Gönderen Konu: [Çözüldü] Linux Mint - Üst Karakter(Shift)+3 Birleşimi ile Şapkalı A (Â) Yapma  (Okunma sayısı 5242 defa)

Çevrimdışı xyz

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: LİNUX MİNT ULYANA XFCE
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon, Xfce
Herkese iyi günler diliyorum. Linux Mint 20 Xfce masaüstü ortamını kullanıyorum. Bugüne kadar çok büyük sorun yaşamadım ancak bir sorunum var. Şapkalı a (altgr+a) ile yapılabiliyor. Ancak ben Windows'taki gibi ((shift+3)+a) ile yapmak istiyorum. Uzun metinler yazıyorum bazen Windows bazen Linux'da. Böyle bir şey mümkün mü ? Yardımcı olabilir misiniz ?



Düzenleme: Konu başlığı =>  Konu başlıklarında dikkat edilmesi gerekenler
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2020, 11:14:20 Gönderen: xyz »
.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komutu deneyin. Bu komut geçicidir, sistemi yeniden başlatınca klavye ayarları eski haline döner. Bu şekilde sorun yaşanmazsa, ayar kalıcı hale getirilebilir.

Kod: [Seç]
setxkbmap -model pc105 -layout tr -variant intl -option "compose:rwin"
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı xyz

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: LİNUX MİNT ULYANA XFCE
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon, Xfce
F klavye kullanıyorum. Bu şekilde Q klavye haline dönüşüyor.Bir kısayol ataması şeklinde yapılamaz mı?
.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Kod: [Seç]
setxkbmap -model pc105 -layout tr f -variant intl -option "compose:rwin"
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı xyz

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: LİNUX MİNT ULYANA XFCE
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon, Xfce
F klavye için verdiğiniz komut çalışmıyor malesef
.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Şunu deneyin.

Kod: [Seç]
setxkbmap -model pc105 -layout tr -variant f -option "compose:rwin"


F klavye için ölü tuş desteği yokmuş. Yani â harfini, AltGR+a ile yapmanız gerekiyor. Q klavye için ilk mesajdaki komut yeterli oluyor, bunu başlangıca eklemek yeterli.
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2020, 09:54:24 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı xyz

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: LİNUX MİNT ULYANA XFCE
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon, Xfce
İlginiz için teşekkür ederim.
.