Gönderen Konu: linux mint vs ubuntu hakkında  (Okunma sayısı 18067 defa)

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
linux mint vs ubuntu hakkında
« : 07 Ekim 2014, 12:35:13 »
selam arkadaşlar

ben windows u bırakıp linux a geçeceğim birkaç denemede bulundum ama simdi tamamen linux a geçmek istiyorum ama br kaç soru var aklımda

ubuntu çok az denedim fazla sans tanımadım açıkçası biraz karmasık geldi  linux mint kullandım...

1/windows 7 de yapılan hersey linux tada yapılabilir mi  ben programlama üzerine çalısıyorum (profesyonel değilim)windows ta çalısıtrdığım programlama programlarının hepsini linux tada çalıştırabilirmiyim çalışmazsa wine adlı program işimi görürmü  sorunsuz olarak çalıştırabilirmiyim
windows ta çalısan flaşh player unity shockwave reader..gibi   tarayıcı eklentileri linuxta da çalışır mı yoksa adobe linux u desteklemiyor mu

2/linux u son  kullanıcı olarak kullanmak mantıklımı yani windows kadar verimli kullanabilirmiyim


3/ubuntu ile linux mint arasında ki fark nedir ikiside linux  ama anlamadım fark ne  linux mint ile ubunutu aynı sistemi  kullanmıyor mu 
ubuntu dahamı özelleştirilebilir

4/ubuntu mintten dahamı fazla uygulama çalıştırıyor depoda daha mı fazla uygulama var
5/ben programlama ile ilgileniyorum programlama için linux mint mi ubuntuyu mu secmeliyim ubuntu dahamı fazla program destekler
6/ubuntu da yapılan herşey mintte de yapılabilir mi
7/eğer mintten ubuntuya geçmek istesem sonra dosyalarımı rahat bir sekilde tasıyabilirmiyim windows ta sıkınıtı oldu çalışmadı bazı dosyalar belgeler falan sistem yapıları aynımıdır ekiside ext 4 müdür...

aslında özet lersek   ubuntunun linux mintten ne farkı var    neden insanlar daha çok ubuntu kullanıyor sadece görsellikten dolayımı yoksa bazı program farklılıkları var mı 

ben ubuntu mu kullanmalıyım mint mi  neden?
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2014, 12:39:17 Gönderen: ahmet94 »

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #1 : 07 Ekim 2014, 13:23:30 »
Windows ne yapıyorsun ?

Soruyu tersten soruyum. Mint veya Ubuntu ile yaptıklarını veya yapacaklarını Windows yapabiliyor mu ?

Aradığın veya sorduğun soruların cevaplarının neredeyse hepsi için: http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=Ana_Sayfa


