Gönderen Konu: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış  (Okunma sayısı 8501 defa)

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Merhaba,

Dün bu saatlerde şu konu başlığında http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4177.15 Windows 10'a geçtiğimi yazmıştım son yorumumda. Fakat gördüm ki Linux'tan artısı yokmuş. Zaten Ağustos 5'e kadar Windows kullanıyordum ki Linux'a geçmiştim, dün ise tekrar Windows'a geçtim ama Linux'un yeri başkaymış, bambaşkaymış.

Windows'a geçtim diye hiçbir artısı olmamakla beraber Linux'un çok daha performanslı ve kullanım açısından sade olduğunu bir kez daha görmüş oldum.

Yaklaşık bir aydır da epey alışmıştım Mint'e. Ufacık tefecik sorunların(?) çıkması gayet doğaldı aslında. Kaldı ki sorun da değildi çünkü sorun bendim; ben Linux acemisiydim. Linux kullanırken hiçbir sorunun çözümsüz olmadığını da görmüştüm.

İnanın ki kendimi güvende hissetmediğim gibi şu an  lisanslı Windows 10 kullanıyor olmama rağmen kendimi mutsuz hissediyorum.  Açıkçası ben tekrar Linux'a geçmek istiyorum. Linux'taki o performansı ve sadeliği özledim. Bu forumda soru sormayı bile özledim yani. :)

Windows gibi bir oyuncak kullanmaktansa Linux gibi bir bilgisayar kullanmak daha bir haz veriyormuş açıkçası.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2015, 17:45:17 Gönderen: yinemimail »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #1 : 31 Ağustos 2015, 18:06:07 »
Öyleyse yeniden hoşgeldiniz diyelim şimdiden.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2015, 18:09:11 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #2 : 31 Ağustos 2015, 18:19:04 »
Teşekkür ederim. Mint kurmadan önce klasik soruyu sorup içim rahat etsin istiyorum.

Intel Core i3-3120M / 2.50 GHz
4 GB RAM / 64 bit / HD Graphics 4000

Bu sisteme hangi Linux dağıtımını tavsiye edersiniz? Mint ise hangi KDE mi Cinnamon mu daha uygun olur?

Daha emin adımlarla dönüş yapmak istiyorum Linux'a.

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #3 : 31 Ağustos 2015, 19:54:39 »
Teşekkür ederim. Mint kurmadan önce klasik soruyu sorup içim rahat etsin istiyorum.

Intel Core i3-3120M / 2.50 GHz
4 GB RAM / 64 bit / HD Graphics 4000

Bu sisteme hangi Linux dağıtımını tavsiye edersiniz? Mint ise hangi KDE mi Cinnamon mu daha uygun olur?

Daha emin adımlarla dönüş yapmak istiyorum Linux'a.


Hoşgeldiniz tekrardan. Ben mate kullanıyorum ve cinnamondan daha performanslı olduğunu düşünüyorum. Benim oyum Mate'e.  :D

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #4 : 31 Ağustos 2015, 20:47:38 »
KDE Windows'a benziyor ve "Bence" biraz çocukça geliyor. Çok fazla özelleştirme yapabiliyorsun ancak kullandığım kadarıyla beni yine de Cinnamon gibi tatmin etmedi. Mate, Cinnamon'dan daha performanslıdır ancak Mint'i Mint yapan Cinnamon'dur diyorum ben. :) O sadeliği, şıklığı ben Mate'de bulamadım. Varsın biraz daha fazla bellek tüketsin ama seveyim diyerek Cinnamon'dan vazgeçemiyorum. :) Bu arada gidişine gerçekten üzülmüştüm. Dediğim gibi 1 ay Linux kullanınca vazgeçemeyeceksin demiştim :) Aramıza tekrardan hoşgeldin.
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı seron

