Gönderen Konu: Küçük yaşta linux kullanımı ve bu konu hakkında Tavsiye ?  (Okunma sayısı 2839 defa)

Çevrimdışı G-khan

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 50
  • Gökyüzüne aşık bir adam.
    • https://twitter.com/g_khana
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3,2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 650M & Intel HD Graphics 4000
  • İşlemci: Intel Core i7 3610QM
Merhaba,
Evde 8 yıllık bir bilgisayarım var, kardeşlerim kullanıyor ve şuan Windows 7 kurulu durumda. Lise 2 ,6.sınıf ve İlkokul 3'e gidiyorlar.
Benim amacım web programlama'da onları eğitmek.( Web Tasarım ile başlayıp, Web programlamaya dogru yönelmelerini sağlamak.)

Linux kurup hem bilgisayar hızını artırmak hemde biraz daha linux'e adapte olmalırını sağlamak mantıklı mı sizce? ( İlk öğretim'e giden kardeşlerim için özellikle )
Sonuçta heryerde windows görecekler ve bu konuda zorluk çekme ihtimalleride olacak. Tabi birde linux'e adapte olma süreçleri var.

Değerli fikirlerinizi bekliyorum.
Gökyüzüne aşık bir adam..

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ynt: Küçük yaşta linux kullanımı ve bu konu hakkında Tavsiye ?
« Yanıtla #1 : 01 Eylül 2015, 23:48:28 »
Aynı seninki gibi benim de bir 8 yıllık bilgisayarım var, Windows 7, Xp ne var ne yok kurdum ama bana mısın demedi. Linux Mint'in son sürümünü yükledim ve açık kaynaklı sürücüyle beraber (eski olmasının da etkisi var sanırım) mükemmel bir uyum sağladı ve notebook bilgisayarımdan daha fazla verim sağlıyor kullanırken :) Yine seninki gibi bir kardeşim var 12 yaşında, ilkokula gidiyor, komut kullanmadan kendi işlerini rahatlıkla görüyor. Zaten Mint son kullanıcıyı hedef aldığı için çok da zorluk çekmeyecektir. Okuldan verdikleri ödevleri hazırlamada veya verdikleri programları çalıştırmada sıkıntı yaşayabilirsin bir tek. Onun için de VirtualBox içine Windows kurdum gerektiği sürece oradan açıp işlerini halledecek. Bence yaptığın gayet mantıklı.
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı G-khan

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 50
  • Gökyüzüne aşık bir adam.
    • https://twitter.com/g_khana
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3,2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 650M & Intel HD Graphics 4000
  • İşlemci: Intel Core i7 3610QM
Ynt: Küçük yaşta linux kullanımı ve bu konu hakkında Tavsiye ?
« Yanıtla #2 : 02 Eylül 2015, 00:01:02 »
Çok yararlı bi yorum oldu birde benzer bir durumla karşılaşıp uygulaman da harika olmuş. Saten Mint'ın masaüstünü biraz  özelleştirip gösterdim biraz hoşlarına gitti açıkcası, bi kaç gün içinde karar vereceğim, yorumlarında katkısıyla.
Gökyüzüne aşık bir adam..

Çevrimdışı Scipio

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 353
Ynt: Küçük yaşta linux kullanımı ve bu konu hakkında Tavsiye ?
« Yanıtla #3 : 02 Eylül 2015, 00:06:54 »
Genç beyinler her zaman daha zeki, daha güçlüdür. Ne kadar erken karşılaşırlarsa o kadar iyi derim ben. Bırak zorlansınlar, sadece derslerini sekteye uğratmasın yeter :)

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ynt: Küçük yaşta linux kullanımı ve bu konu hakkında Tavsiye ?
« Yanıtla #4 : 02 Eylül 2015, 00:07:51 »
Not olarak da belirteyim eğer ofis uygulamalarını kullanıyorsanız Libre Office uyumluluk sorunları oluşturabiliyor. Bunun yerine Kingsoft Office programını kullanabilirsiniz.
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~