Gönderen Konu: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?  (Okunma sayısı 4090 defa)

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Linux kullanıcısı olarak birkaç gündür bu forumdayım. Sayenizde sorunlarıma çözüm buldum. Bu esnada kodların kolaylığına şahit oldum. Hem sorunlarım kodlar sayesinde bulunuyor hem de kodlar sayesinde çözüme ulaştırılıyor.

Bununla birlikte kafama takılan bir soru var: Sizler bunca kodu ezberden mi yazıyorsunuz? Veya şöyle sorayım: Sorunlarımı bulmak ve çözüme ulaştırmak için kodları ezberlemem/bilmem mi gerekiyor? Bunun bir öğretisi, kolayı yok mu acaba?

Ek soru: Windows öğrenmek mi daha kolay, Linux öğrenmek mi? 2005'ten bu yana aktif Windows kullanıcısıyım. Windows ile ilk tanıştığımda herkes gibi bir süre öğrenme aşamasından geçtim. Peki Linux öğrenmek daha mı kısa sürer, daha mı uzun sürer?

Çevrimdışı Reddet

  • Forum Sorumlusu
  • Kıdemli Penguen
  • *****
  • İleti: 992
    • Opyon Yazılım
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #1 : 10 Ağustos 2015, 00:36:23 »
Windows'u öğrenmesi daha kolaydır. Windows denizse Linux okyanustur derler. Zira Windows ile yapabilecekleriniz sınırlıdır.
Komutlara gelince; Yarısı ezber yarısı google yarısı da tecrübe ; ) (Kendi adıma konuşuyorum)

Konu uygun bölüme taşındı
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2015, 10:33:09 Gönderen: Reddet »
Adaletin olmadığı yerde anarşi başlar..

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #2 : 10 Ağustos 2015, 00:48:44 »
Ben komutcu/kodcu değilim.  :) Ancak bir cevapta ben yazayım.
Alıntı
Bununla birlikte kafama takılan bir soru var: Sizler bunca kodu ezberden mi yazıyorsunuz? Veya şöyle sorayım: Sorunlarımı bulmak ve çözüme ulaştırmak için kodları ezberlemem/bilmem mi gerekiyor? Bunun bir öğretisi, kolayı yok mu acaba?
Linux'la ilgili komutlar aklımda.( Temel dosya işlemleri, donanım bilgilerini listeleme, paket yöneticisi kullanımı vb.) Diğer yazılımların komutlarını bilmiyorum. Onlarda da man belgeleri, wikiler, forumlar işimi görüyor.

Çevrimdışı Conqueror

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 114
  • Dağıtım: LMDE 2
  • Masaüstü Ortamı: Mate
  • Grafik Kartı: Intel HD Graphics 4600
  • İşlemci: i7-4800MQ
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #3 : 10 Ağustos 2015, 08:42:34 »
Merhaba,

Bazı komutların parametrelerini sıkça kullandığınız için artık doğrudan ezberden yazabiliyorsunuz fakat yeni yeni kullandığınız bir komut için man sayfalarını kullanabilirsiniz.

Sizin için faydalı olacağını düşündüğüm bir site; computerhope.com. Örneğin chmod komutunun parametrelerini, ne işe yaradığı gibi bilgileri ve benzeri komutları buradan okuyarak öğrenebilirsiniz: http://www.computerhope.com/unix/uchmod.htm

Bunun ötesinde, man sayfaları doğrudan el altı kitapçığınız gibidir, uç birimde,

Kod: [Seç]
man man
diyerek, ardından ihtiyacınıza göre,

Kod: [Seç]
man cp
Kod: [Seç]
man chown
gibi komutlara bakabilirsiniz.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #4 : 10 Ağustos 2015, 11:49:58 »
Konunun ihtivasını biraz genişlerek buradaki konuyu örneklendirmeye çalışalım.

inxi -Fxz komutu zaten belleğimizde olan sistem hakkında genel bilgileri edinebileceğimiz bir komutdur. Bununla birlikte inxi betiği oldukça maharetli ve değişkenleri ile genel ve özel veriler almaya yarıyor. Örneğin inxi komutunu -r değişkeni ile çalıştırınca sisteminize bulunan depo adreslerini kolayca listeleyebiliyoruz.

Konuda siz komutun çıktısını paylaşınca sisteminizin Sony marka bir model olduğunu öğrenmiş olduk. Bununla ilgili arama motorlarında arama yapınca ilgili markanın varsayılan olarak pil ömrünü uzatmak için %80 oranında şarj edildiği bilgisine ulaştık. Bu aramayı Linux ile ilgili genişletince çıkan sonuçları inceledik ve uygun komutla çözüm önerisi sunmaya çalıştık. Yoksa Sony marka bir PC'nin pil şarj koruması ile ilgili yöntemi olduğundan bu konu ile haberim oldu. Bunun nasıl düzenlenebileceğini de bu sayede birlikte öğrenmiş olduk.

Gelelim son aşamadaki komut ile pil dolma seviyesinin düzenlenmesi kısmına. Bu kısmı biz komutla hallettik, ama dolambaçlı yoldan herhangi bir komut kullandan da düzenleme yapabilirdik.

Sizden Nemo dosya yöneticisini açmanızı, ilgili dizine gelip bir boş alanda sağ tıklayıp dosya yöneticisini önetici hakları ile açmanızı ve ilgili dosyayı bulup bunu açarak içindeki değeri değiştirmenizi de isteyebilirdim. Ama kısa sürede vakıf olabileceğiniz üzere, Linux dağıtımları ailesi bir çok masaüstü ortamına sahip. Size bu şekilde sunulacak bir öneri bir başka masaüstünü kullanan benzer bir sorunu yaşayabilecek üye için muallak da kalabilirdi. Örneğin Mate masaüstünün dosya yöneticisi Nemo yerine Caja'dır. Ama verilen tek satır komut hem sizin işinizi daha kısa  sürede görmenize sebep oldu hem de genel olarak tüm masaüstü ortamlarında uygulanabilir oldu.

Linux dağıtımları ile ilgili forumlarda çok fazla komut istenmesi ve sorunların çözümü için genellikle komutların kullanılmasının sebeplerinden biri de bu pratiklikdir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Trust

  • Forum Sorumlusu
  • Penguen
  • *****
  • İleti: 406
  • Dağıtım: Lİnux Mint 19
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD Graphics 3000 -NVIDIA Ge Force GT 520 MX
  • İşlemci: intel core i5-2450M
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #5 : 11 Ağustos 2015, 11:05:30 »
Ezberlemek için  uğraşmaya gerek yok günlük Linux Mint ana sayfanın altındaki son iletileri takip et bir iki aya kalmaz kodlara aşina olunuyor :)
الهى انت مقصودى، ورضاك مطلوبى

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Ynt: Siz "kod"cular çözüm için kodları ezberden mi veriyorsunuz?
« Yanıtla #6 : 11 Ağustos 2015, 12:17:03 »
Ezberlemek için  uğraşmaya gerek yok günlük Linux Mint ana sayfanın altındaki son iletileri takip et bir iki aya kalmaz kodlara aşina olunuyor :)

Hiç böyle düşünmemiştim ama bana gerçekten de çok mantıklı geldi. :)