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 39
  • Dağıtım: LinuxMint, Ubuntu studio, Lubuntu
  • Masaüstü Ortamı: mint, xfce, xlde
  • Grafik Kartı: ASUS-AMD HD 7790
  • İşlemci: amd FX 6300
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #5 : 10 Eylül 2015, 16:43:46 »
 ;D
bazı yanlışlarınız da yok değil.
ne windows ne de linux kötüdür ya da o bundan daha iyidir diye bir şey yok. (MAC'ı hiç denemek şansım olmadı)

sorun şu: windows 10 çok berbat olmuş. ben birkaç forumda birden üyeyim ve bir warez(korsan program idirme sitesi ;D) sitesinde yorum yazıyor, teknik destek veriyorum. burada gelen yorumlara baktığımda kullanıcıların müthiş şekilde şikayetçi olduğu ve çok sıkça hata bildiriminde bulunduklarına şahit oluyorum. keza win8 ler için de durum böyledir.

peki en ideal sistem hangisidir derseniz, -bence- windows XP gelmiş geçmiş en iyi işletim sistemidir.

sizin sorununuz da [member=2130]yinemimail[/member] , mecbriyetten dolayı yanlış sürümü seçmeniz. microsoft, son yıllarda iyice azıttı ve daha baskıcı hale geldi. eğer yeni sürüme geçmezseniz ciddi sorunlar yaşayabiliyorsunuz. mesela win7 de kalacağım diyemiyorsunuz. benzer bir durum linuxda da vardır biliyorsunuz, fakat linux, bu konuda daha merhametli; en azından yıllarca depo ve güncelleme desteği sunuyor. değerli bir ağabeyim şu anda hala ubuntu studio 12.04LTS nin nimetlerinden faydalanıyor.

kısacası sorun windowsta değildi; yanlış windowstaydı. şayet XP ya da Win7 tercih etmiş olsaydınız bence geri dönmezdiniz.

ben ise bu güne kadar sorunsuz bir linux ve linux programı bulamadım ve hala da arıyorum...

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #6 : 10 Eylül 2015, 18:28:54 »
Neden bilmiyorum ama Linux tarafında beni cezbeden şey bir sorun olduğunda hemen ctrl-alt-f2... gibi kombinasyon ile sorunun kaynağını birkaç komut ile tespit edebilme kolaylığı ayrıca güvenlik ve hız gibi konuları saymıyorum bile. 


13'' Retina 2014 makine performasına bakınca bizim OpenSuse, Debian ya da LMDE ... gibi dağıtımlar ile yarışamıyor. Bunun yanı sıra Windows gibi OSX'de zamanla yavaşlıyor. OSX ortamında sevdiğim şey tasarım ve bazı uygulamaların tek elden çıkmasından dolayı kararlı ve hızlı olması. Mesela Safari hızında ne Linux ne de Windows ortamında hiçbir tarayıcı yok. Tarayıcı örneği herkesin sıklıkla kullandığı uygulama olmasından. En basiti Firefox Linux yarafında daha kararlı ve hızlı olacağı yerde Windows ortamında daha hızlı açılıp kapanır. Nitekim tarama hızı bile Windows ortamında daha fazla.


Windows 10 ortamında en sevmediğim durum ise Optimus Nvidia 520M kartımın güncel sürümünü donanımsal güncellemeyi kapatmama rağmen güncelleme kontrolü sağladığımda güncelleyip makine deli gibi ısınmasına yol açıyor. Onun için eski sürücü kullanmak zorundayım. Windows 10 büyük vaatler ile ortaya çıktı bir o kadar da geliştirilme süreci yaşadı ama nafile daha geliştirilmekte olan bir yapı. İlerleyen günlerde Win 7'den kalma simgelerin bazılarını değiştirip yeni tasarım diline göre düzenleme yapıyor. Edge tarayıcı öyle hızlı böyle hızlı dendi güncellemeler ile yavaşlamanın önüne geçemedi.


