Gönderen Konu: Projektöre Bağladıktan Sonra Ekran Algılama ve Çözünürlük Sorunu  (Okunma sayısı 7088 defa)

Çevrimdışı mhmmdlnx

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
Bilgisayarı projeksiyona bağladığımda ekran boyutları 640*480 oldu. Şimdide ekranları algıla dediğim halde algılamıyor.


Düzenleme : Başlık ve imla
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 12:49:05 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komuların çıktılarını rica edelim.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
glxinfo | grep render
xrandr
sudo lshw -C display
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı mhmmdlnx

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 3rd Gen Core processor Graphics Controller (rev 09)
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GF119M [GeForce 610M] (rev a1)

Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".


Kod: [Seç]
xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 640 x 480, maximum 32767 x 32767
LVDS1 connected 640x480+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 193mm
   640x480        59.9*
VGA1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)


Kod: [Seç]
sudo lshw -C display
  *-display UNCLAIMED     
       açıklama: VGA compatible controller
       ürün: GF119M [GeForce 610M]
       üretici: NVIDIA Corporation
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:01:00.0
       sürüm: a1
       genişlik: 64 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: pm msi pciexpress vga_controller cap_list
       yapılandırma: latency=0
       kaynaklar: bellek:f6000000-f6ffffff bellek:e0000000-e7ffffff bellek:e8000000-e9ffffff ioport:e000(boyut=128) bellek:f7000000-f707ffff
  *-display
       açıklama: VGA compatible controller
       ürün: 3rd Gen Core processor Graphics Controller
       üretici: Intel Corporation
       physical id: 2
       bus info: pci@0000:00:02.0
       sürüm: 09
       genişlik: 64 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: msi pm vga_controller bus_master cap_list rom
       yapılandırma: driver=i915 latency=0
       kaynaklar: irq:45 bellek:f7400000-f77fffff bellek:d0000000-dfffffff ioport:f000(boyut=64)


Düzenleme : Çıktılar kod etiketi içine alındı.
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 13:03:38 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Sisteminizde Intel + Nvidia optimus destekli 2 adet GPU bulunmakta. Eğer kurmadıysanız aşağıdaki bağlantıda anlatıldığı biçimde Bumblebee uygulamasını kurmanızı öneririm. Eğer Nvidia ekran kartı sürücüsünü kurdu iseniz, Bumblebee'yi kurmadan önce bu sürücüyü kaldırmanız gerekir.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.0
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı mhmmdlnx

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
Nvidia'nın sürücüsünü kurdum, bu haldeyken çözüm yok mu?



Konsoldan yazarak yapamaz mıyız?



Düzenleme : İmla ve mesajlar birleştirildi.
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 13:26:05 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komutun çıktısını verir misiniz?

Kod: [Seç]
dpkg -l | grep nvidia
Buna göre Nvidia sürücüsünü kaldırmanız gereken komutu oluşturalım.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı mhmmdlnx

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
Kod: [Seç]
dpkg -l | grep nvidia
rc  bumblebee-nvidia                            3.2.1-3                                 amd64        NVIDIA Optimus support using the proprietary NVIDIA driver
rc  nvidia-304                                  304.88-0ubuntu8                         amd64        NVIDIA binary Xorg driver, kernel module and VDPAU library
rc  nvidia-settings-304                         304.88-0ubuntu2                         amd64        Tool for configuring the NVIDIA graphics driver

Bumblebee'yi kaldırmıştım burda hala adı çıkıyor, neden ki?
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 17:01:33 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki paketler ile ilgili paketleri kaldırınız.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge bumblebee-nvidia nvidia-304 nvidia-settings-304
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf

Sonra aşağıdaki komutlar ile kurulum yapınız.

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:bumblebee/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install bumblebee bumblebee-nvidia primus linux-headers-`uname -r`

Kurulum sonrası sisteminizi yeniden başlatıp aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırınız. Bu konutun çıktısı Bumblebee'nin düzügün çalışıp çalışmadığı konusunda fikir verecektir. Bir sorun varsa bu çıktıdaki mesajlardan yola çıkarak çözmeye çalışacağız.

Kod: [Seç]
optirun -vvv glxgears


Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]