"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı hwpplayer1

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 139
  • Linux Mint 17.1 Rebecca KDE :)
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 Rebecca KDE / PTS 3.0 KDE Kararlı
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #2 : 07 Ekim 2014, 14:33:15 »
Linux işletim sisteminin kerneli yani çekirdeğidir.Sistemin tamamının adı GNU/Linux'tur.GNU/Linux işletim sisteminine başlangıç için önerilen iki dağıtım Linux Mint ve Ubuntu'dur.Her ikisi de Debian tabanlıdır.Dolayısıyla apt-get ( Advanced Package Tool ) ile yönetebileceksiniz.Program kurarken "sudo apt-get install program adı" diyerek kurulum yapabileceğiniz gibi ; Yazılım Yöneticisinden çift tıklayarak da program kurabileceksiniz.Güncelleştirme Yöneticisinden güncellemeleri yine grafik arayüzünde çift tıklayarak alabileceksiniz.GNU/Linux dağıtımları olarak adlandırılan Ubuntu veya Linux Mint'ten Linux Mint 17 Qiana KDE ortamını seçmenizi önerebilirim.Kendim bu dağıtımı kullanıyorum.İsterseniz aşağıda kalabilen Panel (program ikonlarının eklendiği ve çalışan programların görülüp aralarında geçiş yapılan yer) ile sol alttaki Kickoff sistemdeki programlara sistem ayarlarına ulaşmamızı sağlayan kısayol simge ile bilgisayar kullanımı kolay olacaktır.Ayrıca KDE masaüstü ortamı için Yakuake isminde "Terminal" ile sadece F12 tuşuna basarak 1 sn'den az sürede karşınıza bir Terminal çıkacaktır.Quake oyununu oynadıysanız üstten aşağı doğru inen bu tür "Terminal Emülatörü'nü" görmüşsünüzdür.İşlerinizi buradan kolaylıkla yönetebileceksiniz.Son kullanıcı için geliştirilmiş özellikleri olan bir sistemdir.Ayrıca görsel efektleri ile ve aynı anda birden fazla masaüstü kullanılabilmesi ile GNU/Linux işletim sistemi sizi en alt seviyeden en üst programcılık sanatına sürükleyecek birikime sahiptir.Dolayısıyla herhangi bir GNU/Linux dağıtımı kullanmanızda sakınca yoktur ancak ben size Linux Mint 17 Qiana KDE masaüstü ortamını önerebilirim.Programlama dillerine başlangıç olan Python dili ile profesyonel işler yapabilirsiniz.HTML5 geliyor ve flash'ın devri geçiyor ama şu an ben de kullanıyorum flash'ı dolayısıyla kullanılıyor.GNU/Linux ortamında çalışan programlama dilleriyle ürettiklerinizi başka işletim sistemi ortamlarına taşımanız mümkün olacaktır.Debian tabanlı oldukları için Ubuntu veya Linux Mint dağıtımları arasında temelli bir fark görmeyeceksiniz.İgilendiğiniz için Teşekkürler.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2014, 15:12:24 Gönderen: hwpplayer1 »
GNU Emacs :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #3 : 07 Ekim 2014, 16:03:46 »
Sorulara sırasıyla yanıt vermeye gayret edeyim.

1. Windows'da yapılabilen hemen her şey Linux'da yapılabilir. Bu tamamen aynı şekilde olmayabilir, alternatif uygulamaları kullanmanız gerekebilir. Bununla birlikte Windows için özel olarak yazılmış bir uygulamayı Linux tabanlı bir dağıtımda çalıştırmayı başaramayabilirsiniz. Örneğin Windows ortamı için bir geliştirme aracı olan Visual Basic vb. uygulamalar Linux altında başarılı çalışmazlar. Ama bu araçlar ile geliştirilen bazı uygulamalar Wine isimli bir uygulama yardımıyla Linux altında çalıştırılabiliyor. Windows'a özel böyle uygulamalara ihtiyacınız varsa ya çift başlatmalı (dual boot - Windows + Linux) bir sistem kuracaksınız ya da Windows ile ilgili işlemleri Virtualbox benzeri bir sanal ortamda gidereceksiniz.

Flash ile ilgili Linux altında bir sorun yok. Fakat Linux için güncel bir Flash sürümü bulamayabilirsiniz. Adobe 11.2 sürüm için sadece güvenlik güncelleeleri yayınlıyor. Bununla birlikte bu sürümle dahi sorun yaşayacağınızı sanmam. Güncel sürümü kullanmak için Linux altında Chrome tarayıcıyı kurabilirsiniz. Chrome ile gelen pepper-flash eklentisi güncel Flash player desteğini veriyor. Unity, Shockwave gibi eklentiler Pipelight isimli bir proje ile desteklenmekte.

2. Son kullanıcının Linux kullanmaması için bir sebep olduğunu sanmıyorum. Bunun cevabı kişilerin yaklaşımlarına ve ihtiyaçlarına göre değişkenlik gösterebilir. Ne yapmak istediğiniz ve ihtiyaçlarınız hakkında daha fazla bilgi verdiğiniz oranda daha isabetli cevaplar almanız olasıdır.

Örneğin Linux altında çalışmayan X oyunu sizin için vazgeçilmezse Linux'u son kullanıcı için uygun bir ortam olarak değerlendirmeyebilirsiniz. Bu öznel bir değerlendirmedir. Aslında böyle olmamakla beraber böyle görülmek istenmesine çok rastlıyoruz. Linux'un son kullanıcıya uygunluğu kişilerin öznel ihtiyaçları ile kıyaslanmamalı bence.

