Gönderen Konu: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.  (Okunma sayısı 4475 defa)

Çevrimdışı filbek

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • Dağıtım: linux mint
Nvidia ekran kartı sürücüsünü nvidia sitesinden linux versiyonunu indirip kurmayı denediğimde bu hatayı alıyorum. ".....nux-x86_64-361.45.11.run dosyası Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı."yardımcı olabilirseniz sevinirim
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2016, 19:24:04 Gönderen: filbek »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #1 : 28 Mayıs 2016, 13:17:38 »
LinuxMint'de sitesinden sürücü indirip kurmanıza gerek yok, bağlantıdaki komutların çıktılarını paylaşırsanız yönlendirme yapalım.

[warning]Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar[/warning]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı filbek

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • Dağıtım: linux mint
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #2 : 28 Mayıs 2016, 13:33:49 »
Kod: [Seç]
 $ cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok

Kod: [Seç]
$ xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
eDP1 connected 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 193mm
   1366x768       60.0*+
   1360x768       59.8     60.0 
   1024x768       60.0 
   800x600        60.3     56.2 
   640x480        59.9 
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
Kod: [Seç]
 $ lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller (rev 0b)
03:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GF117M [GeForce 610M/710M/810M/820M / GT 620M/625M/630M/720M] (rev a1)

Kod: [Seç]
$ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Haswell Mobile
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
Kod: [Seç]
$ inxi -SGx
System:    Host: filbek-Aspire-E5-571G Kernel: 3.13.0-37-generic x86_64 (64 bit, gcc: 4.8.2)
           Desktop: N/A Distro: Linux Mint 17.1 Rebecca
Graphics:  Card: Intel Haswell-ULT Integrated Graphics Controller bus-ID: 00:02.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: (unloaded: fbdev,vesa) FAILED: nouveau,intel Resolution: 1366x768@60.0hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel Haswell Mobile GLX Version: 3.0 Mesa 10.1.3 Direct Rendering: Yes


Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #3 : 28 Mayıs 2016, 13:36:39 »
Sisteminizde Intel + Nvidia hibrid GPU mevcut, bu durumda sürücüyü aşağıdaki bağlantıda önerildiği biçimde kurabilirsiniz.

[info][Nasıl] Intel + Nvidia Optimus Destekli Hibrid GPU İçin Nvidia Prime Kurulumu[/info]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı filbek

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • Dağıtım: linux mint
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #4 : 28 Mayıs 2016, 13:56:41 »
Çok teşekkürederim kuruldu, linux mint 17.1 versiyonunu  kurmuşum ama sonra 17.3 versiyonunu gördüm silip 17.3 versiyonunu mu kurmalıyım sizce, öneriniz ne olur, saygılarımla

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #5 : 28 Mayıs 2016, 14:17:59 »
Nvidia Prime'ın oturum kapatıp açarak GPU'değiştirebilmesi özelliği Linux Mint 17.2 sürümle birlikte geldi. Önceki sürümlerde GPU değişimi için sistemi yeniden başlatmak gerekiyor. Kısacası bu durumda güncel sürümü kurmanız daha uygun olacaktır.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #6 : 28 Mayıs 2016, 15:07:52 »
Bağlantıdaki hususu gözardı etmişim, yeniden kurma yerine sürüm yükseltme de yapabilirsiniz.

[info][Nasıl] Linux Mint 17.3 Rosa Sürümüne Yükseltme[/info]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı filbek

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
  • Dağıtım: linux mint
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #7 : 28 Mayıs 2016, 17:57:12 »
Peki İngilizce mi yoksa Türkçe kullanmak mı daha sağlıklı sizce?


Düzenleme : Yazım kuralları
Bakınız
=> Forum Kuralları
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2016, 18:00:37 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Unikod (UTF-8) karakter kodlaması kullanılarak açılamadı.
« Yanıtla #8 : 28 Mayıs 2016, 18:16:26 »
Pek bir fark olmaz, bu tamamen tercih meselesi.

Bu konu ile ilgili husus çözüme ualaştı ise, konuyu etiketlerseniz kilitleyebiliriz.

[info]Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında[/info]

Not : Forumda aynı başlık altında birden fazla konu hakkında konuşmuyoruz. Farklı soru ve sorunlar için yeni konu açabilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]