ve gizlilik kavramları cok yakın olmuyor. sonucta windows kapalı kaynak kodlu bir sistem ve kontrolü yalnızca abd'de. bilginize.

iyi çalışmalar:)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #10 : 21 Kasım 2015, 10:42:39 »
[member=2580]JoyMii[/member] , forumda aynı başlık altında birden fazla soru ve sorun hakkında konuşmuyoruz. Kurulumla ilgili olmayan soru ve sorunlar ile ilgili yeni başlıklar açmanızı rica ediyoruz.

Kurulum gerçekleştiği için bu konu başlığını etiketlerseniz, konuyu kilitleyebiliriz. Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı JoyMii

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • /system
  • Dağıtım: Mint
Ynt: Yeni Mint Kurulumu
« Yanıtla #11 : 21 Kasım 2015, 23:25:46 »
Merhaba;

Öncelikle bahsettiğiniz şey windows 7 os kurulu partitiona erişimi engellemekse bu mümkün olmayacaktır. ama bitlocker'a bir gözatmanızda fayda var; windows 8 os'da bitlocker engelliyordu ama win7'de aynı sekilde engeller mi bilmiyorum.

GNU grub yerine kullanabileceğin EasyBCD var; http://www.gezginler.net/indir/easybcd.html adresinden indirip boot disk seçeneklerini değiştirebilirsin. Ama benim size önerim Linux'a alıstıktan sonra tereddüt etmeden windows os'u silmeniz olacaktır. linux içine virtualbox(xp) kurarak da windows deneyimi yaşayabilirsiniz(oyun oynamıyorsanız)

Son olarak da; sanırım gizliliğe önem veriyorsunuz;
*partition ya da usb bellek şifrelemek için diskler uygulamasından biçimlendir>"şifreli,linux sistemlerle uyumlu(LUKS)"seceneğini secerek şifreleme yapabilirsiniz.
*webcam/mikrofon engellemek isterseniz  terminal>"gksu gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf">"blacklist uvcvideo" kodunu metnin en alt satırına eklemeniz gerekir.

ve de aklıma geldi; windows'da gizliliğe pek kafa yormayın çünkü windows os'da user şifresi kaldırmak çok kolay. 150mb hiren's boot cd indirerek bile kolaylıkla şifrelediğiniz windows hesabı açabilirsiniz. o yuzden windows ve gizlilik kavramları cok yakın olmuyor. sonucta windows kapalı kaynak kodlu bir sistem ve kontrolü yalnızca abd'de. bilginize.

iyi çalışmalar:)




aeo, Çok teşekkür ederim tekrardan:)


[member=2580]JoyMii[/member] , forumda aynı başlık altında birden fazla soru ve sorun hakkında konuşmuyoruz. Kurulumla ilgili olmayan soru ve sorunlar ile ilgili yeni başlıklar açmanızı rica ediyoruz.

Kurulum gerçekleştiği için bu konu başlığını etiketlerseniz, konuyu kilitleyebiliriz. Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında

Hallettim.
//imza