Gönderen Konu: Hangi Sürümü indirmeliyim?  (Okunma sayısı 4104 defa)

Çevrimdışı Denklem

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 5
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Rafaela (RC) 64-Bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA® GeForce® GT 520MX Optimus™ teknolojisi
  • İşlemci: Intel® Core™ i5 İşlemci 2450M
Hangi Sürümü indirmeliyim?
« : 05 Ekim 2014, 14:30:37 »
Merhaba, ben Linux Mint indirmeyi düşünüyorum ve forumlara az çok göz atıp "Cinnamon" indirmede karar kıldım, ancak aynı sürümün 2-3 farklı versiyonu mevcut (cinnamon 64 bit , cinnamon no-codecs 64 bit, cinnamon oem 64 bit). Bunlardan hangisini indirmem gerekiyor ve farkları nedir bir bilgim yok (arkadaş tavsiyesi üzerine ilk defa bir linux dağıtımı kullanacağım).

Sistem özelliklerim: (Samsung dizüstü)
Intel® Core™ i5 İşlemci 2450M (2,45 GHz, 3 MB L3 Cache)
NVIDIA® GeForce® GT 520MX Graphics, Optimus™ teknolojisi 1 GB gDDR3
4 GB DDR3 Sistem Belleği 1 333 MHz
500 GB S-ATAⅡ Sabit Sürücü
Intel HM65 Ana yonga seti vs.

Pek yeni bir ürün olmasa da sistem özelliklerimin bu işletim sistemini rahatlıkla çalıştıracağını düşünüyorum ve farklı görüşleri de dikkate alabilirim.

Not: Bu konuyu açmadan önce benzer bir konu buldum ancak konu kilitlenmiş olduğu için o konu üzerinden devam edemediğim için yeni bir başlık açmak durumunda kaldım. Eğer gereksiz bir konu başlığı oluşturup, kirliliğe neden olduysam özür dilerim.



Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Hangi Sürümü indirmeliyim?
« Yanıtla #1 : 05 Ekim 2014, 15:11:38 »
No codecs sürüm adı üzere video ve ses vb. çözücüleri içermeyen sürümdür. Bu sürüm ABD ve Japonya gibi ülkelerdeki telif hakları ile ilgili sorunlar sebebiyle hazırlanmaktadır.
OEM sürüm bilgisayar üreticileri ya da ürün satıcıları için hazırlanmış sürümüdür. Normal sürümden farkı kullanıcı hesabı oluşturmadan kurulum yapılabiliyor olmasıdır.
Bu durumda sizin Cinnamon 64 bit sürümü indirmeniz uygun olacaktır.

Kurulum sonrası burada anlatıldığı biçimde Intel + Nvidia Optimus desteği için Bumblebee uygulamasını kurunuz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]