Ümidim Cinnamon ve Ubuntu Touch'da. Ubuntu Touch 16.10 sürümüne planlanıyor ama yetişmez 17.04 sürümüne kalır.  Cinnamon ise tasarımsal yönden eksikleri var. Mesela Yazılım Merkezinin arayüzü biraz daha görselleştirilebilir. Yazılım Merkezi konusunda biz kullanıcılar kullandığımız uygulamalar ile daha fazla yorum yazarsak çok daha güzel olacağını düşünüyorum. Bazı uyuglamaların içinde açılan küçük pencerelerdeki butonlar olması gerektiğinden daha büyük görünüyor. Bunun sebebide Gnome Shell uygulamalarının kullanılması. Mesela Nemo bazen arka plan rengi gri olabiliyor. Bunun da sebebi Nautilus. Mint geliştiricileri  Cinnnamon'u Gnome çatallaması olmaktan kurtarması kurtarması gerek. Bu da diğer masaüstü ortamları ile dağıtım çıkartmayı bırakıp sadece Cinnnamon'a odaklanmakla olur.


Dönüp dolaşıp gelinen nokta ise tasarım bütünlüğü. Bunu en iyi yapan dağıtım ise Elementary OS. Simge seti, teması, dahili gelen uygulamaları vs ...
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı agg1401

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 3
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cannonical (Yanlış Yazmış Olabilirim), XFCE
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #7 : 10 Eylül 2015, 20:41:20 »
Gelecek sene ya da kısmet ne zamansa Linux'u o zaman kurup tam geçiş düşünüyorum, ciddiyim fakat biraz zaman sıkıntısı yaşıyorum. Tabii, linux'ude öğrenmek lazım.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #8 : 10 Eylül 2015, 21:40:54 »
[member=2073]seron[/member]
ben ise bu güne kadar sorunsuz bir linux ve linux programı bulamadım ve hala da arıyorum...
Linux dağıtımlarında donanım kaynaklı sorun yaşayabilirsiniz. Donanım üreticiniz Linux için sürücü çıkarmıyorsa yapacak bir şey de olmayabilir. Ancak "sorunsuz Linux programı bulamadım" demek... Mint'le yüklü gelen yazılımların hemen hemen hiçbirinde sorun yaşadığımı hatırlamıyorum.

Çevrimdışı seron

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 39
  • Dağıtım: LinuxMint, Ubuntu studio, Lubuntu
  • Masaüstü Ortamı: mint, xfce, xlde
  • Grafik Kartı: ASUS-AMD HD 7790
  • İşlemci: amd FX 6300
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #9 : 10 Eylül 2015, 23:33:05 »
[member=9]karakartala[/member] , :) siz daha önce açtığım donaım sorununu hemen de hatırlamışsınız.  ;D

yok, konu bu değil.

linux işletim sistemlerinin mükemmel ya da ideal olup olmaması biraz da kişiye ve kişinin beklentilerine göre değişiyor. şahsen ben, windows rahatlığını arıyorum örneğin. "rahatlık? linux daha rahat?" diyenler olabileceğini tahmin ediyorum ama "bence" hiç de öyle değil.

mesela şu an 2 aydan fazla süredir Lubuntu kullanıyorum. abi ben böyle berbat birşey görmedim. ilk kurulumda sorun yok gibiydi. sonra daha önce açtığım konulda belirttiğim kısyol sorunları çıktı ortaya. bir klasöre yetkili giremiyorum; olmuyor. araştırmalarım neticesinde bunun bir bug olduğunu öğrendim (bir bilen, TW ile bilgisayarıma bağlanıp çözemedi ve aynı sürümü kendi bilgisayarında deneyerek böyle dedi) öntanımlı uygulamaları değiştirmeme rağmen bildiğini okuyor. audacious u winam görünümüne atayarak kapatıyorum, bir şarkıyı açarken gidiyor gtk arayüzüyle açılıyor.
kullanımına ara verdiğim linux mint'te denemediğim masaüstü video çekim programı kalmadı: hepsi de çalışırken sistem iyice yavaşlıyor hatta fareyi kımıldatamıyorum ki kapatayım. recordmaydesktop da görev çubuğu kayboluyor. snapshot işlevi TÜM SÜRÜMLERDE HATALI. örneğin başlat menüsü açık iken foto çekmek istiyorum, birilerine görsel anlatım yapacağım, başlat menüsü çekim yapılırken kapanıyor; diğer dosya düzen gibi menülerde de durum aynı.

