Gönderen Konu: Porteus Kurulum Sonrası Hata(Directive Found...)  (Okunma sayısı 5457 defa)

Çevrimdışı adsizdj

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 3
  • Dağıtım: syslinux
  • Masaüstü Ortamı: windows
  • Grafik Kartı: asus
  • İşlemci: amd
Porteus Kurulum Sonrası Hata(Directive Found...)
« : 03 Mart 2015, 13:57:40 »
Arkadaşlar konu doğru yerdemi bilmiyorum ama sorunum cok büyük yardimci olursaniz sevinirim ben bilgisayar bölümü öğrencisiyim öğretmenimiz bizden ödev olarak Porteus işletim sistemi kurmamizi istedi virtual box ile kurdum bilgisayarimi yeniden başlattim komple bu seferde bios ekranindan sonra hata cikiyor directive found vesaire birşeyler yaziyor komut ekrani gibi birşeyler yazmami istiyor ama ne yazarsam yazayim couldn not find kernel image yazisi geliyor bir türlü bilgisayarimi acamiyorum ne zaman acsam pcyi bu ekran cikiyor   üstündede syslinux  4.06 no configuration file found yaziyor ?

Düzenleme: Başlık düzenlendi. Lütfen yazım kurallarına dikkat ediniz. Sorununuzu açıklayıcı bir başlık kullanınız. karakartala Forum Kuralları
« Son Düzenleme: 03 Mart 2015, 15:55:24 Gönderen: karakartala »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
« Yanıtla #1 : 03 Mart 2015, 14:13:32 »
Noktalama işaretlerini eklemezseniz, yazdıklarınızı anlamaya çalışmak zor olur. Lütfen önce forum kurallarını okuyunuz.



Kurulum yaptıysanız syslinux ile işinizin olmaması gerekir, demek ki Grub kurulumu düzgün olmamış. Tekrar kurulum deneyebilirsiniz, aşağıdaki bağlantıda kurulum videosu mevcut,yararlı olabilir.

http://www.porteus.org/info/videos/youtubegallery.html?galleryid=1&videoid=Ajw-QQcfSKs
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı adsizdj

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 3
  • Dağıtım: syslinux
  • Masaüstü Ortamı: windows
  • Grafik Kartı: asus
  • İşlemci: amd
Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
« Yanıtla #2 : 03 Mart 2015, 14:19:26 »
kurulumu tekrar yapamam cünki bilgisayarim hic acilmiyor zaten virtualboxdan kuramamişimki hocam bilgisayarim xp normalde benim bilgisayarin tuşuna basiyorum o ekran geliyor formatta atamam dosyalarim var boot: yaziyor bir komut girmemi istiyor ne yazmaliyim

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2015, 14:23:23 »
İyide kurulumu bir DVD ya da USB bir medya yardımıyla yapmışsınızdır, bununla tekrar açmayı deneyin.

İletilerinizi düzenleyip imla kurallarına uymazsanız konuya bir daha cevap yazamayacağım maalesef.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı adsizdj

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 3
  • Dağıtım: syslinux
  • Masaüstü Ortamı: windows
  • Grafik Kartı: asus
  • İşlemci: amd
Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
« Yanıtla #4 : 03 Mart 2015, 14:31:14 »
İmla hatalari için üzgünüm hocam.  Yani herhangi bir dvd veya usb bellek kullanmadim. Porteusun resmi interneten sitesinden iso rarini indirdim fakat içinde iso kalibini bulamadim. Bu yüzden biraz klasörleri kariştirdim bir kurulum dosyasi buldum . Çaliştirdim ve daha sonra bilgisayarimi yeniden baslattim ve o hatayi verdi simdide gitmiyor yardimci olursaniz sevinirim . İmla hatalari için tüm forumdan ve moderotorlerimizden özür dilerim .

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
« Yanıtla #5 : 03 Mart 2015, 14:38:41 »
Porteus taban olarak farklı bir dağıtım, sanırım Grub yerine Syslinux kurulmuş. Daha önce hiç kurmadığım için sorununun çözümü hakkında bir fikrim yokmaalesef. Fakat elinizde XP kurulum medyası varsa fixboot veya fixmbr komutları önyükleciyi onararak sisteminize ulaşabilirsiniz.

http://www.reviversoft.com/tr/blog/2013/09/fixing-boot-manager-using-startup-repair/
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]