Gönderen Konu: [Çözüldü] Windows 8'deki dokümanlarımı Linux Mint'e alabilir miyim?  (Okunma sayısı 14987 defa)

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Merhabalar.
Daha önceden Linux işletimini ne kullanmışlığım ne de kurmuşluğum var, pek de acemiyim. Bilgisayarımın çökmesi yakın olduğu için Linux Mint'i kurmaya karar verdim. Fakat şimdiki kullandığım Windows 8 işletim sistemimdeki dokümasyonumu depolayabileceğim herhangi bir harici mevcut değil. Ağ üzerinden depolomaya da güvenim yok, iki ayrı işletim sistemi de kullanmak istemiyorum. Acaba dokümasyonu almam nasıl mümkün olabilir ?
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2014, 12:51:00 Gönderen: Buket. »
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Merhaba @Buket,

Bunun için sisteminizde ikinci bir disk bölümü oluşturmanız gerekecek. Aşağıdaki bağlantıdan yeni disk bölümünün nasıl oluşturulacağı ile ilgili bilgi bulabilirsiniz.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=238.msg1849#msg1849

Yeni disk bölümü oluşturup yedeklemek istediğiniz dosyaları bu alana taşıyın. Kurulum sırasında ise aşağıdaki rehberden faydalanabilirsiniz.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4.0

Başka bir şey seçeneği ile kurulum yapmanızı öneririm.
Diski sil ve Linux Mint yükle seçeneğini kesinlikle seçmeyin, bu seçenek tüm diskinizi siler ve bu yedeklediğiniz verilerin kaybına neden olabilir.
Linux'da disk bölümlerinin isimleri C, D gibi isimlendirilmez. Bunun yerine disk ve disk bölümlerinin sda1, sda2, sdb1 vb. şekilde isimlendirildiğini göreceksiniz.
Kurulumun hangi disk bölümüne gerçekleştireceğinizden emin olmazsanız, menüden Diskler (Disks) aracını açıp yardım alabilirsiniz. Bu araç yardımıyla kurulum yapacağınız disk bölümünü öğrenmeniz mümkün.



Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimiçi Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Anladığım kadarıyla henüz Linux kurulumunu yapmamış arkadaşımız ve bilgisayarında şuan windows kurulu. Linux kurmadan önce de Windows'ta ki yedeklerini, Linux'a aktarmak istiyor. Bu sebeple Linux'u kurmadan önce bu dosyaların windows üzerinde yedeklenmelerini sağlamak acemi kullanıcılar için daha kolay olacaktır.

Şöyle yapalım, bilgisayarız da sadece C: diski mi yer alıyor, yoksa hem C: hem de D: diskleri mi vardır ?
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Çok teşekkür ederim Butterfly. Yazılan çözümü anlamayacağım diye korkuyordum fakat gayet açıklayıcı olmuş :)

Ocean,  hem C : hem D: hem de E: diskleri mevcut. Benim yedeklemek istediğim E diski.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
@Buket., sizin çekincelerinizden biri de Linux'un yedekleme yaptığınız disk bölümlerine erişip erişemeyeceği galiba. Linux, Windows'un kullandığı Fat32, NTFS gibi disk bölümlerini hem görebilir hem de bu disk bölümlerine veri yazıp silebilirsiniz. Yani önemli verilerinizi E bölümüne yedeklerseniz ve Linux Mint işletim sisteminizi diğer disk bölümlerinden birine kurarsanız, yedekleme yaptığınız E disk bölümündeki verilerinize ulaşmakta bir sıkıntı yaşamazsınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Dediğiniz gibi kurulumu yaptım. Fakat ntfs dosya sistemini doğrudan çalıştırmak söz konusu değil sanırım. Bu konuda yapılması gereken nedir ?
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bilgisayar simgesi altından disk bölümlerine ulaşabilirsiniz. Linux Mint'de NTFS disklere erişim gerekli ntfs-3g paketi kurulu geliyor. Sizin bir şey yapmanıza gerek yok.

