Gönderen Konu: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi  (Okunma sayısı 8120 defa)

Çevrimdışı mhm60

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 29
  • Dağıtım: Linux Mint 16 Cinnamon/Windows 8 DualBoot
Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« : 07 Mart 2014, 22:10:46 »
Merhabalar arkadaşlar. Hangi dosya sistemini kullanıyor Linux mint? Başka bilgisayarıma da yükleyeceğim kurulumda biçimlendirme ile uğraşmak istemiyorum. Alanı formatlayıp kuruluma geçicem direk
ASUS Eee PC 1000H Linux Mint 16 Cinnamon/Windows 8 DualBoot

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #1 : 07 Mart 2014, 22:21:47 »
Linux altında kullanabileceğiniz bir çok dosya sistemi mevcut, genel olarak Ext3 ve Ext4 dosya sistemi kullanılıyor. Siz Ext4 dosya sistemini kullanabilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı varulven

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 123
  • non me tenent vincula, non me tenet clavis
  • Dağıtım: Linux Mint 16 Cinnamon Edition 32-Bit
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #2 : 07 Mart 2014, 22:44:28 »
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
Özgürlük, dışsal bir ayarlama değil, içsel bir kazanımdır.

Çevrimdışı Eludecraft

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 197
  • Dağıtım: OpenSuSE/Chakra
  • Masaüstü Ortamı: KDE
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #3 : 07 Mart 2014, 22:50:01 »
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
Şu iki katı olayı nereden çıkıyor? Diyelim 16GB ram var, 32GB bellek ayırmak biraz abes değil mi?
Çalışan sistemi bozmayacaksın ağa

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #4 : 07 Mart 2014, 23:50:01 »
Linux işletim sistemlerinde sahip olduğunuz fiziksel RAM ‘în daha fazla belleğe ihtiyaç duyduğunda hard diskinizi kullanarak size fiziksel bellek gibi kullanmanızı sağlayan sisteme Swap diyoruz.

512 MB ile 2GB arasında RAM varsa RAM boyutunun 1,5 katı kadar,
2 GB ile 16 GB arasında RAM varsa RAM boyutu kadar,
16 GB dan fazla RAM varsa 16GB swap alanı oluşturmak yeterlidir.

Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı varulven

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 123
  • non me tenent vincula, non me tenet clavis
  • Dağıtım: Linux Mint 16 Cinnamon Edition 32-Bit
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #5 : 07 Mart 2014, 23:54:55 »
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
Şu iki katı olayı nereden çıkıyor? Diyelim 16GB ram var, 32GB bellek ayırmak biraz abes değil mi?

Bana da hep saçma gelmiştir. Anladığım kadarıyla Linux ram'ın hepsi dolmadan ama dolmaya yakın swap alanını kullanmaya başlıyor. Güvenlik ve seri çalışma amaçlı olabilir.
Özgürlük, dışsal bir ayarlama değil, içsel bir kazanımdır.

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Ynt: Linux Mint'in Kullandığı Dosya Sistemi
« Yanıtla #6 : 23 Mart 2014, 17:58:46 »
Linux işletim sistemlerinde sahip olduğunuz fiziksel RAM ‘în daha fazla belleğe ihtiyaç duyduğunda hard diskinizi kullanarak size fiziksel bellek gibi kullanmanızı sağlayan sisteme Swap diyoruz.

512 MB ile 2GB arasında RAM varsa RAM boyutunun 1,5 katı kadar,
2 GB ile 16 GB arasında RAM varsa RAM boyutu kadar,
16 GB dan fazla RAM varsa 16GB swap alanı oluşturmak yeterlidir.


Hocam 16 gb ram'e 16 gb swap alanı biraz ütopik gibi görünüyor sanki? Ben 4 gb ram'e 1,5 gb takas alanı ayırdım. Bir sıkıntım da yok ama?
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)