Bu soru bana konu dışı gibi geldiği için konuyu buraya açtım. Merak ettiğim şey şu windows'ta cmd kodlarını hazır açmak için .bat uzantısı olarak kaydedip kullanabiliyorduk.Linux'te bu nasıl yapılıyor?