Gönderen Konu: Hard diskimde yüklü başka bir işletim sistemine erişimim yok Grup2 de yok.  (Okunma sayısı 5199 defa)

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Arkadaşlar bilgisayarıma kurduğum birkaç işletim sisteminden biri olan Android x86 rc1 sürümünde bir sorun var. Kendisi grup1 programını kullanıyor. Öncesinde bunu windows ile birlikte kullanabiliyordum ancak bilgisayarıma birde Linux mint yüklemek istediğimde işler karıştı çünkü linux mint grup2 yi kullanıyordu. Sonra android işletim sistemini sildim. Ve tekrar onun için alan oluşturdum ondan sonrada ayriyetten linux mint içinde oluşturduğum alana linux mint'i kurdum. Hiçbir sorun yaşamadan linux mint ve Windows 'u kullanabilmeye başladım. Ardından Android x86 yı kurma kararı aldım. Onun içinde ayırmış olduğum ufak alana android x86 yı kurdum. Başarılı şekilde kurulum bitti. Sonra bana şunu sordu şimdimi açmak istersiniz yoksa sonra mı ?

Android x86 kurulumunda şöyle bi soru soruyor grup1 ekranını kurmak istermisiniz? Sizde buna hayır diyorsunuz ve bırakıyorsunuz. Çünkü zaten Grup2 kurulu. E otomatikmen şimdi Grup2 ekranında görünmesi gerekirken görünmüyor.

Bunun üzerine biraz araştırma yaptıktan sonra birkaç yöntem denedim.


GRUP2 EKRANINA BU İŞLETİM SİSTEMİNİ EKLEMEK.


Bir blogta grup2 ye android işletim sistemini eklemekle ilgili ibareler.

1)Bunun için GRUB1’i kurmadan Android x86’yı kurduktan sonra diskinizdeki Linux Dağıtımlarından birini başlatın. (Ubuntu, Linux Mint, Debian)

2)Konsolu açarak şunu yazın.


Kod: [Seç]
gksu gedit /etc/grub.d/40_custom
( Bunu yazınca açılmıyordu bende etc altındaki grup.d dosyasından 40_custom isimli şeyi kendi elimle açtım. )

Açtıktan sonrada şu kodları açılan metinin en altına yapıştırın diyor ama birkaç şeye dikkat edicez. Burada dikkat edeceğimiz şey şu; Eğer Android’i sda4 disk bölümüne kurmuşsak girdideki  set root=(hd0,X) satırını set root=(hd0,4) şeklinde değiştireceğiz. Yani hangi disk bölümüne kurmuşsak set root=(hd0,X) ifadesindeki X yerine o rakamı yazacağız.


Kod: [Seç]
menuentry "Android-x86 4.4-rc1 (MDPI)" {
set root=(hd0,X)
linux /android-4.4-RC1/kernel quiet root=/dev/ram0 androidboot_hardware=generic_x86 acpi_sleep=s3_bios,s3_mode SRC=/android-4.4-RC1 DATA= DPI=160
initrd /android-4.4-RC1/initrd.img
}

3)Dosyayı kaydedip kapattıktan sonra sistemi yeniden başlatıp Android x86’yı kullanmaya başlayabiliriz.

 Diyordu ama tabiki yapamadık 40_custom dosyasını elimle açtım sonra çift tıklayım görüntüle dedim ondan sonrada yönetici olarak görüntüle dedim ondan sonrada en altına listede dendiği gibi dosyamı ekledim ettim x yerine 6 yazdım ama...

Değişiklikler grup2 ekranında görüntülenmedi sonra şu kodu buldum onu kullanınca değişiklikler geliyor ama açmak istediğimde bi süre siyah ekran geldikten sonra tekrar bilgisayar açılış yapıp beni grup ekranına gönderiyordu. Kodda şu.

Kod: [Seç]
sudo update-grub2




İşler iyice karışmıştı. Şimdi ise bu kod vardı sadece elimde. Bende biraz daha araştırma yaparak sistemimde neyi nereye kurduğumu öğrendim. Hard diskim şu şekildeydi.

sda1 Windows'un ayırdığı laptoplardaki gizli fır mat bölümü.
sda2 Windows'un kurulu olduğu C:/
sda3 ve
sda4 yok  bende. ( Nasıl olduğunu bilmiyorum...)

sda5 NTFS formatlı arşiv bölümüm windows için D:/
sda6 Android x86 r1'in kurulu olduğu bölüm.
sda7 Linux Mint için 2 gb lık takas alanı kurulumda zorla ayırttırdı.
sda8 Linux Mint'in kurulu olduğu alan.



Sonra aklıma şu geldi acaba burda şu konudamı hata yapıyordum. Bu hard disk bölümleme sisteminde sda diye başlayıp şu şekildemi devam ediyordu acaba. YANİ ; " sda, sda1, sda2, sda3.... "  Bu Teoremi geliştirmek için kodlardaki "X" yerine yazacağımız sayı 6 değil 4 olacaktı. Bende yanılmamak adına hem 4 hem de 5 i denedim ama yinede aldığım sonuçlar hüsrandı.

Şimdi ne yapacağımı bilmiyorum ve bu işletim sistemini kullanamıyorum. Birkaç kişi kullanmayıver diyecek sanıyorum ama bir android programlama öğreniyorum ve emülatörler yetersiz kalıyor ve çok yavaşlar. bunun gibi bir işetim sistemi benim için çok güzel birşey demek.





EN SON YAPTIKLARIM:


1. http://e-bergi.com/2009/Aralik/Grub-2-Ayarlari Linkini inceledim ama birşey bulamadım link faydalı olmasına rağmen başka bir işletim sistemi ekleme konusunda yardımcı olmuyor. Yanlız Grup2 hakkında neredeyse herşeyin nasıl yapıldığını anlatıyor. Sonuç yine hüsran.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2014, 08:08:00 Gönderen: dest »
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Arkadaşlar uplamak zorundayım birisi bana yardım edebilir mi ? Flood oluyor ama 2 gündür bekliyorum. silip grup1 kursak ne bileyim o zaman hepsine giriş yapabilir miyiz ?
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
İlgili satırları aşağıdaki şekilde düzenlemeyi dener misiniz?

Kod: [Seç]
menuentry "Android-x86 4.4-rc1 (MDPI)" {
set root=(hd0,3)
linux /android-4.4-RC1/kernel quiet root=/dev/ram0 androidboot_hardware=generic_x86 acpi_sleep=s3_bios,s3_mode SRC=/android-4.4-RC1 DATA= DPI=160
initrd /android-4.4-RC1/initrd.img
}

Alıntı
sda1 Windows'un ayırdığı laptoplardaki gizli fır mat bölümü. 0
sda2 Windows'un kurulu olduğu C:/  1
sda3 ve 
sda4 yok  bende. ( Nasıl olduğunu bilmiyorum...)
sda5 NTFS formatlı arşiv bölümüm windows için D:/  2
sda6 Android x86 r1'in kurulu olduğu bölüm.  3
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]