doğru dürüst bir ızgara yok. herşey darma dağınık. istediğim şeyi istediğim gibi kategorize edemiyorum. bir program kuruyorum sağtık menüsüne eklemek için akla karayı seçiyorum. tema kuracam bin dereden su getiriyorum... bir ara bir eleştiri yazısı yazmıştım uygun zamanda paylaşırım.

programlara gelince,
difolt arşiv programı ideal değil. istediğim dosyayı çıakrırken olsun sıkıştırırken olsun her distroda sorun yaşıyorum, hata veriyor.
gimp, istediğimi karşılamıyor, çok hantal bir program(iyi düzeyde kullanabiliyorum)
en iyi video düzenleyicisi kdenlive de bir film düzenlemek bir ölüm. üstelik çıkartma(export) hızı minimum, ama sistem fanları bar bar bağırıyor. aynı videoyu windowsta ücretsiz bir programla işlemciyi fazla kasmadan yapıyorum...
(...)
anlatsam dağ olur.
ama kimine göre de hiçbir sorun yok. sorun yok diyenlerin birçoğu terminal ile çalışıyor. benim kullandığım uç detaylara ihtiyaç duymuyor...
gibi.
sabaha kadar yazarım ama sorunlar o kadar çok ki, aklıma gelmiyor.
"peki neden linux kullanıyorsun?"
biraz merak biraz da teması, farklı programları hoşma gidiyor. tam anlamıyla gelişip windowsa tetişebilmesi için bence bir 5-10 yıla ihtiyacı var linux'un.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #10 : 11 Eylül 2015, 10:00:46 »
[member=2073]seron[/member] Linux tarafında bir çok masaüstü ortamı mevcut, bunlar arasından size en uygununu seçemeye çalışabilirsiniz. Örneğin bir Grid sistemine sahip olan Xfce masaüstünü deneyebilirsiniz. LXDE'den çok daha özelleştirme seçeneklerine sahip bir masaüstü ortamıdır. Şu an için Cinnamon masaüstünün dosya yöneticisi Nemo'da bu özellik yok. Sisteminiz iyi ise KDE masaüstünde bol seçenek bulabilirsiniz.

LXDE masaüstü sistem gereksinimlerini en aza indirebilmek için minimal yapıda tasarlandığı için yeni kullanıcılara yapılandırması karışık gelebilir. Ayrıca LXDE için uzun süre önce menü düzenleyicisinin nasıl kurulacağı ile ilgili bir konu hazırlamıştım, bu uygulama yardımıyla LXDE menüsü kolayca düzenlenebilir. http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=147&t=83926

Ekran görüntüsü alırken ekran görüntüsü almakiçin kullandığınız başka bir uygulamayı tıklarsanız menünün kapanması normal bir durum. Bunun neresinde hata var?

Gimp neden hantal bir uygulama olsun, ben de iyi düzeyde Gimp kullanabiliyorum. Profesyonel değilim (yani işim bu değil) ama klasik bir kullanıcının ihtiyaç duyabileceği pek çok düzenlemeyi Gimp ile kısa sürede yapabiliyorum. Ayrıca Gimp sadece Linux'a özgü biruygulama değil, diğerişletim sistemlerinde de kullanılabiliyor. Bunun gibi binlercesi Linux'un da dahil olduğu özgür yazılımın (GNU) kullanıcılara armağınıdır.

Benim sistemimde sıkıştırma uygulaması ile bir sorun yok mesela, forumda bununla ilgili çözüme ulaşmış konular olması gerekir.