Masaüstü ortamlarının sağladığı kullanım kolaylukları son kullanıcı için oldukça uygun diyebiliriz.

3. Linux Mint'in Ubuntu (Linux Mint 17 gibi) ve Debian tabanlı (Linux Mint Debian Edition)olmak üzere 2 sürümü mevcut. Ubuntu tabanlı sürüm son kullanıcı tarafından daha fazla tercih ediliyor.

Ana sürümlerdeki en büyük fark kullanılan masaüstü ortamıdır. Linux Mint kendi geliştirdiği Cinnamon masaüstünü kullanıyor (bununla birlikte geliştirilmesine destek verdiği Mate masaüstü de Linux Mint ana sürümlerinden biridir), Ubuntu ise kendi geliştirdiği Unity masaüstünü kullanmakta.

Tek fark sadece masaüstü oratamı değildir, Linux Mint ayrıca Güncelleme Yöneticisi, Yazılım Yöneticisi ve Yazılım Kaynakları aracı gibi kendi geliştirdiği uygulamalr ile gelmekte.

Linux Mint 17, Ubuntu tabanlı olduğu için onun deposunu kullanmakta. Yani taban alınan sürümlerin kullandığı uygulamalar aynıdır. Ayrıca Ubuntu tabanlı sürüm için olan bir sorunun cevabı Linux Mint içinde geçerli olmakta.

4. Linux Mint, Ubuntu tabanını kullandığı için genel olarak aynı uygulamaları kullanabilirsiniz.

5. Farkedeceğini sanmıyorum.

6. Masaüstü ortamına (Cinnamon / Unity) özel bir durum olmadıkça bu sorunun cevabı evettir.

7. Linux Mint'den Ubuntu'ya geçerseniz, dosyalarınızı yeni sisteme taşırken bir sorun yaşayacağınızı sanmam. Bununla birlikte bu tip dosyaların ayrı bir disk bölümünde turmanız en uygunu olacaktır.

EXT4, Fat32 veya NTFS gibi bir dosya sistemidir. Linux altında kullanabileceğiniz tek dosya sistemi de EXT4 değildir. Linux Mint'de kullandığınız dosya sistemi ile Ubuntu'da kullanılan dosya sistemleri aynıdır. Birbirinden faklı dosya sistemlerini kullanmış dahi olsanız diğeri ile erişebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2014, 16:40:45 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #4 : 07 Ekim 2014, 17:46:18 »
Windows ne yapıyorsun ?

Soruyu tersten soruyum. Mint veya Ubuntu ile yaptıklarını veya yapacaklarını Windows yapabiliyor mu ?

Aradığın veya sorduğun soruların cevaplarının neredeyse hepsi için: http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=Ana_Sayfa

