Gönderen Konu: [Çözüldü] Legacy bios ile linux+windows ?  (Okunma sayısı 4569 defa)

Çevrimdışı golgeoyunu03

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
  • Dağıtım: Mİnt 17.2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
[Çözüldü] Legacy bios ile linux+windows ?
« : 20 Ekim 2015, 13:38:12 »
Arkadaşlar merhaba,
Foruma kurulum ile ilgili sıkıntı yaşamak istemediğim için kayıt oldum, sorularım var.
Legacy bios kullanıyorum, laptopum hp 4540s. Şuan windows 7 kullanıyorum, yanında linux mint kuracağım. Yanına derken C windows, D yedek, E linux şeklinde olacak. İnternetten epey bi makale okudum, ancak legacy bios için hangisi doğru anlayamadım.
Kurulumda something else diyip / ,  /home , /boot , şeklinde ayarlayacağım buraya kadar tamam ancak sonrasında açılışta hangi işletim sisteminin açılması gerektiğini soracak mı? Kısaca kurulum yaptıktan sonra hangi işlemleri yapmam gerekiyor yardımcı olabilirseniz sevinirim. Lütfen sitedeki konulardan birinin linkini vermeyin, hepsini okudum, cevap bulamadığım için konu açma gereği duydum.
Teşekkürler
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2015, 14:50:50 Gönderen: golgeoyunu03 »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #1 : 20 Ekim 2015, 14:46:44 »
/home, /boot için ayrı disk bölümleri oluşturmanıza gerek yok. Forumdaki kurulum rehberini inceledikten sonra kafanıza takılan bir husus olursa buradan sorarsınız.

Kurulum sırasında yüklenecek Grub önyükleyici ile her iki sisteminize ulaşabilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Conqueror

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 114
  • Dağıtım: LMDE 2
  • Masaüstü Ortamı: Mate
  • Grafik Kartı: Intel HD Graphics 4600
  • İşlemci: i7-4800MQ
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #2 : 20 Ekim 2015, 14:48:39 »
Merhaba,

E diye nitelendirdiğiniz alanı ilk etapta oluşturunuz. Bunun için C veya D'yi "shrink" ederek yeni bir boş bölüm oluşturun, ardından oluşturduğunuz bölüme Linux kurulumu yapabilirsiniz. Bunun için yalnız kök alanı(/) belirtmeniz yeterli olacaktır.

Çevrimdışı golgeoyunu03

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
  • Dağıtım: Mİnt 17.2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #3 : 20 Ekim 2015, 18:07:47 »
/home, /boot için ayrı disk bölümleri oluşturmanıza gerek yok. Forumdaki kurulum rehberini inceledikten sonra kafanıza takılan bir husus olursa buradan sorarsınız.

Kurulum sırasında yüklenecek Grub önyükleyici ile her iki sisteminize ulaşabilirsiniz.

Kurulum sırasında grub yüklenicek ise sonrasında easy bcd , windows u onarma yada linuxu onarma vs ile uğraşmayacağım ?
Ayrıca c d e diye ayırdığım harddiskte
direk e yi seçtiğimde home boot ve swap ı otomatik mi ayarlıcak?
teşekkür ediyorum hızlı cevap için

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #4 : 20 Ekim 2015, 18:12:24 »
Takas alanı için ayrı bir disk bölümü oluşturacaksınız. Daha önce söylediğim gibi /boot, /home dizinleri için ayrı bir disk bölümü oluşturulması zorunlu değil. Sadece  kök dizin için bir disk bölümü atayın yeter, diğer dizinler kök dizin altında bulunurlar.

[Rehber] Linux Mint Resimli Kurulum Rehberi
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı golgeoyunu03

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
  • Dağıtım: Mİnt 17.2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #5 : 20 Ekim 2015, 18:35:00 »
Takas alanı için ayrı bir disk bölümü oluşturacaksınız. Daha önce söylediğim gibi /boot, /home dizinleri için ayrı bir disk bölümü oluşturulması zorunlu değil. Sadece  kök dizin için bir disk bölümü atayın yeter, diğer dizinler kök dizin altında bulunurlar.

