Sorulara sırasıyla yanıt vermeye gayret edeyim.
1. Windows'da yapılabilen hemen her şey Linux'da yapılabilir. Bu tamamen aynı şekilde olmayabilir, alternatif uygulamaları kullanmanız gerekebilir. Bununla birlikte Windows için özel olarak yazılmış bir uygulamayı Linux tabanlı bir dağıtımda çalıştırmayı başaramayabilirsiniz. Örneğin Windows ortamı için bir geliştirme aracı olan Visual Basic vb. uygulamalar Linux altında başarılı çalışmazlar. Ama bu araçlar ile geliştirilen bazı uygulamalar Wine isimli bir uygulama yardımıyla Linux altında çalıştırılabiliyor. Windows'a özel böyle uygulamalara ihtiyacınız varsa ya çift başlatmalı (dual boot - Windows + Linux) bir sistem kuracaksınız ya da Windows ile ilgili işlemleri Virtualbox benzeri bir sanal ortamda gidereceksiniz.
Flash ile ilgili Linux altında bir sorun yok. Fakat Linux için güncel bir Flash sürümü bulamayabilirsiniz. Adobe 11.2 sürüm için sadece güvenlik güncelleeleri yayınlıyor. Bununla birlikte bu sürümle dahi sorun yaşayacağınızı sanmam. Güncel sürümü kullanmak için Linux altında Chrome tarayıcıyı kurabilirsiniz. Chrome ile gelen pepper-flash eklentisi güncel Flash player desteğini veriyor. Unity, Shockwave gibi eklentiler
Pipelight isimli bir proje ile desteklenmekte.
2. Son kullanıcının Linux kullanmaması için bir sebep olduğunu sanmıyorum. Bunun cevabı kişilerin yaklaşımlarına ve ihtiyaçlarına göre değişkenlik gösterebilir. Ne yapmak istediğiniz ve ihtiyaçlarınız hakkında daha fazla bilgi verdiğiniz oranda daha isabetli cevaplar almanız olasıdır.
Örneğin Linux altında çalışmayan X oyunu sizin için vazgeçilmezse Linux'u son kullanıcı için uygun bir ortam olarak değerlendirmeyebilirsiniz. Bu öznel bir değerlendirmedir. Aslında böyle olmamakla beraber böyle görülmek istenmesine çok rastlıyoruz. Linux'un son kullanıcıya uygunluğu kişilerin öznel ihtiyaçları ile kıyaslanmamalı bence.
Masaüstü ortamlarının sağladığı kullanım kolaylukları son kullanıcı için oldukça uygun diyebiliriz.
3. Linux Mint'in Ubuntu (Linux Mint 17 gibi) ve Debian tabanlı (Linux Mint Debian Edition)olmak üzere 2 sürümü mevcut. Ubuntu tabanlı sürüm son kullanıcı tarafından daha fazla tercih ediliyor.
Ana sürümlerdeki en büyük fark kullanılan masaüstü ortamıdır. Linux Mint kendi geliştirdiği Cinnamon masaüstünü kullanıyor (bununla birlikte geliştirilmesine destek verdiği Mate masaüstü de Linux Mint ana sürümlerinden biridir), Ubuntu ise kendi geliştirdiği Unity masaüstünü kullanmakta.
Tek fark sadece masaüstü oratamı değildir, Linux Mint ayrıca Güncelleme Yöneticisi, Yazılım Yöneticisi ve Yazılım Kaynakları aracı gibi kendi geliştirdiği uygulamalr ile gelmekte.
Linux Mint 17, Ubuntu tabanlı olduğu için onun deposunu kullanmakta. Yani taban alınan sürümlerin kullandığı uygulamalar aynıdır. Ayrıca Ubuntu tabanlı sürüm için olan bir sorunun cevabı Linux Mint içinde geçerli olmakta.
4. Linux Mint, Ubuntu tabanını kullandığı için genel olarak aynı uygulamaları kullanabilirsiniz.
5. Farkedeceğini sanmıyorum.
6. Masaüstü ortamına (Cinnamon / Unity) özel bir durum olmadıkça bu sorunun cevabı evettir.
7. Linux Mint'den Ubuntu'ya geçerseniz, dosyalarınızı yeni sisteme taşırken bir sorun yaşayacağınızı sanmam. Bununla birlikte bu tip dosyaların ayrı bir disk bölümünde turmanız en uygunu olacaktır.
EXT4, Fat32 veya NTFS gibi bir dosya sistemidir. Linux altında kullanabileceğiniz tek dosya sistemi de EXT4 değildir. Linux Mint'de kullandığınız dosya sistemi ile Ubuntu'da kullanılan dosya sistemleri aynıdır. Birbirinden faklı dosya sistemlerini kullanmış dahi olsanız diğeri ile erişebilirsiniz.