Gönderen Konu: [Çözüldü] Windows 8'deki dokümanlarımı Linux Mint'e alabilir miyim?  (Okunma sayısı 14982 defa)

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Şu şekilde :
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bu sorun Windows 8'deki hazırda beklet seçeneğinin kapatılmamasından kaynaklanıyor sanırım.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=264.msg2072#msg2072

Taşınabilir bir sistem kullanıyorsanız, pilini çıkartıp 5-10 dakika bekleyiniz ve sonrasında sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
Sisteminiz masaüstü ise gücünü kaptmayı deneyiniz.

Ya da aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırıp disk bölümünü bağlamayı deneyebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo mkdir /mnt/ntfs1
sudo mount -t ntfs-3g -o remove_hiberfile  /dev/sda2/ /mnt/ntfs1

Diski bu biçimde bağlayabilirseniz, aşağıdaki komutla erişmeyi deneyiniz.

Cinnamon Masaüstü için.

Kod: [Seç]
nemo /mnt/ntfs1
Mate Masaüstü için

Kod: [Seç]
caja /mnt/ntfs1

Not : Hata mesajlarının resmi yerine, hata mesajlarının çıktılarını metin olarak paylaşmanızı rica ederiz.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2014, 21:14:16 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Maalesef boş olarak açılıyor ntfs1 dizini.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Disk bölümü düzgün bağlanmadığı için boş açılmış olabilir. Aşağıdaki komut herhangi bir hata mesajı veriyor mu?

Kod: [Seç]
sudo mount -t ntfs-3g -o remove_hiberfile  /dev/sda2/ /mnt/ntfs1
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Bu çıktıyı üretiyor:

The disk contains an unclean file system (0, 0).
Metadata kept in Windows cache, refused to mount.
Failed to mount '/dev/sda2': İşleme izin verilmedi
The NTFS partition is in an unsafe state. Please resume and shutdown
Windows fully (no hibernation or fast restarting), or mount the volume
read-only with the 'ro' mount option.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Diski aşağıdaki komut ile sadece okunur olarak bağlamayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo mount -r /dev/sda2 /mnt/ntfs1
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2014, 22:09:43 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
"Konum bağlanamadı. Dosya Bağlanamıyor. " uyarısı verdi.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bilgisayar simgesi altından erişmek istediğiniz disk bölümünü tekrar açmaya çalışıp, aldığınız hata iletisini resim yerine metin olarak paylaşır mısınız?
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Bilgisayarım'dan disk bölümünü seçtiğimde karşıma çıkan mesaj iletisini yazmıştım. "Konum bağlanamadı. Dosya Bağlanamıyor. "
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Daha önce paylaştığınız bir resim vardı, Konum Bağlanamadı mesajının altındaki Error mounting... ile başlayan hata iletilerinin tamamını rica ediyorum.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Normalde o hata ile karşılaşıyorfum fakat verdiğim son komuttan sonra Error ile başlayan değil de, Dosya Bağlanılamıyor, iletisi çıkıyor.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komutu ile disk bölümünü bağlamayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo mount -t ntfs -o ro /dev/sda2 /media/linuxmint/DE06DC2706DBFE89
Alternatif olarak komut aşağıdaki şekilde de denenebilir. Yukarıdaki komutu, daha önce paylaştığınız hata mesajını içeren resme göre düzenlemiştim.

Kod: [Seç]
sudo mount -t ntfs -o ro /dev/sda2 /media/DE06DC2706DBFE89
Bir hata mesajı alırsanız paylaşınız.

Disk bölümü bağlanırsa, aşağıdaki komutlar ile erişim denebilir.

Cinnamon Masaüstü için.

Kod: [Seç]
nemo /media/linuxmint/DE06DC2706DBFE89
Kod: [Seç]
nemo /media/DE06DC2706DBFE89
Mate Masaüstü için

Kod: [Seç]
caja /media/linuxmint/DE06DC2706DBFE89
Kod: [Seç]
caja /media/DE06DC2706DBFE89


Aşağıdaki bağlantı çözüm için yardımcı olabilir, referans olarak ekleyelim.

http://www.hecticgeek.com/2013/01/mount-windows-8-partition-ubuntu-hybrid-boot/
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2014, 11:03:42 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Windows yine iş başında!
NTFS dosya sistemine erişmeyi Windows 8 kısıtlıyor imiş. Bu sorun ile bir çok kullanıcı karşılaşmış. Çözümü genellikle Windows 8 kurulu olan makinelere göre üretmişler. Fakat ben formatlama esnasında Win8'i kaldırmıştım.

Çözümü şu şekilde yaptım:
"Hiren's Boot" yazılımı ile dosyalarımın olduğu NTFS disk bölümüne erişebildim. Oradaki dokümasyonlarımı harici bir diske aldıktan sonra bu disk bölümünü yine NTFS formatıyla biçimlendirdim. Bu biçimlendirilmiş bölümün Linux'a bağlanmasıyla ilgili bir sıkıntı yaşamadan dosyalarımı aktarabildim.

Yardımlarınız için minnettarım. Teşekkürler.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.