Gönderen Konu: [Çözüldü] Linux`un hangi ortamı oyun için daha el verişli (Cinnamon,KDE,Mate,xfce)gibi  (Okunma sayısı 6207 defa)

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ben bilgisayarı genel olarak oyun için kullanmaktayım hangi linux ortamı oyun performansını en iyi sunabilir simdiden yorumlarınız için teşekkürler.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2015, 19:00:44 Gönderen: Fiora »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
2D ortam olması sebebiyle GPU'ya çok fazla yük olmayacağı için, Mate ve XFCE masaüstü ortamları oyun için daha uygun olabilir. Bu durumda, bu masaüstü ortmaları ile Compiz'i kullanmamanız gerekir. Gerçi Cinnamon masaüstü tam ekran kullanımda daha iyi performans için yeni bir özellik getirdi. Bu özelliği kullanmak için; Menü => Sistem Ayarları (Cinnamon Denetim Merkezi) => Genel => Tam ekran pencerelerde görüntü birleştirme (compositing) özelliğini pasifleştir seçeneğini işaretlenmeli.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Peki hangisinde daha iyi oyun performansı var Cinnamon da mı ? yoksa Mate ve  XFCE demi deneme şansınız veya test etme imkanınız oldu mu ?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Oyunlarla pek aram yok maalesef, böyle bir deneme yapmadım. Mate ve XFCE sistem kaynaklarını kullanım açısında birbirine yakın. XFCE sistem kaynaklarını bir miktar daha az kullanıyor, ama Mate masaüstü XFCE'ye göre daha fazla ayar ve özelleştirme imkanı sunuyor.

Bununla birlikte güncel bir sisteme sahipseniz, oyun performansı açısından hangi masaüstü ortamını kullandığınızın pek önemi olacağını sanmıyorum.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fiora

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 30
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim sanırım cinnamona  aklım yattı bi deneyeceğim.

Çevrimdışı Olorin

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 15
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2
  • Masaüstü Ortamı: KDE x64
  • Grafik Kartı: Ati MSI R6850 Cyclone
  • İşlemci: Intel Q9400
Bende KDE vardı, bir oyunda (Pillars of Eternity) Windows 7'ye göre performans düşüklüğü yaşıyordum . Bu aralar Mate yükleyip aradaki farka bakacağım.