Doğrudan çalıştırmadan kasıt, disk bölümlerinin açılış sırasında otomatik bağlanması olabilir mi?
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Evet sanırım. Açmaya çalıştığımda konum bulunamadı uyarısı veriyor. Sizin dediğiniz bağlanma olayı ile alakalı mıdır ?
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Yerel Disk E farklı bir disk midir, yoksa aynı diskte bir disk bölümü müdür?
CTRL+ALT+T tuşlarına birlikte basarak uçbirimi açınız (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).
Sonra aşağıdaki komutları sırasıyla kopylayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız.
Giriş (enter) tuşuna basarak komutları çalıştırdığınızda size bir çıktı verecektir.
Bu çıktıları paylaşırsanız, sorun olup olmadığını kontrol edebiliriz.
(Not : ilk komut sizden şifre isteyecektir, kurulum sırasında belirlediğiniz şifreyi giriniz.
Şifreyi yazarken uçbirimde yazmıyormuş gibi görüneceğini dikkate alınız.)

Kod: [Seç]
sudo fdisk -l
Kod: [Seç]
cat /etc/fstab
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Aynı disk. Win8'den kalan NTFS böülümü mevcut.
fdisck -l :
Kod: [Seç]
Disk /dev/sda: 750.2 GB, 750156374016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 91201 cylinders, total 1465149168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disk identifier: 0xc4dd19e5

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *        2048   341796863   170897408   83  Linux
/dev/sda2       354713600  1413373951   529330176    7  HPFS/NTFS/exFAT
/dev/sda3       341798910   343797759      999425    5  Extended
Partition 3 does not start on physical sector boundary.
/dev/sda5       341798912   343797759      999424   82  Linux swap / Solaris

Partition table entries are not in disk order

Disk /dev/sdb: 4026 MB, 4026531840 bytes
136 heads, 30 sectors/track, 1927 cylinders, total 7864320 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0xc3072e18

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdb1   *          56     7864319     3932132    b  W95 FAT32

Disk /dev/sdc: 8100 MB, 8100249600 bytes
256 heads, 51 sectors/track, 1211 cylinders, total 15820800 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0xc3072e18

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdc1   *       12144    15820799     7904328    b  W95 FAT32

cat /etc/fstab:
Kod: [Seç]
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=2d362bac-0a6f-418f-ab2e-ec3d958664a6 /               ext4    errors=remount-ro 0       1
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=89da910e-b43d-4ed0-ab12-80e4f0ebcfaa none            swap    sw              0       0
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Sisteminizi kurulumu yaptığınız çalışan CD/DVD/USB ile açıp, aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırarak Disk Bölümleme Tablosunu (Partition Table) yeniden oluşturmayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo apt-get update && sudo apt-get install gdisk
sudo fixparts /dev/sda

MBR command (? for help): şekilde bir mesaj alacaksınız w tuşuna basarak disk bölümlemeyi yazdırmayı seçmelisiniz.

Do you want to proceed? (Y/N): şeklinde işlemin uygulanmasını isteyen mesajı y tuşuna basarak onaylarsanız yeni disk bölümleme tablosu (partition table) yazılmış olur.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Sudo fixparts komutundan sonra:
 "Sudo: fixparts: command not found " şeklinde bir uyarı aldım
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Komut bulunamadı yazıyorsa, gdisk paketinin kurulumunda bir sorun olmuş olabilir. Gdisk paketinin kurulduğundan emin olunuz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Kurulumu yaptığım USB ile Linux Mint'i Standart başlatma seçeneği ile başlattığım zaman ağa bağlanamıyorum. Sanıyorum ki Gdisk paketinin kurulumu bu nedenle başarısız oluyor.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.

Çevrimdışı Buket.

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 31
  • Dağıtım: Linux Mint 16
Ağa bağlantıyı "gizli bir ağa bağlan" seçeneği ile gerçekleştirip dediğiniz komutları uyguladım. Fakat hala "Konum Bağlanamadı" hatası veriyor.
Özgürlük mutlaka paylaşılacak.