Gönderen Konu: Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?  (Okunma sayısı 4719 defa)

Çevrimdışı PCExpress

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 33
  • Dağıtım: Arch Linux + GNOME
Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?
« : 09 Ekim 2014, 18:31:35 »
Merhabalar ,
Linux ' te bir türlü rahat bulamadım fakat Linux kullanmak istiyorum. Öncelikle şunu belirteyim daha önce denediğim dağıtımlar ;

Fedora 20 (Kasma dolayısıyla kullanmadım + Çözünürlük eklenmiyordu.)
Ubuntu 14.04 (Kasma dolayısıyla kullanmadım + Çözünürlük eklenmiyordu.)
ElementaryOS (Kasma dolayısıyla kullanmadım + Çözünürlük eklenmiyordu.)
Linux Mint 15 (Pek beğenmemiştim fakat onda da çözünürlük eklenmiyordu.)
Xubuntu (Çözünürlük eklenmiyor.)
EvolveOS (Uygulamalar açılmıyordu.)

Bunları kullandım çözünürlük ekleme sorunu ve kasma sorunu sanırım ekran kartından kaynaklanıyor BumbleBee yüklersem çözülür mü bilmiyorum deneyeceğim Arch Linux düşündüm fakat onu da beceremiyorum nasıl yapılcağı hakkında bir makale varsa atarsanız iyi olur.

Gelelim asıl konuya , fazla kasmayacak bir dağıtım arıyorum ne öneririsiniz bana ? Sistem özellikleri aşağıda ;

Kod: [Seç]
RAM : 2 GB 667 Mhz
Ekran Kartı : 2 GB Nvidia GT420
İşlemci : İntel Pentium 2.00 Ghz



İyi forumlar.

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Ynt: Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?
« Yanıtla #1 : 09 Ekim 2014, 19:31:09 »
Puppy Linux tam size göre.
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)

Çevrimdışı PCExpress

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 33
  • Dağıtım: Arch Linux + GNOME
Ynt: Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?
« Yanıtla #2 : 09 Ekim 2014, 19:36:25 »
Öneriniz için teşekkürler sanırım KDE masaüstü kullanıyor bu masaüstü ortamı bana çok sade geliyor bu yüzden kullanmayabilirim bu dediğiniz dağıtıma rahatlıkla PhpMyAdmin , SQLmap gibi uygulamalar kurulabilir mi ?

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Ynt: Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?
« Yanıtla #3 : 09 Ekim 2014, 19:51:40 »
Eğer İngilizce'niz varsa şu linkten inceleyebilirsiniz. Tüm linux dağıtımlarında her şey yapılabilir. http://distrowatch.com/table.php?distribution=Puppy
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)

Çevrimdışı Quaoar

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 149
Ynt: Hangi dağıtımı kullanmalıyım ?
« Yanıtla #4 : 09 Ekim 2014, 21:00:04 »
Puppy Linux KDE kullanmıyor. JVM kullanıyor.