Gönderen Konu: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor  (Okunma sayısı 2514 defa)

Çevrimdışı RaskanNikof

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 113
  • Dağıtım: Linux mint
  • Masaüstü Ortamı: cinnamon
  • İşlemci: İntel İ5 2.Nesil
2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« : 07 Kasım 2019, 15:02:26 »
merhaba kolay gelsin

2. bir monitör takınca 2. monitörde pencere kenarları siyah oluyor ya da titriyor.
2. monitör display port'tan takılı. pc de hdmi çıkışı yok. pc lenovo x220
Kod: [Seç]
herakles@blackhole:~$ inxi -G
Graphics:  Device-1: Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics driver: i915 v: kernel
           Display: x11 server: X.Org 1.19.6 driver: modesetting unloaded: fbdev,vesa
           resolution: 1366x768~60Hz, 1920x1080~60Hz
           OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel Sandybridge Mobile v: 3.3 Mesa 19.0.8

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« Yanıtla #1 : 07 Kasım 2019, 15:19:21 »
2. ekran takılı olduğu halde, aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşınız.

[warning]Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar[/warning]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı RaskanNikof

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 113
  • Dağıtım: Linux mint
  • Masaüstü Ortamı: cinnamon
  • İşlemci: İntel İ5 2.Nesil
Ynt: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« Yanıtla #2 : 13 Kasım 2019, 10:47:29 »
Merhaba hocam

çıktılar

Kod: [Seç]
System:    Host: blackhole Kernel: 4.15.0-66-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 7.4.0 Desktop: Cinnamon 4.2.4
           wm: muffin dm: LightDM Distro: Linux Mint 19.2 Tina base: Ubuntu 18.04 bionic
Machine:   Type: Laptop System: LENOVO product: 4291IW0 v: ThinkPad X220 serial: <root required> Chassis: type: 10
           serial: <root required>
           Mobo: LENOVO model: 4291IW0 serial: <root required> UEFI [Legacy]: LENOVO v: 8DET56WW (1.26 )
           date: 12/01/2011
Graphics:  Device-1: Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics vendor: Lenovo driver: i915
           v: kernel bus ID: 00:02.0 chip ID: 8086:0126
           Display: x11 server: X.Org 1.19.6 driver: modesetting unloaded: fbdev,vesa
           resolution: 1366x768~60Hz, 1920x1080~60Hz
           OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel Sandybridge Mobile v: 3.3 Mesa 19.0.8 compat-v: 3.0 direct render: Yes

Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_INTEL_swap_event, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
    GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_copy_image,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fog_distance,
    GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,

Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller (rev 09)

Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 320 x 200, current 3286 x 1080, maximum 8192 x 8192
LVDS-1 connected primary 1366x768+0+262 (normal left inverted right x axis y axis) 277mm x 156mm
   1366x768      60.00*+
   1360x768      59.80    59.96 
   1280x720      60.00    59.99    59.86    59.74 
   1024x768      60.04    60.00 
   960x720       60.00 
   928x696       60.05 
   896x672       60.01 
   1024x576      59.95    59.96    59.90    59.82 
   960x600       59.93    60.00 
   960x540       59.96    59.99    59.63    59.82 
   800x600       60.00    60.32    56.25 
   840x525       60.01    59.88 
   864x486       59.92    59.57 
   800x512       60.17 
   700x525       59.98 
   800x450       59.95    59.82 
   640x512       60.02 
   720x450       59.89 
   700x450       59.96    59.88 
   640x480       60.00    59.94 
   720x405       59.51    58.99 
   684x384       59.88    59.85 
   680x384       59.80    59.96 
   640x400       59.88    59.98 
   576x432       60.06 
   640x360       59.86    59.83    59.84    59.32 
   512x384       60.00 
   512x288       60.00    59.92 
   480x270       59.63    59.82 
   400x300       60.32    56.34 
   432x243       59.92    59.57 
   320x240       60.05 
   360x202       59.51    59.13 
   320x180       59.84    59.32 
VGA-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-1 connected 1920x1080+1366+0 (normal left inverted right x axis y axis) 527mm x 296mm
   1920x1080     60.00*+  50.00    59.94 
   1680x1050     59.88 
   1600x900      60.00 
   1280x1024     60.02 
   1440x900      59.90 
   1280x800      59.91 
   1280x720      60.00    50.00    59.94 
   1024x768      60.00 
   800x600       60.32 
   720x576       50.00 
   720x480       60.00    59.94 
   640x480       60.00    59.94 
   720x400       70.08 
DP-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-3 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
DP-2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
DP-3 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

Kod: [Seç]
herakles@blackhole:~$ cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory

Kod: [Seç]
herakles@blackhole:~$ dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx|amdgpu'
ii  libdrm-amdgpu1:amd64                       2.4.97-1ubuntu1~18.04.1                amd64        Userspace interface to amdgpu-specific kernel DRM services -- runtime
ii  nvidia-prime-applet                        1.0.7                                  all          An applet for NVIDIA Prime
ii  xserver-xorg-video-amdgpu                  18.0.1-1                               amd64        X.Org X server -- AMDGPU display driver

Kod: [Seç]
herakles@blackhole:~$ dkms status
rtl8812au, 5.3.4, 4.15.0-54-generic, x86_64: installed
rtl8812au, 5.3.4, 4.15.0-66-generic, x86_64: installed
 

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« Yanıtla #3 : 13 Kasım 2019, 12:39:59 »
Sistem Ayarları => Genel => Vsync Metodu kısmından, Swap Trottling seçeneğini seçmeyi dener misiniz?

Bir de HDMI yerine VGA çıkışını kullanınca ne oluyor, eğer imkan varsa bunu da deneyin.

Bir diğer husus ise HDMI kablosu ile ilgili olabilir, farklı bir HDMI kablosu kullanmayı deneyebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2019, 14:57:36 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı RaskanNikof

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 113
  • Dağıtım: Linux mint
  • Masaüstü Ortamı: cinnamon
  • İşlemci: İntel İ5 2.Nesil
Ynt: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« Yanıtla #4 : 13 Kasım 2019, 12:59:23 »
Hocam display port kablosu kullanıyorum başka bir yerde sorun çıkartmıyor.
vga kablosu denediğim de çözünürlük çok düşüyor. display port kablosunda çözünürlük güzel onun için onu kullanıcıyorum.
sistem ayarlarındaki metodu deniyorum şuan

Mesajlar Birleştirildi.
Hocam sanırım işe yaradı kararma yok artık :)

Teşekkür ederim :)
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2019, 10:45:15 Gönderen: RaskanNikof »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: 2. monitörde kararma ve titreme oluyor
« Yanıtla #5 : 14 Kasım 2019, 14:57:01 »
Alıntı
Sistem Ayarları => Genel => Vsync Metodu kısmından, Swap Trottling seçeneğini seçmeyi dener misiniz?

Swap Throttling/Değişim sınırlama: Bu seçenek dikey eşitlemeyi ekranın doğal yenileme hızları ile uyumlu hale getiriyor. Özellikle 60 Hz. olmayan ekranlarda daha iyi uyumluluk sağlıyor.

Rica ederiz.

Bu seçeneğin ne işe yaradığını daha önce hazırladığımız konuda belirtmiştik. Bu özellikle, birden fazla ekran takılı olduğu halde yaşanabilecek yenileme hızı sorunlarına çözüm oluyor.

Sorun çözüldüyse, konu başlığı etiketlerseniz konuyu kilitleyebiliriz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]