cat /etc/default/keyboard
ctrl + alt + Q kombinasyonu diyorsanız o bende de olmuyor : )Alt Gr + Q olarak yapabilirsiniz.
terminal için, sağ tuş yapıştır iş görüyor sanırım
ctrl+insert: (kopyala)
shift+insert : / veya / shift+ctrl+v (yapıştır)
shift+delete : (kes)