[Rehber] Linux Mint Resimli Kurulum Rehberi
Tamam teşekkür ediyorum. Yukarıda belirttiğinize göre kurulumdan sonra otomatik olarak windows-linux sorucak..  İnşallah windowsa birşey olmaz. Çünkü visual studio ile bir proje yazıyorum.. (cs dersi- 1-2 ay daha kullananacağım)

Diğer laptopuma linux mint kurmuştum, wireless sinyali yakınında olmama rağmen bir türlü 80 in üstünü göstermiyordu(windows full göstermesine rağmen). Ancak hız olarak bir sorun yaşamıyordum. Daha sonrasında freeya denedim, onda windowsla aynı gösteriyordu sinyali. Mint in bir sorunu mu acaba bu durum bilemedim. (sürücüleri değiştirdim vs)
Beni mintten bu olay soğutmuştu açıkcası. Ve birde  tüm linux sürümlerinde yaşadığım aynı sorun olan apg-get update yazdığımda en sonlarda sürekli sketch vb error ler verip duruyordu. Çözüyordum sonrasında yeni repo eklediğimde tekrar aynı sorunlarla karşılaşıyordum..
Sonrasında windowsta connectify kullanıyorum, wireless ağından internete bağlı olmama rağmen wireless üzerinden ağı paylaşabiliyorum(telefonun wireless ı sinyal az olduğu için sürekli kopuyor, ancak pc kopmuyor), sanırım bu özellik linuxta yok?
(  Yeri değil ama bunların eğer çözümü var ise kalıcı olarak linux kullanıcısı olabilirim :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #6 : 20 Ekim 2015, 21:48:12 »
Linux Mint'i Windows kurulu bölüme kurmadıktan sonra Windows'a bir şey olmaz. En kötüsü Windows için önyükleyiciyi onarırsınız

[member=2461]golgeoyunu03[/member], aynı başlık altında birden fazla soru ve sorun hakkında konuşmuyoruz.

Kablosuz ağ sinyali ile ilgili forumdaki uygun bölüme istenen çıktılarla birlikte yeni bir konu açabilirsiniz. Kablosuz ağ paylaşımı için forum içinden ap-hotspot uygulamasını aratıp deneyebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı golgeoyunu03

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
  • Dağıtım: Mİnt 17.2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #7 : 21 Ekim 2015, 00:20:45 »
Linux Mint'i Windows kurulu bölüme kurmadıktan sonra Windows'a bir şey olmaz. En kötüsü Windows için önyükleyiciyi onarırsınız

[member=2461]golgeoyunu03[/member], aynı başlık altında birden fazla soru ve sorun hakkında konuşmuyoruz.

Kablosuz ağ sinyali ile ilgili forumdaki uygun bölüme istenen çıktılarla birlikte yeni bir konu açabilirsiniz. Kablosuz ağ paylaşımı için forum içinden ap-hotspot uygulamasını aratıp deneyebilirsiniz.
Teşekkür ediyorum.. Sizden çok öğreneceğim şey var :)


Mesajlar Birleştirildi.
[member=8]Butterfly[/member]
Eğer olduda lnuxu silmek istedim, silme işlemini nasıl yapacağım?
Direk windowsu açıp diski silersem, açılışta windows sormayacak, bunu nasıl onaracağım?
Teşekkürler :)
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2015, 13:01:30 Gönderen: golgeoyunu03 »

Çevrimdışı golgeoyunu03

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
  • Dağıtım: Mİnt 17.2
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Legacy bios ile linux+windows ?
« Yanıtla #8 : 23 Ekim 2015, 14:49:59 »
Başlangıçta windows mu mint mi diye soruyor.. sorun çözüldü