Kdenlive kullanmadım, Openshot gibi işlevsel basit ve işlevsel uygulamalar işlerimi görüyor. Kdenlive hiç kullanmadığım için bahsettiğiniz husus hakkında yorumda bulunmak zor, iyi bir sisteminiz yoksa Kdenlive gibi gelişmiş bir uygulamayı kullanmak uygun olmayabilir.

Lütfen yazdıklarınızda burasının bir ağlama duvarı değil destek forumu olduğunu göz önünde bulundurunuz.
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2015, 13:18:10 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #11 : 11 Eylül 2015, 17:05:55 »
Yazılımlar ile sorun yaşayan arkadaşlar sistemlerinin düzgün çalıştığından emin olsun.  Yani Linux ile donanımlarının uyumlu olduğundan emin olmaları gerekir. Bazı noktalarda da BİOS hataları yüzünden donanım sorunları oluyor bu da yazılımlara etki ediyor. Ne alaka diyenler olabilir. Örnek Cheese ile yapacağınız şey için kamera aygıtı yahut Webcam gereklidir. Sistem açılırken Webcam ile ilgili hata vermiştir ancak siz hatayı görmezsiniz. Dmesg komutu çoğunlukla bu hataları gösterir. Kendimden örnek veriyim dizüstü makinedeki İntel wifi ile Webcam arası iyi değil. İntel wifi kullandığımda Webcam ya çalışmıyor ya da çalışırken bir anda hata verip kapandığı oluyor.


Donanım uyumluluğu sağlandıkça Linux çekirdeği ve sistem o kadar iyi çalışıyor ki  anlatamam. OSX için derler ya yazılım-donanım uyumluluğu aynısı Linux içinde söylenebilir.  Zaten Linux çekirdeği hep bu gerizekalı ya da kapitalizm sonucunda oluşan paracı zihniyet yüzünden Linux çekirdek geliştiricileri her sürümde donanım üreticilerinin sorunlarıyla uğraşır.

"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı seron

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 39
  • Dağıtım: LinuxMint, Ubuntu studio, Lubuntu
  • Masaüstü Ortamı: mint, xfce, xlde
  • Grafik Kartı: ASUS-AMD HD 7790
  • İşlemci: amd FX 6300
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #12 : 12 Eylül 2015, 16:22:55 »
[member=2073]seron[/member] Linux tarafında bir çok masaüstü ortamı mevcut, bunlar arasından size en uygununu seçemeye çalışabilirsiniz. Örneğin bir Grid sistemine sahip olan Xfce masaüstünü deneyebilirsiniz. LXDE'den çok daha özelleştirme seçeneklerine sahip bir masaüstü ortamıdır. Şu an için Cinnamon masaüstünün dosya yöneticisi Nemo'da bu özellik yok. Sisteminiz iyi ise KDE masaüstünde bol seçenek bulabilirsiniz.

LXDE masaüstü sistem gereksinimlerini en aza indirebilmek için minimal yapıda tasarlandığı için yeni kullanıcılara yapılandırması karışık gelebilir. Ayrıca LXDE için uzun süre önce menü düzenleyicisinin nasıl kurulacağı ile ilgili bir konu hazırlamıştım, bu uygulama yardımıyla LXDE menüsü kolayca düzenlenebilir. http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=147&t=83926


teşekkür ederim.


Ekran görüntüsü alırken ekran görüntüsü almakiçin kullandığınız başka bir uygulamayı tıklarsanız menünün kapanması normal bir durum. Bunun neresinde hata var?


başka bir tuşa basmıyorum. print screen tuşunu kullanıyorum, açtığım liste yok oluyor; fotoda çıkmıyor. her sürümde bu durum böyle. kullanmadığım masaüstü shot programı da kalmadı. yalan mı söyleyeceğim yani?