teşekkür ederim demek istediğiniz linux un windows tan daha iyi olduğu sanırım

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #5 : 07 Ekim 2014, 17:57:09 »
Linux işletim sisteminin kerneli yani çekirdeğidir.Sistemin tamamının adı GNU/Linux'tur.GNU/Linux işletim sisteminine başlangıç için önerilen iki dağıtım Linux Mint ve Ubuntu'dur.Her ikisi de Debian tabanlıdır.Dolayısıyla apt-get ( Advanced Package Tool ) ile yönetebileceksiniz.Program kurarken "sudo apt-get install program adı" diyerek kurulum yapabileceğiniz gibi ; Yazılım Yöneticisinden çift tıklayarak da program kurabileceksiniz.Güncelleştirme Yöneticisinden güncellemeleri yine grafik arayüzünde çift tıklayarak alabileceksiniz.GNU/Linux dağıtımları olarak adlandırılan Ubuntu veya Linux Mint'ten Linux Mint 17 Qiana KDE ortamını seçmenizi önerebilirim.Kendim bu dağıtımı kullanıyorum.İsterseniz aşağıda kalabilen Panel (program ikonlarının eklendiği ve çalışan programların görülüp aralarında geçiş yapılan yer) ile sol alttaki Kickoff sistemdeki programlara sistem ayarlarına ulaşmamızı sağlayan kısayol simge ile bilgisayar kullanımı kolay olacaktır.Ayrıca KDE masaüstü ortamı için Yakuake isminde "Terminal" ile sadece F12 tuşuna basarak 1 sn'den az sürede karşınıza bir Terminal çıkacaktır.Quake oyununu oynadıysanız üstten aşağı doğru inen bu tür "Terminal Emülatörü'nü" görmüşsünüzdür.İşlerinizi buradan kolaylıkla yönetebileceksiniz.Son kullanıcı için geliştirilmiş özellikleri olan bir sistemdir.Ayrıca görsel efektleri ile ve aynı anda birden fazla masaüstü kullanılabilmesi ile GNU/Linux işletim sistemi sizi en alt seviyeden en üst programcılık sanatına sürükleyecek birikime sahiptir.Dolayısıyla herhangi bir GNU/Linux dağıtımı kullanmanızda sakınca yoktur ancak ben size Linux Mint 17 Qiana KDE masaüstü ortamını önerebilirim.Programlama dillerine başlangıç olan Python dili ile profesyonel işler yapabilirsiniz.HTML5 geliyor ve flash'ın devri geçiyor ama şu an ben de kullanıyorum flash'ı dolayısıyla kullanılıyor.GNU/Linux ortamında çalışan programlama dilleriyle ürettiklerinizi başka işletim sistemi ortamlarına taşımanız mümkün olacaktır.Debian tabanlı oldukları için Ubuntu veya Linux Mint dağıtımları arasında temelli bir fark görmeyeceksiniz.İgilendiğiniz için Teşekkürler.


teşekkürler çok güzel açık ve net anlatmışınız  gayet rahat anladım

size sorum birden fazla masaustunu nasıl ayaralayacağım
 ben suan mate kullanıyorum  kde bilgisayarımda yavaş çalısabilir bilgisayarım biraz eski 4 senelik falan  2.gb ram ... falan var
 chrome zaten son adobe flash player ı destekliyor ama mozillada malesef eski sistem kullanıyor bu da donmalara neden oluyor. mozilla için yapılabilecek birsey yok sanırım

teşekkür ederim

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #6 : 07 Ekim 2014, 18:01:12 »
Sorulara sırasıyla yanıt vermeye gayret edeyim.

1. Windows'da yapılabilen hemen her şey Linux'da yapılabilir. Bu tamamen aynı şekilde olmayabilir, alternatif uygulamaları kullanmanız gerekebilir. Bununla birlikte Windows için özel olarak yazılmış bir uygulamayı Linux tabanlı bir dağıtımda çalıştırmayı başaramayabilirsiniz. Örneğin Windows ortamı için bir geliştirme aracı olan Visual Basic vb. uygulamalar Linux altında başarılı çalışmazlar. Ama bu araçlar ile geliştirilen bazı uygulamalar Wine isimli bir uygulama yardımıyla Linux altında çalıştırılabiliyor. Windows'a özel böyle uygulamalara ihtiyacınız varsa ya çift başlatmalı (dual boot - Windows + Linux) bir sistem kuracaksınız ya da Windows ile ilgili işlemleri Virtualbox benzeri bir sanal ortamda gidereceksiniz.

Flash ile ilgili Linux altında bir sorun yok. Fakat Linux için güncel bir Flash sürümü bulamayabilirsiniz. Adobe 11.2 sürüm için sadece güvenlik güncelleeleri yayınlıyor. Bununla birlikte bu sürümle dahi sorun yaşayacağınızı sanmam. Güncel sürümü kullanmak için Linux altında Chrome tarayıcıyı kurabilirsiniz. Chrome ile gelen pepper-flash eklentisi güncel Flash player desteğini veriyor. Unity, Shockwave gibi eklentiler Pipelight isimli bir proje ile desteklenmekte.

