Gönderen Konu: Bilgisayarında Linux Kullananın Telefonunda Windows Phone Olması Helal Mi?  (Okunma sayısı 11441 defa)

Çevrimdışı acer

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 26
Android cihazlarda nexus serileri 4-5 (artık google edition oldu) tavsiye edilebilir. Nexus 4  kullanan biri olarak telefonda herhangi bir şişme kasılma vs.yaşamadım.

Çevrimdışı GAREZ

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 155
  • Powered By MSI
    • Teknoloji ve Saatler
  • Dağıtım: Peppermint 9
Alıntı yapılan: Quaoar
Android'in yavaş ve kararsız yapısı(en azından benim telefonumda öyleydi) yerine Windows Phone'u tercih ederim.
android yavaş ve kararsız değil... SAMSUNG kullanıp android kasıyor diyemezsin... wp denen tırt os gerçek anlamda çöptür... para vermeyi haketmez...

ınʇǝן ʞuןןɐnɐnןɐɹ bıןƃısɐʎɐɹdɐn ɐnןɐɯɐz onןɐɹןɐ ʇɐɹʇışɯɐʎın˙˙˙ ınʇǝן pı̇şɯɐnןıʞʇıɹ ɐןdığın ƃünǝ ןɐnǝʇ ǝʇʇıɹıɹ˙˙˙
don,ʇ buʎ ınʇǝן˙˙˙ ɔɐɥıןןǝɹ ınʇǝן ʞuןןɐnıɹ˙˙˙ don,ʇ buʎ dɐndıpɥonǝ˙˙˙

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Gerçekten Samsung Android'in adını lekeliyor. Donanım gücü çok zaıf üreterek insanları kendi amiral gemilerine yönlendirip, daha ucuz bir şey sorulduğunda paran kadar konuş diyorlar. Samsung'u bir daha asla tercih edeceğimi sanmıyorum. Şu an General Mobile Discovery'im var :) Çok mutluyuz yakında CWM kilidini de halledersem ROM'larımız olacak :D
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)

Çevrimdışı alierennet

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 20
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Rafaela
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GTX 660
  • İşlemci: Amd Phenom II 4
Şimdi arkadaşlar yorumların çoğu objektif olmaktan uzak. Çünkü bu forumda birçok insan bende dahil Linux severiz. Yine birçoğumuz Linux'a toz kondurmayız. Android'de bir Linux türevidir ve haliyle çoğu Linux sever Android'i objektiflikten uzak değerlendirmelerde bulunuyor.  Bizler yazılımın özgürlüğünden yanayız. Windows gibi kapalı sistemlerden çoğumuz hazzetmeyiz. Teknoloji kullanıcılarının sömürülmesine karşıyız sanırım hepimiz! Ancak pc platformunda nasıl ki kapalı sistemler sömürmeye meyilli ise, mobil platformda da Android gibi sözde özgür özünde sömürüye dayalı bir sistemdir. Sömürü illa ki yazılımların açık/kapalı olmasından kaynaklanmayabilir. Android gibi aslında mobil platformda mükemmel olması gereken bir yazılım, dev ve tekelleşme yolunda olan şirketler tarafından sömürü aracına dönüşmüştür. Android; Linux tabanlı bir emülatördür. Dalvik denilen bir sanal makina ile çalışmaktadır ve bu donanım performansına ciddi negatif etkileri olan bir yapıdır. Google bundan kurtulmaya çalışşada ya kasıtlı olarak kurtulmuyor veya bu işi yapamıyor. Bunun dışında mobil cihaz üreten firmalar yine kasıtlı olarak ya donanım bazında kısıtlamalara gidiyorlar, teknolojileri gıdım gıdım sunuyorlar. Ya da yazılım güncelleme adı altında yeni cihazları almaya zorluyorlar. Bu konudan yola çıkarak Windows gibi yazılımları pc platformunda ne kadar çok nefret ediyor isem, mobil platformda da o derece nefret ediyorum. Çünkü Andorid'in ilk çıktığı yıllardan beridir üst segmentte cihazlar kullandım ve her ne kadar göreceli olarak donanm yönünden üstün olsalar dahi, Andorid'in yapısından ve şirketleri bilinçli politikaları yüzünden ortalama 6 ayda bir cihaz değiştirmek zorunda kaldım. Yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı Android cihazlarda şişme, takılma gibi sorunlar kısa zamanda çıkıyor. Ancak pcde nefret ettiğim Windows işletim sistemi, mobil platformda bana göre en başarılı ve kullanıcı dostu (ekonomik anlamda) cihazlara sahip. Belki gelecek yıllarda Windows liderliğe yükselince, sömürü düzenini kendisi yürütebilir. Ama halihazırda Pclerde Microsoft nasıl bir şirketse, mobil platformda da Google ve Samsung benim gözümde aynıdır. Ayrıca ortalama 6 ayda bir Android cihaz değiştiren ben yaklaşık 2 yıldır WP cihaz kullanıyorum ve ilk kez bu kadar uzun süre cihaz değiştirmedim ve değiştirmeyi düşünmüyorum.