Gimp neden hantal bir uygulama olsun, ben de iyi düzeyde Gimp kullanabiliyorum. Profesyonel değilim (yani işim bu değil) ama klasik bir kullanıcının ihtiyaç duyabileceği pek çok düzenlemeyi Gimp ile kısa sürede yapabiliyorum. Ayrıca Gimp sadece Linux'a özgü biruygulama değil, diğerişletim sistemlerinde de kullanılabiliyor. Bunun gibi binlercesi Linux'un da dahil olduğu özgür yazılımın (GNU) kullanıcılara armağınıdır.

bu konuda tartışmak istemiyorum. ben de profesyonel değilim ama sorunu anlatabilmem için bir araya gelmemiz lazım. size bunu her şekilde ispat ederim ama linuxçular ısrarla anlamazlıktan geliyor ya da hataları kabullenmiyor.


Benim sistemimde sıkıştırma uygulaması ile bir sorun yok mesela, forumda bununla ilgili çözüme ulaşmış konular olması gerekir.


ben merkezli düşünüyorsunuz. ben ayrı ayrı üç makinede, 6-7 linux çeşidi ile yaptığım testler sonucunda bu yargılara varıyorum. bir dosyayı bir denememde hata verip çıkartmazken, başka bir gün çıkar dediğimde çıkarıyor ya da sıkıştırıyor. sıkıştırma seçenekleri yok. adam gibi özelleştirilmiş ayarlar yok. çözülmüş konulara da baktım. her daim hata bildirimi ya da başlık mı açacağım? bu insanı bıktırmaz mı?


Kdenlive kullanmadım, Openshot gibi işlevsel basit ve işlevsel uygulamalar işlerimi görüyor. Kdenlive hiç kullanmadığım için bahsettiğiniz husus hakkında yorumda bulunmak zor, iyi bir sisteminiz yoksa Kdenlive gibi gelişmiş bir uygulamayı kullanmak uygun olmayabilir.


ben biraz daha profesyonel ve ayrıntılara, bir programda uç özelliklere daha fazla ihtiyaç duyan, profesyonel değilse de güzel çalışmalar yapabilen bir kullanıcıyım.  sistemim iyi. sorun bu değil. belli başlı açık kaynak sitelerinde programların sorunları üzerinde durulmuş, dürüstçe hatalar ve sorunlar vurgulanmıştır (kaynağı kaybettim). burada kdenlive ve diğer transcode programlarının yavaş çalışmasının nedeni olarak bu linux programlarının donanımı etkin kullanamaması gösterilmiş. kdenlive çok işlemcili bilgisayarlarda işlemcinin sadece tek çekirdeğini kullanabiliyor ve benim anlamadığım bazı özellikleri de kullanamıyormuş. dolayısıyla çok yavaş render ve transcoding yapması nın temel nedeni buymuş. işlevlere gelince tartışma çok uzar.

beni anlamanız için tarafsız olmak zorundasınız. ben hem windows hem de llinux cephesine tarafsız bakabiliyorum. programların yetersiz olmasının nedenini geliştiricilerin gönüllü kişiler olduğundan kaynaklandığını biliyorum. bunu bile bile de "herşey mükemmeldir kusursuzdur" diyemeyiz. aynı şekilde bütün bunlar sorunlar zamanla aşılmayacak, gelişilmeyecek demek de değildir.  fakat hal böyleyken linuxu ve linux programlarını körü körüne, abartılı şekilde savunmak da dürüstçe bir davranış değil.

Lütfen yazdıklarınızda burasının bir ağlama duvarı değil destek forumu olduğunu göz önünde bulundurunuz.

bu sözünüzle ne demek istediğinizi anlamadım. umarım iyi bir şey demek istemişsinizdir.

* * *

ne zaman linux  hakıında ufak da olsa bir eleştiride bulunsam, hata ve sorunlardan, eksiklerden yakınsam, bir-iki ileri düzey linux kullanıcısı tarafından eleştirildim, engellendim.