2. Son kullanıcının Linux kullanmaması için bir sebep olduğunu sanmıyorum. Bunun cevabı kişilerin yaklaşımlarına ve ihtiyaçlarına göre değişkenlik gösterebilir. Ne yapmak istediğiniz ve ihtiyaçlarınız hakkında daha fazla bilgi verdiğiniz oranda daha isabetli cevaplar almanız olasıdır.

Örneğin Linux altında çalışmayan X oyunu sizin için vazgeçilmezse Linux'u son kullanıcı için uygun bir ortam olarak değerlendirmeyebilirsiniz. Bu öznel bir değerlendirmedir. Aslında böyle olmamakla beraber böyle görülmek istenmesine çok rastlıyoruz. Linux'un son kullanıcıya uygunluğu kişilerin öznel ihtiyaçları ile kıyaslanmamalı bence.

Masaüstü ortamlarının sağladığı kullanım kolaylukları son kullanıcı için oldukça uygun diyebiliriz.

3. Linux Mint'in Ubuntu (Linux Mint 17 gibi) ve Debian tabanlı (Linux Mint Debian Edition)olmak üzere 2 sürümü mevcut. Ubuntu tabanlı sürüm son kullanıcı tarafından daha fazla tercih ediliyor.

Ana sürümlerdeki en büyük fark kullanılan masaüstü ortamıdır. Linux Mint kendi geliştirdiği Cinnamon masaüstünü kullanıyor (bununla birlikte geliştirilmesine destek verdiği Mate masaüstü de Linux Mint ana sürümlerinden biridir), Ubuntu ise kendi geliştirdiği Unity masaüstünü kullanmakta.

Tek fark sadece masaüstü oratamı değildir, Linux Mint ayrıca Güncelleme Yöneticisi, Yazılım Yöneticisi ve Yazılım Kaynakları aracı gibi kendi geliştirdiği uygulamalr ile gelmekte.

Linux Mint 17, Ubuntu tabanlı olduğu için onun deposunu kullanmakta. Yani taban alınan sürümlerin kullandığı uygulamalar aynıdır. Ayrıca Ubuntu tabanlı sürüm için olan bir sorunun cevabı Linux Mint içinde geçerli olmakta.

4. Linux Mint, Ubuntu tabanını kullandığı için genel olarak aynı uygulamaları kullanabilirsiniz.

5. Farkedeceğini sanmıyorum.

6. Masaüstü ortamına (Cinnamon / Unity) özel bir durum olmadıkça bu sorunun cevabı evettir.

7. Linux Mint'den Ubuntu'ya geçerseniz, dosyalarınızı yeni sisteme taşırken bir sorun yaşayacağınızı sanmam. Bununla birlikte bu tip dosyaların ayrı bir disk bölümünde turmanız en uygunu olacaktır.

EXT4, Fat32 veya NTFS gibi bir dosya sistemidir. Linux altında kullanabileceğiniz tek dosya sistemi de EXT4 değildir. Linux Mint'de kullandığınız dosya sistemi ile Ubuntu'da kullanılan dosya sistemleri aynıdır. Birbirinden faklı dosya sistemlerini kullanmış dahi olsanız diğeri ile erişebilirsiniz.


teşekkür ederim

Çevrimdışı hwpplayer1

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 139
  • Linux Mint 17.1 Rebecca KDE :)
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 Rebecca KDE / PTS 3.0 KDE Kararlı
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #7 : 07 Ekim 2014, 19:16:26 »

teşekkürler çok güzel açık ve net anlatmışınız  gayet rahat anladım

size sorum birden fazla masaustunu nasıl ayaralayacağım
 ben suan mate kullanıyorum  kde bilgisayarımda yavaş çalısabilir bilgisayarım biraz eski 4 senelik falan  2.gb ram ... falan var
 chrome zaten son adobe flash player ı destekliyor ama mozillada malesef eski sistem kullanıyor bu da donmalara neden oluyor. mozilla için yapılabilecek birsey yok sanırım

