Windows 8.1 ile birlikte kullanabilmek için D sürücüsü içerisine mi kurulum yapmam gerekiyor ?
İsterseniz D sürücüsüne kurabilirsiniz. Ancak D'deki dosyalarınız silinecektir. Bir diğer yol ise C'nin boyutunu küçültmektir.
Burayı inceleyebilirsiniz.
Bu disk bölme işleminde D diskini böldüğümüzde kaç mblık alan ayırmamız gerekiyor ?
Sabit diskinizin boyutunu, diğer işletim sisteminin ne kadar yer kapaladığını söylerseniz net önerilerde bulunabiliriz. En 7,8 GB kurulum için alan gerekir. Ancak sonradan kurulacak yazılımlar vs. için bu yeterli gelmeyecektir. En az 50gb ayırmanızı öneririm.
Windowsla kullanacağım alanı nasıl ntfs olarak bırakıp, linux u ex4 şeklinde biçimlendiririm ?
Windows'un olduğu bölüme kurulumda dokunmazsanız bir sorun olmaz. Ntfs olarak kalır. LinuxMint'i ext4 biçiminde kurmak için de rehbere bakabilirsiniz.
Birde burdaki gibi UEFI modu kurulumda linux mint aynı seçeneği sağlıyor mu o makalede "Ubuntu'yu diğerlerinin yanına kur" şeklinde belirtilmiş mesela.
Sağlıyor. Ayrıntılara rehberden bakabilirsiniz.
Kurulumdan önce tam olarak ne yapmam gerekiyor biraz kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.
Öncelikle sakin olun. Kurulum dosyasını bilgisayarınıza indirin. MD5 kontrolünü yapın. Bir usb bellek veya dvdye yazdırın. Dikkatli bir şekilde kurulum rehberini inceleyin. Bilgisayarı bu bellekten başlatıp kurulumu yapın. Yanlış bir şey yapmaktan korkuyorsanız dosyalarınızı yedekleyin.
Forumda konu açarken mümkün olduğunca konu içeriğini yansıtan başlıklar seçiniz.