öyle bir inanış yaygınlaşmış ki, linux kusursuz, hatasız, yaradılmışların en mükemmelidir...

hayır! öyle şey olmaz. insan yapımı her program, araç... kusur barındırır. hata ya da eksikleri vardır.

gönül isterdi ki, bir iki yakınmamdan dolayı bana "burası ağlama duvarı değil" denmesi yerine

"arkadaşım, darılma ama yukarıda yazıklarına bakınca anladım ki linux, henüz senin gib bir kulllanıcıyı tatmin edecek düzeyde değil. sen şimdilik windows kullanıp keyfine bak. belki ileride bu tür sorun ve eksiklikler giderilir, o zaman geçersin" densin...

(öz)eleştiri olmazsa gelişme de olmaz. bu bildirim ve yakınmalar değerlendirilmeli ki, daha hızlı gelişelim ve köle olmaktan kurtulalım. istemez miyiz bunu?



Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #13 : 12 Eylül 2015, 17:01:16 »
Şu ana kadar kullandığım hiç bir dağıtımda veya masaüstü ortamında kısayol sorunu yaşamadım ve belki bugüne kadar onlarca farklı bilgisayara onlarca farklı dağıtım kurdum. Forumumuzda teamwiever veya benzeri bir uygulama ile uzaktan destek veremiyoruz malesef vermediğimiz için hayıflanmaya, küsmeye gerek yok. Zira biz burada ücretli çalışan birer teknik destek personeli değiliz tamamen gönüllük esasında yardım ediyoruz.

Audacius dahil hiç bir müzik oynatma aracında böyle bir sorunlada karşılaşmadım. Acaba siz bir yerlerde eksik veya yanlış yapıyor olamaz mısınız ? Masaüstü ekran görüntüsü açık ikende sorunsuz bir şekilde ekran görüntüsü alabiliyorum ve bugüne kadar hiç böyle bir sorunla da karşılaşmadım.



Büyük harfle tüm sürümlerde hatalı gibi gereksiz bir mesaj yazmaya hiç gerek yok zira hata veya eksiklikler sizden kaynaklanıyor. Yine aynı şekilde hiç bir arşivleme ile ilgili bir problem yok. Gerek konsol üzerinden gerek arayüz üzerinden her türlü arşivleme ve çıkartma işlemi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilebiliyor belki sizde eksik bir paket olabilir bu da linux'un veya uygulamanın bir hatası değildir.

Ben photoshop ile yapabildiğim herşeyi gimp ile de yapabiliyorum. Hatta bir çok profesyonel grafiker photoshop veya adobe ürünleri yerine gimp kullanmaktadır bunu da bilmekte fayda var. Video düzenleme konusunda ve uygulamaları hakkında pek bir bilgim yok ancak dünyaca ünlü filmler (örn: avatar) bile linux sistemlerde ücretsiz ve açık kaynak video düzenleme yazılımları ile tasarlandığını ve hazırlandığını hatırlatırım. Bir sorun olsa onlar kullanmazlar değil mi milyar dolarlık film projeleri bunlar? Acemi bir kullanıcı olabilirsiniz ancak yaşadığınız sorunları linux'a veya uygulamalara maal edemezsiniz. Elbette linux'un da eksi ve artı yönleri var eksik kaldığı fazla olduğu yönleri var ancak bunlar sizin bahsettiğiniz şeyler değil tabi ki. Siz çok basit şeylere takılmışsınız anlaşılan, olayın özeti bu.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2015, 17:08:24 Gönderen: Danny »
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Dün Windows 10'a geçmiştim, meğer Linux'ta hayat varmış
« Yanıtla #14 : 12 Eylül 2015, 17:14:12 »
[member=2073]seron[/member], burası bir destek forumu, yani biz burada Linux'un ya da yazılımlarının geliştirilmesi için bir katkıda bulunmuyoruz. En azından benim böyle bir kabiliyetim yok. Bu çerçevevede yaptığınız eleştiriler anlamsız kalmaktadır. İyi veya kötü bir şey demek isteyip istememem önemli değil, anlatılmak istenen bu ortamın işlevi. Bahsettiğiniz uygulamaların geliştirilmesi ile ilgili fikirleriniz varsa, bu uygulamaların geliştirici alanlarını/forumlarını kullanmak daha makul olacaktır.