teşekkür ederim

Panel Araç Kutusu ( sağ en köşede ) > Gereç Ekle > Etkinlikler > Etkinlik Oluştur yolu benim KDE Masaüstü ortamındaki yolumdur.Ama sonuçta Panel aynı olacaktır diye düşünüyorum.Bu şekilde birden fazla masaüstü etkinliği oluşturup görebiliyor ve üzerinde çalışabiliyorum.Klavye'deki Windows tuşu ve TAB tuşu ile etkinlikler ( masaüstleri arasında geçiş yapabiliyoruz.)Ayrıca TTY ortamı vardır.Ctrl + Alt + F1'den F6'ya kadar oturum açabiliyorsunuz.Burası işletim sisteminin temelidir.Ctrl+Alt+F8 bizim şu anki grafik arayüzlü oturumumuzdur.İlk başta yadırgayabilirsiniz MS-DOS Command Prompt gibi sadece yazıdan ibarettir.Öncelikle login olmak için isminizi yazmanız gerekmektedir.Sonra Numlock'u açarak şifrenizi girmeniz gerekmektedir.Bu şekilde oturum açıyorsunuz.
Kod: [Seç]
who komutuyla oturum açan tüm kullanıcıları görebiliyorsunuz
Kod: [Seç]
whoami ise sizin kim olduğunuzu gösteriyor.Komutlardan korkmaya gerek yok ; çok işi az ve basit komutlarla halledebiliyoruz.Örneğin
Kod: [Seç]
top
Kod: [Seç]
ps -axl komutlarıyla process-süreç yönetimi yapıyor ve
Kod: [Seç]
kill PID NO(süreç numarası) ile programı sonlandırabiliyorsunuz.Size bilgisayarınıza yasal olarak indirebileceğiniz bu kitabı önerebilirim , ben okudum ve hala çok yararlı buluyorum.http://cayfer.bilkent.edu.tr/~cayfer/kku/kku.html Neticede GNU/Linux bir UNIX türevidir.Kitabın ismi sizi yanıltmasın.Bir defa UNIX'i öğrenince Mac OS X , BSD , IBM AIX , HP-UX gibi sistemleri de öğrenmiş sayılıyoruz.O yüzden bu kitap çok değerlidir.

Ayrıca buradan Compiz kurulumu hakkındaki komutları görebilirsiniz : http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=1126.0 ( Mate masaüstü ortamı için anlatılmıştır).Teşekkürler bilgisayarınızı güle güle kullanın.

Düzeltme :
Kod: [Seç]
man program adı
Kod: [Seç]
man man kısaca manual page okumak sorun için çözüm ararken size yön gösterir.İnternette arama yapmadan önce man okumak iyidir.Burada istediğiniz bilgiyi bulabileceksiniz.Teşekkürler.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2014, 18:50:03 Gönderen: hwpplayer1 »
GNU Emacs :)

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #8 : 07 Ekim 2014, 21:00:26 »
Panel Araç Kutusu ( sağ en köşede ) > Gereç Ekle > Etkinlikler > Etkinlik Oluştur yolu benim KDE Masaüstü ortamındaki yolumdur.Ama sonuçta Panel aynı olacaktır diye düşünüyorum.Bu şekilde birden fazla masaüstü etkinliği oluşturup görebiliyor ve üzerinde çalışabiliyorum.Klavye'deki Windows tuşu ve TAB tuşu ile etkinlikler ( masaüstleri arasında geçiş yapabiliyoruz.)Ayrıca TTY ortamı vardır.Ctrl + Alt + F1'den F6'ya kadar oturum açabiliyorsunuz.Burası işletim sisteminin temelidir.Ctrl+Alt+F8 bizim şu anki grafik arayüzlü oturumumuzdur.İlk başta yadırgayabilirsiniz MS-DOS Command Prompt gibi sadece yazıdan ibarettir.Öncelikle login olmak için isminizi yazmanız gerekmektedir.Sonra Numlock'u açarak şifrenizi girmeniz gerekmektedir.Bu şekilde oturum açıyorsunuz.
Kod: [Seç]
who komutuyla oturum açan tüm kullanıcıları görebiliyorsunuz
Kod: [Seç]
whoami ise sizin kim olduğunuzu gösteriyor.Komutlardan korkmaya gerek yok ; çok işi az ve basit komutlarla halledebiliyoruz.Örneğin
Kod: [Seç]
top
Kod: [Seç]
ps -axl komutlarıyla process-süreç yönetimi yapıyor ve
Kod: [Seç]
kill PID NO(süreç numarası) ile programı sonlandırabiliyorsunuz.Size bilgisayarınıza yasal olarak indirebileceğiniz bu kitabı önerebilirim , ben okudum ve hala çok yararlı buluyorum.http://cayfer.bilkent.edu.tr/~cayfer/kku/kku.html Neticede GNU/Linux bir UNIX türevidir.Kitabın ismi sizi yanıltmasın.Bir defa UNIX'i öğrenince Mac OS X , BSD , IBM AIX , HP-UX gibi sistemleri de öğrenmiş sayılıyoruz.O yüzden bu kitap çok değerlidir.