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ben Android ile İOS arasında seçim yapmanı tavsiye ederim. WP kullanan arkadaşlarım var ve hiç güzel değil. Stabilite sorunları onda da oluyor. Alacaksan Samsung alma derim sadece. Çünkü Samsung artık yaptığı telefonları geliştirme çabasında değil. Sadece telefon üretme çabasında. Her gün yeni bir telefon çıkarıyor piyasaya ama hiçbirinin yazılım/donanım olarak desteği yok maalesef. Güvendiğin, bildiğin bir markadan alacaksan Android de iyi gider merak etme.  :)
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı Toros

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 108
  • Dağıtım: Fedora
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Vega 11
  • İşlemci: AMD Ryzen 5
En güzeli akıllı telefon kullanmamak. 8 yıldır cep telefonu kullanıyorum akıllı telefona hele ki üst seviye bir cihaza bir aylık maaş parası vermek kimine göre helaldir ama bana göre gereksizdir. Bu konuda çağın gerisinden gitmeye  ne kadar daha dayanırım bilmiyorum.
Bu şekilde düşünmem de en fazla etki mobil işletim sistemlerinin saçma ve mahremiyete saygısız oluşudur. Yani insanları nasıl izleriz bilgilerine nasıl hükmederiz anlayışı var.
Bir diğeri de güvenlik mesela android üzerinde bir uygulama yüklüyorsun elli tane izin istiyor "bak bu izinleri vermek istersen ver yoksa sen bilirsin" deyip hadi benden günah gitti mantığı iğrenç. Yok hani sadece telefonun flaş ışığını  çalıştırmak için bir uygulama yüklüyorsun senden konumuna erişim izni istiyor :) ya sen sadece flaşı açıp kapatacaksın konum ne alaka.

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Yok hani sadece telefonun flaş ışığını  çalıştırmak için bir uygulama yüklüyorsun senden konumuna erişim izni istiyor :) ya sen sadece flaşı açıp kapatacaksın konum ne alaka.


Flaş çalışmazsa gelip aydınlatacaklardır belki :) :) :) İşin şakası bir yana gerçekten haklısın. Şundan 3-4 sene önce 300 liranın üstünde telefon yoktu piyasada. 300 lira telefona verene Allah akıl fikir versin diyorlardı. Şimdiki gelinen noktaya bakınca diyorum bazen Grahambell'in kemikleri sızlıyordur, 2400 TL'ye telefon mu olur insafsızlar diye :)
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı canynr

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 48
  • Geçmişi değiştiremezsin, gelecek senin elinde...
    • cnynrr
  • Dağıtım: Linux Mint Tessa
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Android, IOS ve Windows Phone kullanmış biri olarak düşüncelerim;
- IOS kesinlikle stabil ancak çok içine kapanık olduğu ve aşırı fiyatından dolayı tercih etmem. En basitinden bilgisarayara bağladığında programsız dosyalara erişemiyorsun ve bluetooth kullanamıyorun.(Hala bluetooth kullanan var mı demeyin, var :) )Sistemi kırarak bunları yapabiliyoruz ama o kadar para verdikten sonra neden cihaza ek işlem uygulamam lazım ki. Üstelik Amerikada ki fiyattan kat kat fazla ödüyoruz. Gümrüktü vergiydi çıkınca yine de bayağı bir fiyat farkı kalıyor arada.