Kdenlive yerine Lightworks denenebilir, sanırım ücretsiz (özgür yazılım değil) ve çoklu CPU desteği mevcut.



Hem Cinnamon hem de Mate masaüstünde printscreen tuşuna bastığımda menü kapanmıyor. Ama siz ek bir uygulama kullanıyorsanız ve ekran görüntüsü almak için buna tıkladığınız menü kapanır, bu normal bir durum.



Soru ve sorunlarınız için konu açmayıp bunlarda hata var demek yanlış bir davranış. Bu soru/sorunlar hakkında çözüm olması ihtimalini görmezden gelmek gibi bir şey olmuyor mu?



Windows ile dahili olarak gelen sıkıştırma eklentisinin marifetleri ortada. Bununla kaç tane sıkıştırma formatı açabiliyorsunuz. Ben Windows'da dahili sıkıştırma eklentisini kullanan birini görmedim, bu durumda Windows'da adam gibi yapılandırılmamış bir işletim sistemi mi oluyor? Linux dağıtımları ile genelde ek bir uygulama kurmadan Windows'a göre çok daha fazla sıkıştırma biçimine destek alabiliyorsunuz. Bu durumda bu husus için Linux daha başarılı sayılmaz mı!

Evet benim sistemimide sıkıştırma konusunda bir sıkıntı yaşamıyorum. Bazı formatlar eksikse kurulum sonrasında depodan yüklüyorum. Mesela kurulu gelmeyen p7zip-full, p7ziprar, gerekli olursa rar gibi paketleri de yüklüyorum. Her paket kurulu gelecek diye bir kaide bulunmuyor sanırım.



Sisteminiz iyi ise size KDE masaüstünü tavsiye edebilirim. Bu masaüstü ile entegre gelen Ark sıkıştırma uygulaması biraz daha işlevsel olabilir.



Dediğim gibi Gimp salt bir Linux uygulaması değil, genel olarak kullanılan tüm işletim sistemlerinde çalışıyor. Bununla birlikte Photoshop'da yapabildiğim her şeyi Gimp'de yapabiliyorum.

Gimp Linux'da kullanılabilecek tek alternatif de değil, mesela burada Krita uygulaması Photoshop için en iyi alternatif olrak gösterilmiş.



Bence Linux dağıtımlarının pek çok kullanıcı için oldukça yeterli düzeyde, pireyi deve yapmaya hiç gerek yok. Windows tarafında olmazsa olmaz uygulamalarınız varsa ve Linux tarafında çalışmıyorsa bu farklı bir durum tabii ki.

Tüm bunlara rağmen siz yakınmıyorsunuz, birbirimden bağımsız hususları alt alta sıralayarak olmadı "saysam dağ olur" diyerek bahsettiğiniz olgudan farklı bir tavır sergiliyorsunuz. Bu durumda burasının bir ağlama duvarı olmadığının altını çizmek gibi doğal bir hatırlatma olmaz. Bunun neden böyle olduğunu da üstte açıklamıştım.



Elbet her sistemin birbirinden üstün yanları vardır. Hatta Linux dağıtımlarında kullanılan masaüstü ortamlarının ve hatta dağıtımların bile birbirinden üstün tarafları veya birbirine göre eksiklikleri olabilir.  Bu durum elbette eleştirilebilir, ama fayda ve katkı sağlayamak isteniyorsa bu doğru yaklaşımla olmalı, bu durumda müspet sonuçlar doğurabilir. Bunun haricindekiler "sıfıra sıfır elde var sıfır'dan öte olmaz.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2015, 17:26:14 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]