Ayrıca buradan Compiz kurulumu hakkındaki komutları görebilirsiniz : http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=1126.0 ( Mate masaüstü ortamı için anlatılmıştır).Teşekkürler bilgisayarınızı güle güle kullanın.

Çok teşekkür ederim kitabı mutlaka okuyacağım siz çok bilgilisiniz araştırmayı seviyorsunuz bende sizin gibi olmak istiyorum bilmek öğrenmek ve öğrendiğini öğretmek  bence siz Linux (özgür işletim sistemi) felsefesini çok iyi kavramissiniz ve Linux gönüllüsü olmussunuz tebrik ederim

Çevrimdışı hwpplayer1

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 139
  • Linux Mint 17.1 Rebecca KDE :)
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 Rebecca KDE / PTS 3.0 KDE Kararlı
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #9 : 07 Ekim 2014, 21:36:11 »
Çok teşekkür ederim kitabı mutlaka okuyacağım siz çok bilgilisiniz araştırmayı seviyorsunuz bende sizin gibi olmak istiyorum bilmek öğrenmek ve öğrendiğini öğretmek  bence siz Linux (özgür işletim sistemi) felsefesini çok iyi kavramissiniz ve Linux gönüllüsü olmussunuz tebrik ederim

Rica ederim.Burda hem [member=1]Ocean[/member] ve [member=8]Butterfly[/member] yöneticilerimiz başta olmak üzere herkesten aktif yardım alabileceksiniz.Ben de daha yeni bir bilgisayar kullanıcısıyım ve öğrenmeye devam ediyorum.İsterseniz ücretsiz bir Wordpress sayfası açarak öğrendiklerinizi diğer insanlara anlatabilir ve bilginizi paylaşabilirsiniz.Kendi cümlelerinizle yazarak öğrenme kapasitenizi yenilemiş olacaksınız.Ben yaşadığım sorunları kendi blog'umda yazmaya çalışıyorum.Teşekkürler , görüşmek üzere.
GNU Emacs :)

Çevrimdışı ahmet94

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
  • Dağıtım: linux mint 17
Ynt: linux mint vs ubuntu hakkında
« Yanıtla #10 : 07 Ekim 2014, 21:40:40 »
Rica ederim.Burda hem [member=1]Ocean[/member] ve [member=8]Butterfly[/member] yöneticilerimiz başta olmak üzere herkesten aktif yardım alabileceksiniz.Ben de daha yeni bir bilgisayar kullanıcısıyım ve öğrenmeye devam ediyorum.İsterseniz ücretsiz bir Wordpress sayfası açarak öğrendiklerinizi diğer insanlara anlatabilir ve bilginizi paylaşabilirsiniz.Kendi cümlelerinizle yazarak öğrenme kapasitenizi yenilemiş olacaksınız.Ben yaşadığım sorunları kendi blog'umda yazmaya çalışıyorum.Teşekkürler , görüşmek üzere.

Teşekkürler ileride blog kullanmayı düşünüyorum ama suan birikimi çok az  görüşmek uzere