Android, IOS ve Windows Phone kullanmış biri olarak düşüncelerim;
- IOS kesinlikle stabil ancak çok içine kapanık olduğu ve aşırı fiyatından dolayı tercih etmem. En basitinden bilgisarayara bağladığında programsız dosyalara erişemiyorsun ve bluetooth kullanamıyorun.(Hala bluetooth kullanan var mı demeyin, var

)Sistemi kırarak bunları yapabiliyoruz ama o kadar para verdikten sonra neden cihaza ek işlem uygulamam lazım ki. Üstelik Amerikada ki fiyattan kat kat fazla ödüyoruz. Gümrüktü vergiydi çıkınca yine de bayağı bir fiyat farkı kalıyor arada.
- Windows Phone 1-2 ay kadar kullandım çünkü o kadar dayanabildim. Stabilite konusunda gerçekten çok iyi ancak mağazasında aradığım uygulamaları bulamamam, estetik ve görsellik açısından berbat. (Bana göre)
- Gelelim android'e

Yaklaşık 3 Samsung modelini kullandıktan sonra nefret ettim açıkçası. Ama sorun sistemde değil samsungta. Bence androidi en kötü kullanan marka samsung. O yüzden insanlar Android'e şüpheyle yaklaşıyorlar. Şu anda Sony Xperia Z1 kullanıyorum, hala ilk günkü gibi hızlı, herhangi bir şişme donma vb sorunu yok. Üstelik tüm güncellemeleri alıyor ve sorunları hızla hallediliyor. Samsung S4 Android lollipop güncellemesini alamamışken ondan önce çıkan Sony xperia z1 güncellemeyi aldı ve almaya devam ediyor. Android 5 güncellemesi ile batarya'nın hızlı bitmesi sorunu oldu bu ay sonu güncelleştirme yayınlayarak çözeceklerini açıklamışlar. Kısacası aldığınız Android sistem güvenilir markaya dayanmış olması lazım ki sizi uzun süre idare etsin.
Dalvik denilen bir sanal makina ile çalışmaktadır ve bu donanım performansına ciddi negatif etkileri olan bir yapıdır. Google bundan kurtulmaya çalışşada ya kasıtlı olarak kurtulmuyor veya bu işi yapamıyor.
Google Android 5 güncellemesi ile Dalvik sistemini kaldırdı diye biliyorum. (Emin değilim)