- Windows Phone 1-2 ay kadar kullandım çünkü o kadar dayanabildim. Stabilite konusunda gerçekten çok iyi ancak mağazasında aradığım uygulamaları bulamamam, estetik ve görsellik açısından berbat. (Bana göre)

- Gelelim android'e :) Yaklaşık 3 Samsung modelini kullandıktan sonra nefret ettim açıkçası. Ama sorun sistemde değil samsungta. Bence androidi en kötü kullanan marka samsung. O yüzden insanlar Android'e şüpheyle yaklaşıyorlar. Şu anda Sony Xperia Z1 kullanıyorum, hala ilk günkü gibi hızlı, herhangi bir şişme donma vb sorunu yok. Üstelik tüm güncellemeleri alıyor ve sorunları hızla hallediliyor. Samsung S4 Android lollipop güncellemesini alamamışken ondan önce çıkan Sony xperia z1 güncellemeyi aldı ve almaya devam ediyor. Android 5 güncellemesi ile batarya'nın hızlı bitmesi sorunu oldu bu ay sonu güncelleştirme yayınlayarak çözeceklerini açıklamışlar. Kısacası aldığınız Android sistem güvenilir markaya dayanmış olması lazım ki sizi uzun süre idare etsin.

Alıntı
Dalvik denilen bir sanal makina ile çalışmaktadır ve bu donanım performansına ciddi negatif etkileri olan bir yapıdır. Google bundan kurtulmaya çalışşada ya kasıtlı olarak kurtulmuyor veya bu işi yapamıyor.

Google Android 5 güncellemesi ile Dalvik sistemini kaldırdı diye biliyorum. (Emin değilim)

Çevrimdışı alierennet

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 20
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Rafaela
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GTX 660
  • İşlemci: Amd Phenom II 4

Google Android 5 güncellemesi ile Dalvik sistemini kaldırdı diye biliyorum. (Emin değilim)

Evet kaldırılmış. Bir blogta şu bilgi var.  Site ismini yazmadım. Kopyala yapıştır yaptım sadece. Benim itirazım yazılımlara değil, Android gibi yazılımların kullanıcıları vahşice sömürülmesi için kullanılmasına karşıdır.

