Gönderen Konu: [Çözüldü] USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması  (Okunma sayısı 8981 defa)

Çevrimdışı cemsidar

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
    • /cemsidar
    • Kimim ben ?
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • İşlemci: E7400
USB üzerinden boot edebileceğim bir dağıtım arıyorum. Tabii yaptıklarımın kaydedilmesi şartı ile. Laptopum biraz eski ve online olarak hamachi ağı üzerinden minecraft oynuyoruz arkadaşlarla. Oyun aşırı kasıyor. Linux'dan girersem düzenebileceğini düşündüm ve size danışmaya karar verdim.

-Minecraft
-Skype
-Hamachi

uygulamalarından başka uygulama kullanmayacağım. Fakat bunlarda yaptığım değişikliklerinde kayıt edilebilmesini istiyorum. Şimdiden çok teşekkür ettim.  8)

Düzenleme : Başlık ve imla
Çözüldü etiketi eklendi
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2014, 09:04:30 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #1 : 19 Nisan 2014, 12:26:55 »
Aşağıdaki bağlantıdan Linux Mint XFCE sürümü indirebilirsiniz.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=155

Aşağıdaki bağlantıda USB belleğe yazdırma ve ayarların kalıcı yapılması ile ilgili bir konu mevcut.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=138.msg970#msg970
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı tefoski

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 103
  • BirDost
    • tefoski
    • Isı Eşanjörleri için Yüksek Verimli Kendinden Kanatlı Borular
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 "Serena" - cinnamon (64-bit)
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA Corporation C61 [GeForce 7025 / nForce 630a
  • İşlemci: AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor × 2
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #2 : 19 Nisan 2014, 15:44:08 »
- 8 GB Usb Disk'e 32 bit Gnomeli Pardus Kurumsal Kurulumu ;

https://plus.google.com/105481327042934321040/posts/XrMBAeT4Cs3
tevfikozden

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #3 : 19 Nisan 2014, 16:41:49 »
Ek olarak Hamachi uygulaması için haguichi paketini kurmak gerekiyormuş.

Bunun için, CTRL+ALT+T tuşlarına birlikte basarak uçbirimi açınız (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).
Aşağıdaki komutları sırasıyla kopyalayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız ve giriş (enter) tuşu ile komutu çalıştırınız.

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/haguichi
sudo apt-get update && sudo apt-get install haguichi haguichi-appindicator

Skype zaten depoda mevcut, Minecraft'ın Linux sürümü de olduğu için sıkıntı yaşamayacağınızı düşünüyorum.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı cemsidar

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
    • /cemsidar
    • Kimim ben ?
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • İşlemci: E7400
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2014, 22:41:41 »
teşekkürler geri dönüş yapıcam

Çevrimdışı cemsidar

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
    • /cemsidar
    • Kimim ben ?
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • İşlemci: E7400
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #5 : 20 Nisan 2014, 13:15:18 »
Aşağıdaki bağlantıdan Linux Mint XFCE sürümü indirebilirsiniz.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=155

Aşağıdaki bağlantıda USB belleğe yazdırma ve ayarların kalıcı yapılması ile ilgili bir konu mevcut.

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=138.msg970#msg970

şuanda kuruyorumda verdiğiniz kurulum anlatımında preserve kısmını 4500 yapmışsınız. O kısmı neye göre ayarlıyacagız ? elimde 4 ve 8 gb flash disk mevcut. Hangisine kurdugum fark eder mi ?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #6 : 20 Nisan 2014, 15:58:59 »
Preserve kısmı sistemin kayıt yapacağı alanın boyutunu belirler. 4 GB.'lık bellek için daha düşük bir miktar ayarlamak lazım 2500-3000 olarak belirlenebilir mesela. 8 Gb.'lık bellek için 4500 değeri normal sayılır.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı cemsidar

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
    • /cemsidar
    • Kimim ben ?
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • İşlemci: E7400
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #7 : 20 Nisan 2014, 19:02:06 »
Dediğinizi harfiyen yaptım. Şu anda ne win7 ne de mint kullanarak kablosuz ağlara erisemiyorum, yardım bekliyorum.


Düzenleme : İmla
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2014, 19:10:30 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #8 : 20 Nisan 2014, 19:11:56 »
Windows7'deki sorunun kaynağı farklı bir şey olmalı. Linux Mint kablosuz ağ sorunu için bazı çıktılara ihtiyacımız olacak.

CTRL+ALT+T tuşlarına birlikte basarak uçbirimi açınız (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).
Aşağıdaki komutları sırasıyla kopyalayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız ve giriş (enter) tuşu ile komutu çalıştırınız.
Bu komutlar bir çıktı üretecek, bu çıktıları bizimle paylaşınız.


Kod: [Seç]
lspci -nnk | grep -iA2 net
sudo lshw -C network
lsmod
iwconfig | grep 'Power Management'
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı cemsidar

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
    • /cemsidar
    • Kimim ben ?
  • Dağıtım: Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • İşlemci: E7400
Ynt: USB'den Açılış ve Ayarların Kalıcı Yapılması
« Yanıtla #9 : 23 Nisan 2014, 15:32:59 »
Windows7'deki sorunun kaynağı farklı bir şey olmalı. Linux Mint kablosuz ağ sorunu için bazı çıktılara ihtiyacımız olacak.

CTRL+ALT+T tuşlarına birlikte basarak uçbirimi açınız (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).
Aşağıdaki komutları sırasıyla kopyalayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız ve giriş (enter) tuşu ile komutu çalıştırınız.
Bu komutlar bir çıktı üretecek, bu çıktıları bizimle paylaşınız.


Kod: [Seç]
lspci -nnk | grep -iA2 net
sudo lshw -C network
lsmod
iwconfig | grep 'Power Management'

Sorun düzeldi. Ne yaptıysam düzeltemedim win7'yi. Daha sonra PC'yi yeniden başlatıp USB'den açtım.Sorunun kalmadığını gördüm.

Tek eksik minecraft'ı yüklemek kaldı, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada Mint değil Elementary os kullanıyorum.

Düzenleme : İmla
Sorun çözüldüğü ve Minecraft ile ilgili başka bir konu açıldığı bu konu kilitlendi.

« Son Düzenleme: 24 Nisan 2014, 09:03:24 Gönderen: Butterfly »