Gönderen Konu: Linux Mint 18'i bekleyeyim mi?  (Okunma sayısı 2295 defa)

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Linux Mint 18'i bekleyeyim mi?
« : 18 Ekim 2015, 22:07:46 »
Aylar önce Mint'e geçtikten sonra uzun zaman olmuştu Windows kurmayalı. Çok kısa bir sürelik lisanslı Windows 10 kurdum. Şu an hâlâ Windows 10 kurulu. Ne var ne yok diye merak etmiştim, azıcık özlem gidereyim istemiştim.

Şimdi tekrar Mint kuracağım fakat 17.3'ü veya 18'i bekleyeyim mi, yoksa beklemeden Mint kurulumunu yapayım mı?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint 18'i bekleyeyim mi?
« Yanıtla #1 : 18 Ekim 2015, 22:18:43 »
Linux Mint 17.2'den Linux Mint 17.3'e Güncelleme Yöneticisi yardımıyla yükseltme yapabileceksiniz. Linux Mint 18 ise Mayıs ayının sonuna doğru çıkacak ve Linux Mint 17.x (Ubuntu 14.04 LTS tabanlı) serisinden farklı olarak Ubuntu'nun 16.04 LTS sürümünü taban alacak. Taban alınan sürümler farklı olduğu için şu an Güncelleme Yöneticisi yardımıyla bir yükseltme sunulup sunulmayacağını öngörmek oldukça zor olur.

Bununla birlikte Linux Mint 17.x sürümler LTS (uzun destekli sürüm) olduğu için 2019 yılına kadar genel güncelleme desteği alacak. Bu açıdan herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Ayrıca kurulum sırasında /home dizini için ayrı bir disk bölümü belirlerseniz, Linux Mint 18'e yeniden kurulum ile geçiş yapsanız dahi genel ayarlarınız ve kişisel dosyalarınız bir zarar görmez. Ama bu durumda da sonradan kurduğunuz uygulamaları yeniden kurmalısınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]