Alıntı
Performans Geliştirmeleri
Nexus 5’de bu bir sorun değildi fakat KitKat sürümüyle çalışan Nexus olmayan cihazlarda-örneğin Moto X-  hands free olarak çalışan “OK Google” ses aktivasyonu kullanılamıyordu. Lollipop bu özelliği, ekran kapalıyken kilit ekranında da kullanılabilir hale getirerek bir adım öteye taşıyor. Teknik olarak Google, bu dijital sinyal işlemcisine sahip olan bütün telefonların bahsi geçen işlevden faydalanacağını belirtiyor, ne yazık ki buna Moto X dahil değil, sesle komut vererek cihazı aktive edemiyorsunuz.
Android cihazınızın performansını artıran işletim sistemine gömülü daha bir çok özellik bulunuyor. İlk olarak, Lollipop 64-bit uygulama ve mimariye( ARM’nin bazı versiyonları, x86 ve MIPS) optimize edilmiş durumda.  Bu özellik, telefonunuz bahsi geçen donanımlara sahip değilse de, cihazlar ve uygulamaların zaman ilerledikçe 64-bit’le uyumlu olacağını düşünürsek yakında büyük bir önem kazanacak. Google, yerel(gapps) ve Java dilindeki uygulamaların da 64-bit desteğine sahip olduğunu belirtiyor.
En başta pek bir önemi olmayacak, yazılımcı topluluğunun vites artırıp uygulamalarını bu destekle yazmaya başlamaları uzun bir süre alacaktır. Günümüzde hiç bir mobil cihaz 4GB Ram’den daha fazla belleğe sahip olmadığı için 64-bit desteğinin henüz pek bir anlamı bulunmuyor, ama bu günler geldiğinde Android hazır olacak. Yine de 64-bit desteği bundan ötesine dalalet ediyor.  Öncelikle chip’lerin bir dönüşte işleyebilecekleri veri boyutu artacak ve bu gelişme chipset geliştiricileri(örneğin NVIDIA ve Qualcomm) için ilham verici bir duruma dönüşecek, hem silicon’larını daha yüksek kapasiteye taşımak hem de chip’lerini daha güçlü ve efektif hale getirmelerini sağlayacak. Başka bir deyişle 64-bit desteği iyi bir haber fakat şu an sadece büyük bir yapbozun parçası halinde.
Şimdilik 64-bit chip’lerin tadını çıkaramıyor olsanız da, Android’in yeni İşleyiş Süresi(ART)’nde genel olarak bir performans artışı göreceksiniz.  Kısaca, işleyiş süresi Android’in geliştirici kodunu çalışan bir uygulamaya dönüştürmesidir ve bu şimdiye kadar Dalvik adı verilen eski bir JVM(Java Virtual Machine) üzerinden gerçekleşiyordu. ART ise KitKat’da test formundaydı fakat Lollipop’da varsayılan olarak geliyor ve Google ART’yi bu sefer daha da geliştirdiğini söylüyor. Google, ART’ye geçişle birlikte gelecek dört katlı hızlanmayı şu şekilde vaadediyor: Uygulamalar daha hızlı ve tepkisel olarak çalışacaklar, bu arada daha az pil tüketecekler, bunun yanında cihazınızın sabit diskinde daha çok yer kaplayacaklar.
ART’deki güç verimliliği, Google’ın Volta olarak bilinen son projesinin sadece bir parçası. Jelly Bean’den beri Android takımı OS’lerin her sürümünde zayıf noktaları adreslemek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için bir proje hazırlıyor; Project Butter sistemin daha pürüzsüz çalışması için çalışırken, Project Svelte OS’i düşük donanımlı cihazlarda daha iyi çalışır hale getiriyordu. Project Volta ise Lollipop’un büyük onarım ve tamir aracı olarak pil ömrüne odaklanıyor.
Volta proje takımı, cihazın pilinin hızla tükenmesinin sebebini analiz etmek için büyük zaman harcadı ve sistemde düşük verimliliğe yol açan bir çok bölgeyi bu sayede temizlemiş oldu. Çözüm ise, arkada çalışan yavan uygulamaları toplayıp, cihazınız bir şebekeye bağlı olmadığında rutin bir ağ görevi için uyanmamasını söyleyip, durumu yeni bir pil istatistik takipçisine ilave ederek sağlanıyor. Ayrıca Samsung ve HTC cihazlarında da benzeri bulunan, pil ömrü ’in altına düştüğünde veri ve performasını artırmak için bir çok aktiviteyi sınırlayan bir pil koruyucu özelliğini içeriyor. Bunun yanısıra cihazınızı şarj ederken, pilinin ne kadar sürede tamamen dolacağını gösteriyor.
Lollipop ayrıca OpenGL 3.1 ve Android genişletme paketiyle birlikte geliyor, bu iki öğe gelişmiş 3D grafiklere daha çok fonksiyon kazandırmayı hedefliyor. Bu da cihazlarınıza gelecek yeni görsel efekt setleriyle konsol kalitesinde bir 3D oyun deneyimi yaşamanızı sağlayacak.

Düzenleme: Boşluklar ve yazı tipi
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2015, 19:30:21 Gönderen: Reddet »

Çevrimdışı canynr

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 48
  • Geçmişi değiştiremezsin, gelecek senin elinde...
    • cnynrr
  • Dağıtım: Linux Mint Tessa
  • Masaüstü Ortamı: Mate
[member=474]alierennet[/member] Bende böyle sömürülmesine karşıyım, yukarıda örneği verildiği gibi bir uygulamanın işine yaramayacak pek çok izin istemesi çok saçma ve şüphelendirici. Geçenlerde bir atm bulucu uygulama indiriyordum ve konum bilgisi (hadi bu gerekli), mikrofon, ses kaydedici, kamera ve daha saçma izinler istemişti. Açıkçası bunlar acaba dinleniliyor muyuz hissi uyandırıyor insanda.

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Birazda beklentiyle alakalı, bugün IOS için çıkarılan uygulamalar eşzamanlı olarak ya da çok kısa bir süre içerisinde adroidde de yerini alıyor. Ama bu durum WP için farklı. "Ben belli başlı uygulamalar ile yetinirim. Ne gerek öyle yeni uygulamaları sıcağı sıcağına." dersen WP kullanmamış olsam da tecrübelerime dayanarak, alınabilir derim.