Gönderen Konu: Lol fps sorunu  (Okunma sayısı 7698 defa)

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Lol fps sorunu
« : 21 Mart 2015, 18:52:18 »
Oyunu ilk başta yüklemede baya zorlansamda şu anda oynu sorunsuz bir şekilde açabiliyorum ancak bu seferde oyunun performansı oyunu oynatmayacak derecede kötü yani fps çok düşük (0-3 arası) resmen oyun donarak ilerliyor.Linuxtan önce windows XP kullanırken ortalama fps 20-35 arasıydı ve oyunu pek etkilemiyordu :( . Şimdiden önerileriniz için teşekkürler
« Son Düzenleme: 21 Mart 2015, 19:17:35 Gönderen: Fiora »

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #1 : 21 Mart 2015, 20:42:07 »
http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2738.0 çıktıları paylaşır mısınız?

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #2 : 22 Mart 2015, 14:45:10 »
Kod: [Seç]
3.13.0-37-generic i686
Kod: [Seç]
Graphics:  Card: Intel 4 Series Integrated Graphics Controller
           Display Server: X.Org 1.15.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1280x1024@60.0hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel G41 x86/MMX/SSE2
           GLX Version: 2.1 Mesa 10.6.0-devel (git-036e347 2015-03-19 trusty-oibaf-ppa)
Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) G41 x86/MMX/SSE2
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_OES_fbo_render_mipmap, GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer,
Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 03)
Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1280 x 1024, maximum 32767 x 32767
VGA1 connected primary 1280x1024+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 337mm x 270mm
   1280x1024      60.0*+   75.0 
   1024x768       75.1     75.0     70.1     60.0 
   832x624        74.6 
   800x600        72.2     75.0     60.3     56.2 
   640x480        75.0     72.8     66.7     60.0 
   720x400        70.1 
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
Kod: [Seç]
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
çıktılar bunlar

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #3 : 22 Mart 2015, 15:03:17 »
Buradaki düzenlemeyi yapmayı deneyebilirsiniz, KDE için gedit yerine kate ya da kwrite yazmayı deneyiniz. Düzenleme sonrası sistemi yeniden başlatınız.

İsterseniz "uxa" hızlandırma seçeneği yerine deneysel aşamada olan "ilo" seçeneğini deneyebilirsiniz. Bu durumda xorg.conf dosyası aşağıdaki şekilde düzenlenmeli.

Kod: [Seç]
Section "Device"
 Identifier "Device0"
 Driver "Intel"
 Option "DRI" "ilo"
EndSection

Düzenleme sonrası sistemi yeniden başlatmanız gerekir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #4 : 22 Mart 2015, 15:53:00 »
kodun çıktısı
Kod: [Seç]
** (gedit:2776): WARNING **: Could not load theme icon gtk-home: 'gtk-home' simgesi tema içinde bulunmuyor

(gedit:2776): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'G_IS_OBJECT (object)' failed
sonra yanda çıkan pencereye bunu yapıştırıp kaydettim 
Kod: [Seç]
Section "Device"
 Identifier "Device0"
 Driver "Intel"
 Option "DRI" "ilo"
EndSection

bide hızlandırma seçeneğini nerden değiştirebilirim ?
sanırım biraz işe yaradı daha yeni oyunu oynadığımda performans biraz daha iyileşti ancak takılmalar var fps(10-15 arası oldu) fps yi artırmak için başka neler yapılabilir ?
« Son Düzenleme: 22 Mart 2015, 16:17:48 Gönderen: Fiora »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #5 : 22 Mart 2015, 16:26:33 »
Hangi masaüstü ortamını kullanıyorsunuz? Masaüstü efektleri pasifleştirilebilir.

Kod: [Seç]
Section "Device"
 Identifier "Device0"
 Driver "Intel"
 Option "DRI" "ilo"
EndSection

bide hızlandırma seçeneğini nerden değiştirebilirim ?


xorg.conf dosya içeriğini silip yukarıdakileri yapıştıracaksınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #6 : 27 Mart 2015, 10:53:26 »
Dediklerinizi yaptım oyun biraz duzeldi ancak hala oyun donarak ilerliyo hatta bazen fazla kasarsa donup kalıyo resetlemek zorunda kalıyorum bilgisayarı.Ekran kartı sürücüsünün yüklü olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim ?
« Son Düzenleme: 29 Mart 2015, 20:37:15 Gönderen: Fiora »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Lol fps sorunu
« Yanıtla #7 : 30 Mart 2015, 18:11:34 »
Ekran kartı sürücüsünün yüklü olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim ?

Aşağıdaki komutlar ile.

Kod: [Seç]
inxi -Gx
glxinfo | grep render
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]